  • 41. Data: 2018-09-10 18:59:58
    Temat: Re: Złe DPFy znowu
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Myjk m...@n...op.pl ...

    > Nie musiałbym go używać, gdybyś z sensem podchodził do dyskusji.

    Staram się ale najczesciej jest tak ze ludzie mylą skutki z przyczynami,
    dodatkowo zapominajac o celu i z dyskusji wychodzi pasztet.

    > Widać spory, skoro od lat jeżdżą i kopcą. Prawo nakazuje manie
    > DPFów, a kupa samochodów jeździ bez nich -- jakimś cudem auta
    > przechodziły i nadal przechodzi badania.

    Jeszcze raz zapytam...
    Jezdze codziennie kilka godzin samochodem.
    I jadac widze dziesiatki aut ktore chetnie zbadałbym czy kopca zgodnie z
    normą. Jaki jest problem aby zajeła się tym policja?
    I mowie o tych naprawde kopcacych ponad miare.
    A teraz nagle powstaje projekt aby przywalac kare jak za potracenie
    pieszego za brak DPF. Gdzie tu przykładanie odpowiedniej miary?

    Powiem wiecej - skoro rzad chce byc taki pryncypialny to jakim cudem
    homologacje dostaja auta które maja wpisane ze zuzywaja do 1l oleju
    silnikowego na 1000km? to jest ok a brak DPFu nie?

    Gdzie odpowiedzialnosc producentów za swój produkt?
    Czy jak DPF odmowi posłuszenstwa w trakcie gwarancji to producent
    wymieni? (od razu ci powiem ze nie bo mielismy takie przeboje z kolega
    który fordem customem jezdzi)

    I jeszcze ciekawostka - firma wycinajaca DPF twierdzi ze czesc aut przy
    sprawnym silniku przechodzi test czystosci spalin bez DPFu...
    Przyznam ze nie weryfikowałem ale zaciekawiło mnie to czy to tylko
    reklama czy prawda.
    I kiedy widze jak kopca niektore auta i jak widze jak nie kopca auta bez
    DPFu ktore znam to... kto wie...

    Zgoda.
    Czyli jednak prawo moze działac wstecz.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    A świstak siedzi i wyrabia nadgodziny.

  • 42. Data: 2018-09-10 19:28:41
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2018-09-10 o 18:59, Budzik pisze:

> [...]
    > sprawnym silniku przechodzi test czystosci spalin bez DPFu...
    > Przyznam ze nie weryfikowałem ale zaciekawiło mnie to czy to tylko

    tvny omawiając temat dpfów też przyznały że po wycięciu auto nie musi z
    automatu przekraczać normy.
    Wiele to mówi o produktach/urządzeniach/wynalazkach do kupowania których
    jesteśmy zmuszani przez jedno czy drugie lobby.

    TAK karać za kopcenie.

    NIE nie karać za nie posiadanie badziewnego filtra

    Więcej prawdziwej wolności życzę.

  • 43. Data: 2018-09-10 21:46:38
    Od: "Irek.N." <t...@j...taki.jest.pl>

    > Silnik z grupy PSA ?

    BMW, silnik N57S.

    Miłego.
    Irek.N.

  • 44. Data: 2018-09-10 22:34:21
    Od: j...@i...pl

    On Mon, 10 Sep 2018 13:49:47 +0200, Myjk <m...@n...op.pl> wrote:

    >Prawo nakazuje manie DPFów

    Prawo nakazuje manie DPFów od Euro5. Euro 4 nie jest równoznaczne z
    DPF. Wszystko co poniżej nie musi mieć DPFa.
    W Polsce za to badania techniczne są (a właściwie powinny być)
    przeprowadzane wg innych norm.

