  • 1. Data: 2010-02-18 13:02:35
    Temat: i2c raz jeszcze
    Od: bdronka <b...@p...gazeta.pl>

    Witam.

    podlaczam czujnik temperatury ds1621 - i chce wyprowadzic go na dwór,
    przewód - ok 40 metrow.
    czujnik podlaczam zwykła skrętką nieekranowaną. kiedy skrętke mam na
    krążku - czujnik temperatury działa bez problemu (na 40 metrach).
    Kiedy jednak ułoże kabel w rurkach, przestaje dzialac - na tym samym kablu.
    wnioskuje, ze po drodze przewod doznaje jakis zakłóceń...

    1. czy jak wymienie skrętke na skrętke ekranowaną to coś to pomoże?

    stosowałem przedłużacz szyny i2c na P82B715PN, ale też nie pomaga...

  • 2. Data: 2010-02-18 13:10:25
    Temat: Re: i2c raz jeszcze
    Od: Adam Dybkowski <a...@4...pl>

    W dniu 2010-02-18 14:02, bdronka pisze:

> [...]
    >
    > 1. czy jak wymienie skrętke na skrętke ekranowaną to coś to pomoże?
    >
    > stosowałem przedłużacz szyny i2c na P82B715PN, ale też nie pomaga...

    Jako czujnik podłącz coś na 1-wire, np. DS18S20/DS18B20.
    A po stronie lokalnej konwerter I2C <-> 1-wire i będzie śmigać. Na
    przykład DS2482.

    --
    Adam Dybkowski
    http://dybkowski.net/

  • 3. Data: 2010-02-18 13:18:32
    Od: "EM" <e...@p...onet.pl>

> [...]
    >
    > 1. czy jak wymienie skrętke na skrętke ekranowaną to coś to pomoże?
    >
    > stosowałem przedłużacz szyny i2c na P82B715PN, ale też nie pomaga...

    Hmm, o raczej bardzo daleko, jeśli chodzi o I2C.

    Lepiej się do tego nadaje 1Wire
    Pozdr
    EM

  • 4. Data: 2010-02-18 13:23:46
    Od: bdronka <b...@p...gazeta.pl>

    > Jako czujnik podłącz coś na 1-wire, np. DS18S20/DS18B20.
    > A po stronie lokalnej konwerter I2C <-> 1-wire i będzie śmigać. Na
    > przykład DS2482.

    jeszcze spytam, w programie atmela bede musial cos zmieniac, czy bez
    zmian powinno działac?

    pozdrawiam i dziekuje za odpowiedz!

  • 5. Data: 2010-02-18 16:16:51
    Od: Adam Górski <t...@m...pl>

    > Jako czujnik podłącz coś na 1-wire, np. DS18S20/DS18B20.
    > A po stronie lokalnej konwerter I2C <-> 1-wire i będzie śmigać. Na
    > przykład DS2482.

    No fajnie, 1-wire jeszcze bardziej się do tego nadaje, gratulacje.
    Już lepiej zostań przy tym I2C tylko zmniejsz pull-upy lub zmniejsz
    częstotliwość.

    Zasilanie jak rozumiem ciągniesz tą samą skrętką ?

    A dodałeś choćby minimalny kondensatorek przy czujniku ? Lub lepiej
    filtr RC lub LC na zasilaniu tuż przy czujniku ?

    Adam

  • 6. Data: 2010-02-18 16:49:37
    Od: bdronka <b...@p...gazeta.pl>

    > Zasilanie jak rozumiem ciągniesz tą samą skrętką ?
    tak tą samą skrętką

    > A dodałeś choćby minimalny kondensatorek przy czujniku ? Lub lepiej
    > filtr RC lub LC na zasilaniu tuż przy czujniku ?

    nie nic nie dawałem...jaki kondensator i gdzie go wlutować?

  • 7. Data: 2010-02-18 17:07:06
    Od: Adam Górski <t...@m...pl>

    bdronka pisze:
    > tak tą samą skrętką

    > nie nic nie dawałem...jaki kondensator i gdzie go wlutować?

    Pomiędzy + i - zasilania dolutuj ( równolegle do zasilanai czujnika )
    100nf i 22uF

    Adam

  • 8. Data: 2010-02-22 12:22:18
    Od: Górski Adam <g...@w...pl>

    On 2/18/2010 2:02 PM, bdronka wrote:
> [...]
    >
    > 1. czy jak wymienie skrętke na skrętke ekranowaną to coś to pomoże?
    >
    > stosowałem przedłużacz szyny i2c na P82B715PN, ale też nie pomaga...

    I jak działa ?

    Adam

  • 9. Data: 2010-02-22 20:17:55
    Od: Adam Dybkowski <a...@4...pl>

    W dniu 2010-02-18 17:16, Adam Górski pisze:

    > No fajnie, 1-wire jeszcze bardziej się do tego nadaje, gratulacje.

    Zdecydowanie lepiej 1-wire będzie śmigać na kablu 40m niż I2C.
    Twierdzisz co innego?

    --
    Adam Dybkowski
    http://dybkowski.net/

  • 10. Data: 2010-02-24 20:58:05
    Od: Górski Adam <g...@w...pl>

    On 2/22/2010 9:17 PM, Adam Dybkowski wrote:

    > Zdecydowanie lepiej 1-wire będzie śmigać na kablu 40m niż I2C.
    > Twierdzisz co innego?

    Nie chcę rozpoczynać kolejnej wojny bo i po co. Jak koledze działa to
    gratuluje.

    Adam