  • 91. Data: 2014-07-09 17:23:48
    Temat: Re: "Znaki Specjalne" w SMS
    Od: hiqi <h...@a...pl>

    On 09.07.2014 13:00, Budzik wrote:
    > Użytkownik hiqi h...@a...pl ...

    > Ale chodziło o rozróznienie powyzszych zapisów, które sa tozsame.

    Nie sa. 160 literek a 70 literek nie jest tozsame.

    I tak, gofno mnie obchodzi ile bitow zawieraja ilusbitowe literki. To
    jest problem techniczny, nie moj.

    > Nie rozumiem zartu... ;-P

    Bo zarty sie skonczyly ;P

    --

    Uwaga! Delfiny i małpy dołączą do internetu! Średnie IQ
    internautów ma dzięki temu szansę znacząco... wzrosnąć!

    http://antyweb.pl/delfiny-i-malpy-dolacza-do-interne
    tu/

    Czyż nie? ;)

  • 92. Data: 2014-07-09 19:15:27
    Od: Trybun <I...@j...com>

    W dniu 2014-07-09 01:59, MichaelData(R) pisze:
> [...]
    > [...]
    >
    > Nie lubie dyskusji z osobami, które mają "tunelik" umysłowy na grupe
    > dyskusyją a nie potrafią nawet odczytać ilustracji, nie mówiąc już o
    > bardziej scisłych zagadnieniach. Przepraszam że wtrąciłem sie w tą
    > dyskusję z Tobą, ale myślałem że coś pojmiesz. Sorry, nie ten target i
    > już sobie idę. Postaram się wiecej nie dyskutować z Tobą na tematy
    > techniczne bo to zwykła strata czasu.

    > Wiesz, prawa fizyki nie zmieniają się na tupnięcie nóżką a Ty tupiesz
    > już od dawna. Tuptaj dalej sobie dalej ale ja nie będę brał w tym

    Fizyka w służbie człowieka.. Mówi to coś. Ileś lat temu wymyślono
    koślawego gniota nie przewidującego używania w języku obcym, a w 2014
    roku pozujący na mędrca MichaelData twierdzi że jest to dobry system i
    nie można z tym nic zrobić, przy jednej dodatkowej małej kreseczce w
    znaku graficznym, obcinającej daną wartość o połowę można tylko rozłożyć
    ręce...
    Słusznie prawisz, lepiej nie zajmuj stanowiska w bardziej ścisłych
    zagadnieniach, bo można mieć poważne wątpliwości czy mówisz poważnie czy
    tylko żartujesz.

  • 93. Data: 2014-07-09 19:16:40
    Od: Trybun <I...@j...com>

    W dniu 2014-07-08 20:08, J.F. pisze:

    > Bylo cos takiego ?
    >
    > Niemcy w Enigmie nie mieli ani swoich literek, ani cyferek.

    Na pewno było. Enigma, z tego co się orientuje to koder.

    > W Nato obowiazuje angielski.
    >
    > Alez mozemy. Tylko ze zostalismy wepchnieci do jednego worka z cala
    > reszta swiata. I mamy uzywac UTF.
    > Troche dziwne, biorac pod uwage ze Finowie swoje znaczki tez maja, i o
    > siebie nie zadbali. Ale dla nas pewnie i tak by zabraklo.
    >
    > Ale przeciez operatorzy wychodza Ci naprzeciw i nielimitowane pakiety
    > sms oferuja.
    > Mozesz sobie pisac po polsku tak samo drogo jak po amerykansku.
    >
    > J.

    Widać że jeszcze trochę i będzie obowiązywał w całej Polsce.

    Niech ci operatorzy tylko przestana mnie dyskryminować jako Polaka, w
    swoim własnym kraju.

  • 94. Data: 2014-07-09 19:20:51
    Od: Trybun <I...@j...com>

    W dniu 2014-07-08 20:23, Budzik pisze:
    > Użytkownik Trybun I...@j...com ...

    > A kto powiedział ze nie mozna?
    > Zwłaszcz w erze taryf dzwon ile chcesz, pisz ile chcesz...
    > Rece opadają...

    Jednak wszystko to kosztuje. Operatorzy GSM nie są jakimś wyjątkiem od
    reguły - "kliencie, masz coś za darmo, nie zapomnij zapytać ile to
    kosztuje".

  • 95. Data: 2014-07-09 19:22:32
    Od: Trybun <I...@j...com>

    W dniu 2014-07-09 12:38, Piotr Karocki pisze:
> [...]
    > '70 byly drukowane z wszystkimi 'ptaszkami' roznych jezykow w nazwiskach
    > zagranicznych, i dalo sie to zrobic na linotypie. Weszla komputeryzacja, i
    > nagle sie okazalo ze sie nie da - i mamy uproszczona pisownie. W sieci to
    > nawet dobrze wyglada (i daje gwarancje poprawnego pokazania po drugiej
    > stronie), ale w ksiazkach wyglada idiotycznie. Tak samo kreska nad o, n, s
    > i c jest zle nachylona (inaczej niz mowia zasady polskiej typografii -
    > stosuje sie bowiem zlozenie litery z akcentem acute, a nie nasz dodatek

    Odwrotnie, nigdzie sie nie spotkałem z informacją że Wojsko Polskie, czy
    inne jakieś polskie instytucje, organizacje, czy osoby prywatne, nie
    miały możliwości posługiwanie się Polską Mową w piśmie.

