  • 1. Data: 2011-10-27 14:52:51
    Temat: simple ray tracing
    Od: t k <s...@g...com>

    nigdy tym sie nie bawiłem a w sumie chetnie bym
    popróbował; chodzi mi np o wyrenderowanie szarej
    kuli oswietlonej w zaleznosci od pozycji i koloru
    zrodla swiatla albo kilku swiatel albo kuli na tle
    szescianu itp

    ktos sie tym zajmowal i moze podac konkretne
    info ? (odsylanie do googla jest troche
    bezprzedmiotowe bo sam sobie moge w googlu
    sprawdzic, chodzi mi ew o jekies bardziej
    tresciwe porady/uwagi ew jakies dobre linki,
    lepsze nic to co na łapu-capu mozna znalezc
    w google)

    gr. f.

  • 2. Data: 2011-10-27 15:29:07
    Temat: Re: simple ray tracing
    Od: Karol Y <k...@o...pl>

> [...]
    > kuli oswietlonej w zaleznosci od pozycji i koloru
    > zrodla swiatla albo kilku swiatel albo kuli na tle

    Prosty raytracer w 400 linijkach C#
    -
    http://blogs.msdn.com/b/lukeh/archive/2007/04/03/a-r
    ay-tracer-in-c-3-0.aspx

    Bardziej teoretyczny przykład C#
    - http://www.codeproject.com/KB/graphics/RayTracerNet.
    aspx

    Siedmioczęściowy kurs krok po kroku od podstaw C#
    - http://www.codeproject.com/KB/graphics/Simple_Ray_Tr
    acing_in_C7.aspx

    Ten ostatni pokaże Ci znacznie więcej niż chcesz.

    --
    Mateusz Bogusz

  • 3. Data: 2011-10-27 21:35:04
    Od: t k <s...@g...com>

    On 27 Paź, 17:29, Karol Y <k...@o...pl> wrote:

> [...]
    > -http://www.codeproject.com/KB/graphics/Simple_Ray_T
    racing_in_C7.aspx

    > Ten ostatni pokaże Ci znacznie więcej niż chcesz.

    done.

    dziala i nawet wydala w realtime choć to uproszczona wersja
    bo nie licze nic ze zrodlem swiatla (bo nie bylo czasu w jeden wieczór
    doczytac) tylko zrobilem

    double light = 1.0-dot(&N,&rV);

    gdzie rV jest kierunkiem raya a N normalnym sfery (jest to blad
    poniekad)

    http://dl.dropbox.com/u/42887985/re.zip

    fir

  • 4. Data: 2011-10-28 05:57:19
    Od: Karol Y <k...@o...pl>

    > http://dl.dropbox.com/u/42887985/re.zip

    Pisz od razu z zamysłem i podziałem na wiele wątków, bo szybko się
    aplikacja udusi na jednym. Nie wspominając, że na jednym CPU mi się
    zwyczajnie nudzi.

    --
    Mateusz Bogusz

  • 5. Data: 2011-10-28 09:17:36
    Od: t k <s...@g...com>

    On 28 Paź, 07:57, Karol Y <k...@o...pl> wrote:

    > Pisz od razu z zamys em i podzia em na wiele w tk w, bo szybko si
    > aplikacja udusi na jednym. Nie wspominaj c, e na jednym CPU mi si
    > zwyczajnie nudzi.
    >
    > --
    > Mateusz Bogusz

    Mam tylko jednoprocoserowego kompa
    (znowu cholerna tandetna plomba mi wypadla
    i zab mnie zaczyna bolec)

    Znalazlem swietna funkcje w necie na
    sprawdzenie przeciecia tego raya ze sferą

    double intersectRaySphere(float3* rO, float3* rV, float3* sO, double
    sR)
    {

    float3 Q = sub(sO,rO);
    double c = length(&Q);
    double v = dot(&Q,rV);
    double d = sR*sR - (c*c - v*v);

    // If there was no intersection, return -1
    if (d < 0.0) return (-1.0f);

    // Return the distance to the [first] intersecting point
    return (v - sqrt(d));
    }

    v jest odleglosicia 'po promieniu' czyli od
    piksela akranu do powierzchni kulki

    licze z tego Normalny sfery w tym punkcie
    (przez N = d*rV+r0-s0)

    jako swiatlo biore wartosc zalezna od rzutu
    tej normalnej na promien

    float light = 255.0*(1.0-dot(&N,&rV));

    i wyswietlam setpixelem, a powinienem
    wziac cos innego cos w okolicy rzutu
    normalnej na promien nie oka tylko swiatla
    lub jakis wspolczynnik moze zalezny od obu
    tych rzeczy - nie doczytalem jeszcze

    Nie mam zamiaru pisac raytracera ale bardzo
    dobrze ze moge obczaic proste rzeczy

  • 6. Data: 2011-10-28 10:34:17
    Od: t k <s...@g...com>

    przerobilem i nastapil swietny improvement

    http://dl.dropbox.com/u/42887985/re2.zip

    teraz biala kulka oswietla czerwoną w
    realtime i do tego kod generowania framki
    specjalnie nie zwolnil (u mnie 30 ms)

    ta czerwona wyglada co prawde jakos
    specjalnie matowo troche jak choinkowa bombka z taniego toksycznego
    plastiku

  • 7. Data: 2011-10-28 12:26:07
    Od: " " <f...@g...pl>

    zrobilem z dwoma swiatlami

    http://dl.dropbox.com/u/42887985/re25.zip

    kwestia tylko jak dodawac do siebie kolory swiatel?

    (zrobilem (a+b)/2 ale zapewne nie jest to dobre
    rozwiazanie...) moze tymczasowo zrobie sobie przerwe -
    za proste to jest :> gierki - tu jest o wiele trudniej

  • 8. Data: 2011-10-28 12:53:17
    Od: Adam Przybyla <a...@r...pl>

    <f...@g...pl> wrote:

> [...]
    > rozwiazanie...) moze tymczasowo zrobie sobie przerwe -
    > za proste to jest :> gierki - tu jest o wiele trudniej

    ... no dobra, dosc juz tej reklamy c#;-))) Z powazaniem
    Adam Przybyla

  • 9. Data: 2011-10-28 13:07:10
    Od: " " <f...@g...pl>

    Adam Przybyla <a...@r...pl> napisał(a):

    > ... no dobra, dosc juz tej reklamy c#;-))) Z powazaniem
    > Adam Przybyla

    nie chce tu nikogo zasmucac, ale jesli o mnie chodzi to
    z c#em nie mam nic wspolnego (z trojga zlego c++, java i c#)
    mz c# jest chyba najgorszy; prog powyzej jest w c+winapi,
    nie wyglada zreszta najlepiej ale i tak niespodzianka jest ze
    wogole wydaje sie ze jednak mozna robic raytracing w realtime
    nawet z kilkoma zrodlami swiatla - byle okienko nie bylo za
    duze

  • 10. Data: 2011-10-28 13:47:32

    dodalem 'przyswietlenie' (tj zaminilem wzor na dodawanie
    swiatel z w=(a+b)/2 na w=a+b; if (w>255) w = 255;
    i teraz kula wyglada troche jak saturn

    http://dl.dropbox.com/u/42887985/re26.zip

    gdyby poprawic te dwie robiace za reflektory (tak by
    tez odbijaly swiatlo ze sceny) to moze by to jakos
    wygladalo, bo tak to wyglada męczaco ... moze w weekend cos
    porobie, jakby ktos mial jakies porady np jak dodawac
    swiatla czy jak zrobic jakies efekty to moge sprobowac