  • 41. Data: 2019-06-05 14:04:15
    Temat: Re: Znaki na rondzie
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Waldek" napisał w wiadomości grup
    >Wyszło na to, że nie znam przepisów :]

    Ano tak wyszlo.
    A to stara zmiana ... chyba ponad 20 lat ...

    >bo w życiu nie przyszło by mi do głowy, żeby nie ustąpić
    >pierwszeństwa
    >pojazdowi w ruchu jadącemu po rondzie - oznakowanemu jako rondo.

    Nieszczescia z tego powodu by nie bylo ... ale za kawalek obwodu
    zdziwilbys sie bardzo.

    >Wcześniej trójkątów nie było - więc jak dołożyli, przeszło mi przez
    >myśl po kiego grzyba ....
    >Swoją drogą nie przypominam sobie "klasycznego" ronda, bez syg.
    >świetlnej gdzie wjeżdżający miałby pierwszeństwo
    >tzn. żeby był znak ronda i znak "droga z pierwszeństwem przejazdu"

    Bo to nie tak.
    Dawno dawno temu, wjezdzajacy na rondo musieli ustapic tym jadacym po
    okregu, i wystarczal do tego jeden znak.
    Potem definicja znaku sie zmienila - wiec w calym kraju dolozyli
    trojkaty.

    takiego mieszanego ronda z pierwszenstwem na jednej drodze, to
    przepisy nie przewidywaly.

    We wrocku jest cos takiego
    https://www.google.pl/maps/@51.0903881,17.01606,16.4
    7z

    ale to nie jest s.o.r.o - znakow C-12 brak.

    J.

  • 42. Data: 2019-06-05 14:07:54
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "ddddddddddddd" napisał w wiadomości grup
    W dniu 04.06.2019 o 18:59, Budzik pisze:

    >nie widziałem tam chyba znaków rondo (chyba że takie informacyjne -
    >zwolnij, rondo) - ale może po prostu nie zwracam na to uwagi

    https://goo.gl/maps/2LceTPxFz3Gknisq5

    No i mam mieszane uczucia - traktowac to jako znak, czy nie ? :-)

    J.

  • 43. Data: 2019-06-05 14:10:31
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    pl...
    W dniu 04.06.2019 o 18:21, J.F. pisze:

    >Tak. Generalnie zasada prawej ręki ma większy sens przy ruchu
    >lewostronnym.

    A nie. Nie ma reguły. A w Irlandii jest.

    https://magazynauto.interia.pl/porady/przepisy/ruch-
    drogowy-2878/news-pierwszenstwo-przejazdu-ruch-lewos
    tronny,nId,643490

    http://polemi.co.uk/poradniki/motoryzacja-w-wielkiej
    -brytanii/przepisy-drogowe-roznice-pomiedzy-polskim-
    a-brytyjskim-kodeksem-7285

    J.

  • 44. Data: 2019-06-05 14:19:50
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello cef,

    > Ciekawe dlaczego przy ruchu lewostronnym nie wymyślili sobie
    > lewoskrętnego ronda?

    Wymyślili https://www.fakt.pl/wydarzenia/swiat/oto-najgorsze-r
    ondo-na-swiecie/06y65ls

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 45. Data: 2019-06-05 21:07:10
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 05.06.2019 o 14:10, J.F. pisze:

> [...]
    tronny,nId,643490

    > http://polemi.co.uk/poradniki/motoryzacja-w-wielkiej
    -brytanii/przepisy-drogowe-roznice-pomiedzy-polskim-

    O kurczę - ale niespodzianka, aż zapytam znajomego anglika...

    Shrek

  • 46. Data: 2019-06-05 22:53:31
    Od: Akarm <a...@w...pl>

    W dniu 2019-06-05 o 07:46, Mirek Ptak pisze:

    > Nie ma w UK zasady prawej ręki

    A gdzie jest ta (tajemnicza dla mnie) reguła prawej ręki?
    Kilka osób o niej tutaj pisze, a ja jeszcze nigdzie się z nią nie
    zetknąłem, mimo że już kilkadziesiąt lat mam prawo jazdy. Co jakiś czas
    czytuję PoRD, sprawdzam przepisy, i o żadnej dziwnej regule prawej ręki
    czy dłoni nie czytałem. Coś charakterystycznego jest w rękach/dłoniach,
    jakieś nietypowe kształty, palce?
    Dotąd znałem regułę prawej ręki do określania przebiegu pola
    magnetycznego, nie mogę sobie wyobrazić specjalnego układania palców w
    trakcie jazdy. Kto to wyjaśni?

    --
    Akarm
    http://bykom-stop.cba.pl