    "zadymienie spalin pojazdu z silnikiem o zapłonie samoczynnym,
    mierzone przy swobodnym przyspieszaniu silnika w zakresie od predkosci
    obrotowej biegu jałowego do maksymalnej predkosci obrotowej, wyra0one
    w postaci współczynnika pochłaniania swiatła, nie przekraczało: 2,5
    m-1, a w odniesieniu do silnika z turbodoładowaniem 3,0 m-1, a w
    przypadku pojazdów wyprodukowanych po dniu 30 czerwca 2008 r. nie
    przekraczało 1,5 m-1"

    Czyli wg tego przepisu wszystko poniżej Euro 5 przejdzie badanie nawet
    bez DPFa, o ile ma sprawny układ wtryskowy.
    Inna sprawa, że są auta gdzie na postoju nie wkręcisz silnika na
    maksymalne obroty (np. oba w moim posiadaniu) i badania w żaden sposób
    nie przeprowadzisz.

    http://jerzu.waw.pl GG:129280
    Ford Focus MK2 1.6 TDCi 109KM `06

  • 45. Data: 2018-09-10 22:42:52
    Od: j...@i...pl

    On Mon, 10 Sep 2018 04:27:58 -0700 (PDT), k...@g...com wrote:

    >No nie do końca - 2 letni diesel, często mocno pędzony:
    >https://www.dropbox.com/s/hrl3gxumuls7i77/2018-04-1
    1%2015.37.23.jpg?dl=0

    Euro 5 czy 6? Bo pry Euro 4 + DPF tak nie będzie.

  • 46. Data: 2018-09-11 07:50:19
    Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>

    W dniu 2018-09-10 o 22:42, j...@i...pl pisze:

    %2015.37.23.jpg?dl=0

    > Euro 5 czy 6? Bo pry Euro 4 + DPF tak nie będzie.

    Euro 5 o ile pamiętam.
    Nie byłbym przekonany co do gorszego stanu E4 + DPF. Pamiętasz podobne
    zdjęcie wysłane przez Przemka Vonau? - to było chyba jeszcze Euro 4.

    Pozdrawiam - Mirek
    --
    Mirek Ptak
    kolczan( a t )outlook(kropek) c om

  • 47. Data: 2018-09-11 09:05:46
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Tue, 11 Sep 2018 07:50:19 +0200, Mirek Ptak

    > Euro 5 o ile pamiętam.
    > Nie byłbym przekonany co do gorszego stanu E4 + DPF. Pamiętasz podobne
    > zdjęcie wysłane przez Przemka Vonau? - to było chyba jeszcze Euro 4.

    Skoro DPF łapie 85-100% sadzy, to norma nie ma tutaj znaczenia.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 48. Data: 2018-09-11 09:13:08
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Mon, 10 Sep 2018 19:28:41 +0200, z

    > tvny omawiając temat dpfów też przyznały że po wycięciu
    > auto nie musi z automatu przekraczać normy.

    Z tymi normami to też jest cyrk, bo pomiar się odbywa w stanie spoczynku a
    nie jazdy (butowania). Także sam fakt że auto spełnia normę nie znaczy że
    na drodze nie truje. Ergo, wieksze prawdopodobieństwo jest że nie truje
    auto z DPFem niż to bez DPFa. Jakiekolwiek testy u podstaw których leżą
    normmy są tu zbędne.

    > Wiele to mówi o produktach/urządzeniach/wynalazkach do kupowania których
    > jesteśmy zmuszani przez jedno czy drugie lobby.

    Blablabla.

    > TAK karać za kopcenie.
    > NIE nie karać za nie posiadanie badziewnego filtra

    Ten filtr jest badziewny tylko dla ignorantów.

    > Więcej prawdziwej wolności życzę.

    Dlatego dobrze że zabronili palić papierochy wszędzie gdzie popadnie.
    Większość ma więcej prawdziwej wolności teraz, czyli tak jak powinno być.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 49. Data: 2018-09-11 09:30:12
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    10 Sep 2018 16:59:58 GMT, Budzik

    > Staram się ale najczesciej jest tak ze ludzie mylą skutki z przyczynami,
    > dodatkowo zapominajac o celu i z dyskusji wychodzi pasztet.

    Słabo się starasz, bo nadal traktujesz margines jako normę. Znaczy parę aut
    bez DPF nie kopci (przechodzi testy), znaczy DPF to ogólnie gówno.

    > Jeszcze raz zapytam...
    > Jezdze codziennie kilka godzin samochodem.
    > I jadac widze dziesiatki aut ktore chetnie zbadałbym czy kopca zgodnie z
    > normą. Jaki jest problem aby zajeła się tym policja?

