  • 1. Data: 2009-07-17 20:22:15
    Temat: Znajdowanie obiektow na obrazie
    Od: rt <n...@m...pl>

    Witam,

    Mam wiele zeskanowanych obrazow takich samych dokumentow. Wszystkie maja
    dokladnie ten sam format i tak samo rozmieszczone elementy, ale pochodza
    z kilku skanerow, do tego czasem sa nieco obrocone i roznia sie skala bo
    byly skanowane w roznych rozdzielczosciach.

    Musze wyciagnac z kazdego skanu kilka obszarow (prostokatow) do dalszej
    obrobki. Znacie jakies metody (albo jeszcze lepiej: gotowe biblioteki w
    c/c++ lub pythonie) dzieki ktorym moglbym wyciac sobie te fragmenty?

    Chodzi o to by dla danego obrazu i jakiegos wzorca otrzymac wspolrzedne
    wierzcholkow znalezionych czworokatow.

    dzieki,
    rt

  • 2. Data: 2009-07-18 22:31:14
    Temat: Re: Znajdowanie obiektow na obrazie
    Od: Marcin <m...@p...fm>

    Może OpenCV oferuje jakieś funkcje, który pomogą rozwiązać Twój problem.

    Pozdrawiam

  • 3. Data: 2009-07-20 03:19:39
    Od: "Mariusz Marszałkowski" <b...@W...gazeta.pl>

    rt <n...@m...pl> napisał(a):

    > Chodzi o to by dla danego obrazu i jakiegos wzorca otrzymac wspolrzedne
    > wierzcholkow znalezionych czworokatow.

    Nie wiem czy rozumiem. Masz np. zdjęcie samolotu na tle niebieskiego nieba i
    chcesz ten samolot objąć czworokątem?

    Pozdrawiam.

  • 4. Data: 2009-07-21 10:07:29
    Od: "Mateusz Loskot" <m...@l...net>

    "Marcin" <m...@p...fm> wrote in message
    > Może OpenCV oferuje jakieś funkcje, który pomogą rozwiązać Twój problem.

    Lub jej uproszczenie objectdet

    W ogóle to:

    http://www.google.com/search?q=image%20recognition%2
    0library

    Jak już OpenCV, to polecam dołączenie Boost/Adobe GIL
    które posiada rozszerzenie do współpracy z OpenCV.

    Mateusz Loskot, http://mateusz.loskot.net
    pl.comp.lang.c FAQ: http://pl.cpp.wikia.com/wiki/FAQ
    C++ FAQ: http://parashift.com/c++-faq-lite