  • 91. Data: 2018-03-05 15:31:27
    Temat: Re: Zielone światło.
    Od: yabba <g...@g...com>

    W dniu 05-03-2018 o 13:42, Shrek pisze:

> [...]
    > unieważnieniem po partyzancku powtarzaczy, tak żeby stanowiły one
    > sugestię a nie prawo... poprzez przenoszenie ich na lewą stronę
    > ("prawidłowy" znak i sygnalizator ma być po prawej, po lewej tylko
    > powtarzacz, który sam z siebie nic nie znaczy). Sam pomysł mocno
    > posrany, bo przecież nikt normalny nie bedzie studiował rozporządzenia o
    > długiej nazwie, żeby o tym wiedzieć, że podejrzewałem to o bycie legendą
    > miejską, ale jak weźmiesz rozporządzenie... to zdaje się, że wygląda
    > legitnie.
    >
    > Ale tu jest powtarzaczem wiszącego nad jezdnią, więc obowiązuje.

    Oryginałem tego powtarzacza jest sygnalizator po prawej stronie:

    https://www.google.com/maps/@52.2197763,20.9712665,3
    a,19.5y,272.55h,89.68t/data=!3m6!1e1!3m4!1sVa7MK0hCx
    u4TX-OvBWBUVA!2e0!7i13312!8i6656

    yabba

  • 92. Data: 2018-03-05 15:40:04
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 05.03.2018 o 15:31, yabba pisze:

    > Oryginałem tego powtarzacza jest sygnalizator po prawej stronie:
    >
    > https://www.google.com/maps/@52.2197763,20.9712665,3
    a,19.5y,272.55h,89.68t/data=!3m6!1e1!3m4!1sVa7MK0hCx
    u4TX-OvBWBUVA!2e0!7i13312!8i6656

    O kurcze - incepcja - bo tak jak zauważył Liwiusz, ten oryginał jest
    quasipowtarzaczem tych:

    https://www.google.com/maps/@52.2195822,20.9716949,3
    a,75y,307.54h,80.22t/data=!3m6!1e1!3m4!1svCbZrpxRTLe
    m91HG_pLTKw!2e0!7i13312!8i6656

    Czyli wynika z tego, że prawdopodobnie wszyscy cięli na zawrotce na
    czerwonym, tylko po prostu te sygnalizatory były tak słabo widoczne, że
    raz go przypadkiem zauważyłem;)

    Shrek.

  • 93. Data: 2018-03-05 15:48:27
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Janusz" napisał w wiadomości grup
    W dniu 2018-03-04 o 12:02, Liwiusz pisze:

    >Daruj sobie te uwagi, dłużej jeżdżę niż ty żyjesz.

    Ale czy zgodnie z przepisami jezdzisz, o to jest pytanie :-)

    J.

  • 94. Data: 2018-03-05 15:58:19
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    W dniu 04.03.2018 o 13:25, Akarm pisze:

    >Z tym, ze co najmniej raz okazało się, że na tym sygnalizatorze za
    >strzałką było czerwone. Być może więcej razy zdarzyło mi się na
    >czerwonym przejechać, gdyż znajomi których pytałem czy zdażyło im
    >się, ze na tym sygnalizatorze było czerwone na zielonej bezkolizyjnej
    >pytali "jakim sygnalizatorze?".

    Na jakim sygnalizatorze ?

    https://goo.gl/maps/BN73xXQWsyk

    O te dwa chodzi ?

    Wygladaja na powtarzacze ... jakby kto za dlugo zawracal i sie spoznil
    :-)

    J.

  • 95. Data: 2018-03-05 16:07:15
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 05.03.2018 o 15:58, J.F. pisze:

    > https://goo.gl/maps/BN73xXQWsyk
    >
    > O te dwa chodzi ?

    O ten z lewej. Tego na górze to nie zauważysz, chyba że łeb na desce
    położysz.

    > Wygladaja na powtarzacze ... jakby kto za dlugo zawracal i sie spoznil :-)

    To są powtarzacze, ale trzeciego z prawej. Od czego jest uzależniony ten
    trzeci - pewnie to powtarzacz (opózniony) od Grzymały, albo dodatkowa
    odzielna faza, zabezpieczająca dodatkowo Aleje w kierunku Pruszkowa.