    A powiadają że komputeryzacja to postęp. Do czego - pytam? Czy do czegoś
    więcej niż do szerzenia debilizmu?

  • 96. Data: 2014-07-09 19:22:44
    Od: Trybun <I...@j...com>

    W dniu 2014-07-08 20:15, NetiaAbonent pisze:

    > Użytkownik "Trybun" <I...@j...com>

    > Zwróć się do rzecznika to Ci pewnie zmieni specyfikacje GSM :-)

    Do czyjego rzecznika?

  • 97. Data: 2014-07-09 19:25:14
    Od: Trybun <I...@j...com>

    W dniu 2014-07-08 20:23, Budzik pisze:
    > Użytkownik Trybun I...@j...com ...

    > Ale co to znaczy: nie usprawiedliwia?
    > Przeciez kolega wytłumaczył ci meandry techniczne.
    > Na co ci usprawiedliwianie?

    Na dyskryminację Polaka w jego własnym kraju. Kim My Polacy jesteśmy,
    zgrają bez mózgów żywiącą się resztkami z obcych stołów? Nasze "mądre
    głowy" wymyślają łaziki marsjańskie dla NASA, ale nie potrafimy wymyślić
    wygodnego wózka dla naszych ułomnych rodaków. Tu nie potrafimy zaradzić
    sytuacji że ogonek przy literze w wysyłanej wiadomości tekstowej stawia
    nas w kłopotliwej sytuacji. Albo sepleń jak idiota albo płać więcej..

  • 98. Data: 2014-07-09 19:27:26
    Od: Trybun <I...@j...com>

    W dniu 2014-07-09 12:02, Piotr Karocki pisze:
> [...]
    > czy do producenta telefonu.
    >
    > Wszak mogli ci od oprogramowania ustalic ze te 1120 bitow interpretowanych
    > jest jako zapis tekstu w znakach 7 bitowych w stronie kodowej zaleznej od
    > wybranego jezyka. Albo pierwsze 7 bitow paczki SMS traktowac jako
    > oznaczenie strony kodowej. Albo na wiele innych sposobow. Ale tego nie
    > zrobili, "poszli na latwizne", wykorzystali Unicode w UTF-16 [ale za to w
    > jednym SMS mozesz dac np. chinskie i greckie literki, a jakby byla strona
    > kodowa znakow 7 bitowych to wtedy taka mieszanka bylaby niemozliwa].

    No ale pomijając już te znaki graficzne chińskie czy inne składające się
    z wielu członów, bo przecież nikt by nie miał pretensji o to że za taki
    znak składający się z wielu członów trzeba płacić za każdy człon, ale w
    naszym problemie chodzi tylko o jeden głupi ogonek, a od razu cała
    wartość jest obniżana o połowę. Dlaczego takie prymitywne przesyłanie
    danych jest jeszcze praktykowane w XXI wieku? Przecież jest możliwość
    przesłania tekstu w praktycznie każdym języku, ale dlaczego ci którzy
    chcą się wyrażać poprawnym,czystym języku muszą być w taki czy inny
    sposób dyskryminowani?

  • 99. Data: 2014-07-09 19:28:20
    Od: Trybun <I...@j...com>

    W dniu 2014-07-08 20:23, Budzik pisze:
    > Użytkownik Trybun I...@j...com ...

    > A jednak po twoim wywodzie na temat jednej kreski zmniejszającej o połowe
    > moznaby podejrzewać, że to nie ja mam problem...
    >
    > Ale moze jednak merytorycznie - złapałes juz kwestie kresek przerabianych
    > na bity danych?

    Masz problem, tylko sobie tego nie uzmysławiasz, po prostu wmówili ci że
    wszystko jest ok.

    Oczywiście, od zawsze o tym wiedziałem, jednak nie przyjmuję tego do
    wiadomości.

  • 100. Data: 2014-07-09 19:29:15
    Od: Trybun <I...@j...com>

    W dniu 2014-07-08 23:29, Waldek Godel pisze:

    > Zażądaj jeszcze, żeby dwugodzinny film Full-HD zmieścił się na jednej
    > płytce CD
    >
    > Oraz zrównania cen drukarek laserowych kolorowych i czarno-białych.

    Mowa jest o jednym małym ogonku przy znaku graficznym zwanym literą, a
    nie ubitych do (prawie) granic możliwości pikselach odróżniających film
    Full HD od zwykłego,, takiego mieszczącego sie na płycie CD.