  • 1. Data: 2014-07-08 15:16:26
    Temat: "Znaki Specjalne" w SMS
    Od: Trybun <I...@j...com>

    Czy aby operatorzy nas klientów nie oszukują w biały dzień? Standardowo
    w SMsie znaków rzekomo można wysłać 160, jednak jeden, jedna kreseczka
    przy literze "L" robiąca z l - ł obcina całą wartość o połowę, kolejne,
    ponad limitowe wiadomości w tym samym SMSie także z automatu są
    obcinane o połowę. O co tu chodzi, chęć zarobku czy faktycznie istnieje
    spisek mający okradać Polaków z mowy ojczystej? To do porzygania
    propagowane w mediach "grilowanie" czy "długo łikendowanie" nasuwa
    przypuszczenie że jednak chodzi o coś więcej niż o zagrabienie paru
    groszy na SMSie.

  • 2. Data: 2014-07-08 15:24:46
    Temat: Re: "Znaki Specjalne" w SMS
    Od: MichaelData(R) <s...@o...com>

    Trybun wydumał(a) w news:53bbef06$0$2233$65785112@news.neostrada.pl :
> [...]
    > "grilowanie" czy "długo łikendowanie" nasuwa przypuszczenie że jednak
    > chodzi o coś więcej niż o zagrabienie paru groszy na SMSie.

    Mylisz znak z literą.
    "Maksymalna długość pojedynczej wiadomości (potocznie również określanej
    skrótem SMS) wynosi 160 znaków 7-bitowych, 140 znaków 8-bitowych lub 70
    znaków 16-bitowych)."
    http://pl.wikipedia.org/wiki/SMS
    Ja rozumiem Twoją "lajkonikowość" ale czasem mógłbys siegnąć jakiegoś
    źródła:>

    --
    Michael________(TM)
    ______/) /\ | /\

  • 3. Data: 2014-07-08 15:40:46
    Od: Bydlę <p...@g...com>

    On 2014-07-08 15:16:26 +0200, Trybun <I...@j...com> said:

    > Czy aby operatorzy nas klientów nie oszukują w biały dzień?

    Tak, ale inaczej. ;-)

> [...]

    Maksymalna długość pojedynczej wiadomości (potocznie również określanej
    skrótem SMS) wynosi 160 znaków 7-bitowych, 140 znaków 8-bitowych lub 70

    A jak koduje twój telefon?
    :-)

    --
    Bydlę

  • 4. Data: 2014-07-08 15:44:51
    Od: Trybun <I...@j...com>

    W dniu 2014-07-08 15:24, MichaelData(R) pisze:
> [...]
    > 8-bitowych lub 70 znaków 16-bitowych)."
    > http://pl.wikipedia.org/wiki/SMS
    > Ja rozumiem Twoją "lajkonikowość" ale czasem mógłbys siegnąć jakiegoś

    Absolutnie nic nie mylę, jestem w stanie zrozumieć i akceptować nawet
    zaliczanie spacji jako znaku, ale "o" z jedną kreską obniża całą wartość
    o połowę, i na dodatek także w kolejnych transzach 160 znakowych tej
    samej wiadomości? Jest to z takiego czy innego powodu normalny bandytyzm.

  • 5. Data: 2014-07-08 15:51:51
    Od: Trybun <I...@j...com>

    W dniu 2014-07-08 15:40, Bydlę pisze:

> [...]
    >
    > Maksymalna długość pojedynczej wiadomości (potocznie również
    > określanej skrótem SMS) wynosi 160 znaków 7-bitowych, 140 znaków

    Oszustwo nazwane inaczej nadal pozostanie oszustwem.

    Nie wiem, nie mam najmniejszego pojęcia.

  • 6. Data: 2014-07-08 15:57:52
    Od: MichaelData(R) <s...@o...com>

    Trybun wydumał(a) w news:53bbf5d1$0$2225$65785112@news.neostrada.pl :
> [...]
    > połowę, i na dodatek także w kolejnych transzach 160 znakowych tej samej
    > wiadomości? Jest to z takiego czy innego powodu normalny bandytyzm.

    K...wa człek, MYŚL! Chodzi o ZNAK (k..wa) SIEDMIOBITOWY (k...wa) a nie o
    literki! W SmS mozna wysłac 160 znaków 7 bitowych i nikogo nie obchodzi
    jakie esy-floresy tam nabazgrasz. Wiem ze dla Ciebie pojecie znaku 7
    bitowego to czysta abstrakcja ale to nie moja wina ani operatora.
    --
    Michael________(TM)
    ______/) /\ | /\

  • 7. Data: 2014-07-08 16:16:40
    Od: Trybun <I...@j...com>

    W dniu 2014-07-08 15:57, MichaelData(R) pisze:
> [...]
    > obchodzi jakie esy-floresy tam nabazgrasz. Wiem ze dla Ciebie pojecie
    > znaku 7 bitowego to czysta abstrakcja ale to nie moja wina ani operatora.

    Kolejny mądry mądrością Wiki. I nie to mnie przeraża, ale bezgraniczne
    dawanie wiary propagandowym bzdurom jakie tam są wypisywane. Pomyśl
    logicznie - co ma jedna kreska przy literze że aż tak zmienia charakter
    znaku, że obcina o połowę wartość?
    I niedyskretne pytanie - rozgłaszasz już na około z mądrą mina że
    Guevara to nie bojownik o sprawiedliwość społeczną a bezwzględny morderca?

  • 8. Data: 2014-07-08 16:24:13
    Od: MichaelData(R) <s...@o...com>

    Trybun wydumał(a) w news:53bbfd46$0$2245$65785112@news.neostrada.pl :
    > Kolejny mądry mądrością Wiki. I nie to mnie przeraża, ale bezgraniczne
    > dawanie wiary propagandowym bzdurom jakie tam są wypisywane.

    Mnie przeraża jak mozna być tak bezdennie zadufanym w sobie i ignorować
    PODSTAWY przesyłu znaków siedmiobitowych a równocześnie próbowac dyskutowac
    na tematy jakby pojadło się wszystkie 'rozumy' :>
    > Pomyśl logicznie - co ma jedna kreska przy literze że aż tak zmienia
    > charakter znaku, że obcina o połowę wartość?

    No pomyśl Szerloku :> Ciagle MYLISZ ANALOGOWĄ LITERĘ ze znakiem 7 bitowym.
    Wróć zatem do szkoły i doucz się co to jest znak siedmiobitowy. NIE, TO NIE
    SIEDEM KRESEK jakbys próbował kombinować :>
    Rence mnie opadają, zupełnie jakbym był w piaskownicy i próbował wytłumaczyć
    dziecku co to jest "bakteria' i dlaczego nie należy lizać łopatki.
    --
    Michael________(TM)
    ______/) /\ | /\

  • 9. Data: 2014-07-08 16:44:08
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Tue, 8 Jul 2014 15:40:46 +0200, Bydlę napisał(a):

    > Tak, ale inaczej. ;-)

    I tylko niepiśmiennych.

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    Ta wiadomość jest wolna od wirusów bo to jest kawałek tekstu, w związku z

  • 10. Data: 2014-07-08 17:18:36
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Trybun" napisał w wiadomości grup
    .pl...
> [...]
    >wypisywane. Pomyśl logicznie - co ma jedna kreska przy literze że aż
    >tak zmienia charakter znaku, że obcina o połowę wartość?

    Bo ta jedna kreseczka powoduje, ze kazdy ze znakow zamiast 7 bitow ma
    16.

    J.