    Tak czy inaczej - jak widać, cholera go wie czemu dokładnie służył i czy
    jest obowiązujący dla zawrotki, czy to bug projektanta. Skoro my mając
    ogląd z googli nie wiemy, to skąd ma wiedzieć kierowca. Zresztą już go
    nie ma.

    Shrek

  • 96. Data: 2018-03-05 16:19:13
    Od: yabba <g...@g...com>

    W dniu 05-03-2018 o 15:40, Shrek pisze:

> [...]
    > quasipowtarzaczem tych:
    >
    > https://www.google.com/maps/@52.2195822,20.9716949,3
    a,75y,307.54h,80.22t/data=!3m6!1e1!3m4!1svCbZrpxRTLe

    Oryginał, o którym wspomniałem, ma swoją linię zatrzymania przed
    wyjazdem z zawrotki.

    > Czyli wynika z tego, że prawdopodobnie wszyscy cięli na zawrotce na
    > czerwonym, tylko po prostu te sygnalizatory były tak słabo widoczne, że
    > raz go przypadkiem zauważyłem;)

    Nie cięli na czerwonym, bo nie przejeżdżali przez linię zatrzymania do
    której odnosi się problematyczny sygnalizator.

    yabba

  • 97. Data: 2018-03-05 16:44:27
    Od: Marek S <p...@s...com>

    > Jak już tak teoretyzujemy to co sytuacji, gdy faktycznie jest uszkodzona
    > sygnalizacja świetlna?
    > Zielone na kierunku gdzie stoi znak A7, na kierunku z D1 powinno świecić
    > się czerwone ale jest awaria i nie świeci się.
    >
    > Ktoś jest bardziej winny lub bardziej niewinny. :-)

    ... i wcale ten przypadek nie jest wyssany z palca gdyż sam 2x widziałem
    taką właśnie sytuację na skrzyżowaniu. Zapaliło się dla mojego kierunku
    czerwone na kilka sekund a potem zielone. Auta z kierunku poprzecznego
    ruszyły i wtedy też ruszyły z mojego kierunku. Działo się...

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 98. Data: 2018-03-05 17:00:30
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Mon, 5 Mar 2018 16:44:27 +0100, Marek S

> [...]
    > czerwone na kilka sekund a potem zielone. Auta z kierunku poprzecznego
    > ruszyły i wtedy też ruszyły z mojego kierunku. Działo się...

    Trzeba sobie poszukać. :P
    http://www.dziennikbaltycki.pl/wiadomosci/lebork/a/m
    iasto-lebork-musi-wyplacic-odszkodowanie-wyrok-ws-zl
    e-dzialajacej-sygnalizacji-swietlnej,12615129/

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 99. Data: 2018-03-05 17:45:10
    Od: Akarm <a...@w...pl>

    W dniu poniedziałek, 5 marca 2018 16:19:23 UTC+1 użytkownik yabba napisał:

    > Nie cięli na czerwonym, bo nie przejeżdżali przez linię zatrzymania do
    > której odnosi się problematyczny sygnalizator.

    Nie cięli na czerwonym, gdyż nie mogli. Gdy na tych sygnalizatorach było czerwone, to
    al. Jerozolimskimi jechały samochody od strony centrum. Cała sygnalizacja tam od
    początku była robiona tak, żeby z każdego kierunku i w każdym kierunku jazda była
    bezkolizyjna. Pewnie ze względu na dworzec i pętlę autobusową.

  • 100. Data: 2018-03-05 18:30:00
    Od: Trybun <c...@j...ru>

    W dniu 2018-03-04 o 20:01, PlaMa pisze:

    > nakierujesz na co tam patrzeć?

    Przy wjeździe na zielonym na pędzące z lewa i prawa auta. Na krzyżówce
    K.W. z Garbarami szczególną ostrożność musi zachować jadący od ul
    Królowej Jadwigi, uważać na auta jadące z lewej strony, ul Krakowską. Z
    kolei na Śródce jadący na zielonym od strony ul warszawskiej musi ostro
    hamować aby przepuścić auta jadące od strony Zawad. Tu i tu kierowca
    jadący na zielonym musi stanąć bo auta z kierunków kolizyjnych już jadą.