    Jak byś to zbadał? Standardowo na postoju sondą w rurę? Sprawdź czy
    testowane auto to nie jeden z tych szrotów z oszukanym softem.

    > I mowie o tych naprawde kopcacych ponad miare.
    > A teraz nagle powstaje projekt aby przywalac kare jak za potracenie
    > pieszego za brak DPF. Gdzie tu przykładanie odpowiedniej miary?

    Ty uważaj, bo dzięki takim jak ty się pętelka nam na szyi zaciska. Poza tym
    poważnie nie widzisz korelacji jak auto przejeżdża 300tkm bez filtra i w
    tym czasie potruwa albo zatruwa na śmierć, choćby tę jedną osobę? Co za
    różnica czy potrąci czy podtruje? Oczywiście Ty i Tobie podobni tego nie
    przyjmą do wiadomości, bo przecież tego trucia nie widać na pierwszy rzut
    oka, więc pewnie ONI kłamią.

    > Powiem wiecej - skoro rzad chce byc taki pryncypialny to jakim cudem
    > homologacje dostaja auta które maja wpisane ze zuzywaja do 1l oleju
    > silnikowego na 1000km? to jest ok a brak DPFu nie?

    Powtarzam ponownie, zluzuj galoty bo się w końcu doigrasz takimi tekstami i
    będziesz musiał jeździć elektrycznymi taczkami. Ale oczywiście masz rację,
    jest przyzwolenie na trucie ludzi przez koncerny samochodowo-paliwowe.
    Dlatego ja kibicuję autom elektrycznym, bo są pozbawione możliwości
    kombinowania, nei spalają oleju nawet jak bardzo się chce, nie można im
    powycinać DPFów, ogólnie nie da się przy nich kombinować tak jak przy
    spalinowcach.

> [...]
    > Czy jak DPF odmowi posłuszenstwa w trakcie gwarancji to producent
    > wymieni? (od razu ci powiem ze nie bo mielismy takie przeboje z kolega

    Znowu jedziesz marginesem, a miałeś się niby starać...

    > I jeszcze ciekawostka - firma wycinajaca DPF twierdzi ze czesc aut przy
    > sprawnym silniku przechodzi test czystosci spalin bez DPFu...

    No bo przechodzi, a przy butowaniu już nie przechodzi. Obecne testy to
    farsa, dzięki temu właśnie miała szansę się urodzić afera dieselgate.

    > Przyznam ze nie weryfikowałem ale zaciekawiło mnie to czy to tylko
    > reklama czy prawda.
    > I kiedy widze jak kopca niektore auta i jak widze jak nie kopca auta bez
    > DPFu ktore znam to... kto wie...

    Prawda, może dzięki temu zrozumiesz dlaczego wycinanie DPF to porażka dla
    nas wszystkich.

    Czyli nadal nic nie rozumiesz.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 50. Data: 2018-09-11 09:34:23
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Mon, 10 Sep 2018 22:34:21 +0200, j...@i...pl

    > Prawo nakazuje manie DPFów od Euro5. Euro 4 nie jest równoznaczne z
    > DPF. Wszystko co poniżej nie musi mieć DPFa.
    > W Polsce za to badania techniczne są (a właściwie powinny być)
    > przeprowadzane wg innych norm.

    Po pierwsze nigdzie nie twierdziłem inaczej, po drugie zgadzam się że testy
    są o kant dupy potłuc. DPF pośrednio (a może nawet bezpośrednio) problem
    gównianych testów rozwiązuje, dlatego jego wycinanie jest skrajna głupotą i
    dlatego kosztuje tyle ile kosztuje (na zachodzie, bo u nas jak zwykle
    fefnaście lat po murzynach wprowadzają wszystko).

> [...]
    > Inna sprawa, że są auta gdzie na postoju nie wkręcisz silnika na
    > maksymalne obroty (np. oba w moim posiadaniu) i badania w żaden sposób

    Tu nie chodzi o prędkość obrotową silnika, tylko o jego obciążenie. Przy
    obciążeniu dopiero diesle zaczyna porządnie dymić.

    --
    Pozdor
    Myjk