  • 11. Data: 2012-08-09 09:06:17
    Temat: Re: Żółte swiatło
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    On Thu, 09 Aug 2012 00:11:20 +0200, anacron wrote:

    > Generalnie wydłużyć wszystkie czasy, w Japonii zmiana świateł trwa
    > 60-90s, miedzy zielone ponad 10s, pomarańczowe widziałem raczej w
    > okolicach 3-5s. I co? Jakoś płynniejszy ruch jest i prawie nie ma korków.

    To ma sens w sytuacji kiedy czas świecenia pomarańczowego jest ściśle
    określony i wszędzie taki sam.
    Do tego kierowcy muszą ruszać na zielonym, a nie na wczesnym pomarańczowym
    :)

  • 12. Data: 2012-08-09 11:56:10
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail s...@n...istnieje napisał(a) w poprzednim odcinku co
    następuje:

    > Co (1s) uważam za czas nieco zbyt krótki, żeby _spokojnie_ przygotować
    > się do ruszenia. Przy takim czasie, gdy jest się na "pole position",
    > trzeba non-stop być "w blokach startowych".

    no tak... a ja się potem dziwie... stoi przede mną, bryka wypasiona i
    dlaczego on nie jedzie...
    a teraz już wiem - czeka na zółte, żeby przygotować się do ruszenia...
    brawo...
    A takie oczywiste wyznaczniki, że zaraz bedzie twoja kolej jak ruch
    poprzeczny, swiatła dla pieszych itp nie wystarczą?
    Co ci szkodzi wrzucic jedynkę wcześniej i być gotowym kilkanascie sekund
    dłużej?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Obelgi to argumenty tych, którzy nie mają argumentów"

  • 13. Data: 2012-08-09 11:58:32
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    08 Aug 2012 19:43:55 GMT, Jacek Politowski

    > Co (1s) uważam za czas nieco zbyt krótki, żeby _spokojnie_ przygotować
    > się do ruszenia. Przy takim czasie, gdy jest się na "pole position",
    > trzeba non-stop być "w blokach startowych".

    Sekunda na wciśnięcie sprzęgła i wrzucenie biegu to zbyt krótki czas? :/
    Się potem dziwić, że zamiast 20 aut ze skrzyżowania zjeżdża 8.

    --
    Pozdor Myjk

  • 14. Data: 2012-08-09 12:26:02
    Od: R2r <b...@a...pl>

    W dniu 2012-08-09 06:53, Jacek Politowski pisze:

    > Gdy znasz dane skrzyżowanie i gdy światła dla pieszych cokolwiek
    > sensownego nadają.
    >
    > Gdy jesteś w miejscu sobie nieznanym - to tylko jakaś wskazówka,
    > niekoniecznie konkretna.
    Jak dla mnie wystarczająca aby się mimo wszystko przygotować.

    > Do tego nie działa np. gdy światła dla
    > pieszych są uruchamiane przyciskiem i jeśli nie zostanie on wciśnięty,
    > to w ogóle się nie zapalają.
    Ale światła dla pieszych to nie jedyny znak, który moze zapowiadać
    zmianę świateł.
    Niestety wśród naszych kierowców zdarzają się (i to nierzadko)
    indywidua, dla których zmiana świateł jest zaskoczeniem mimo nawet
    wyświetlanego sekundnika pokazującego czas pozostały do zmiany. Niestety
    jak kogoś myślenie boli to taki jest efekt jak to napisał kolega Shrek.

    > Generalnie to tylko substytut, bo trzeba sobie jakoś radzić... Nie
    > zawsze ma szansę zadziałać.

    Ale nawet jakby miał nie zadziałać bo jeszcze coś w międzyczasie ma się
    zdarzyć, to można mimo wszystko się przygotować, prawda?

    > O jakich stratach piszesz? Mi chodzi o wydłużenie "w dół", czyli
    > wcześniejsze rozpoczęcie nadawania żółtego, a nie późniejszą zmianę na
    > zielone...

    No tak... "mój wujek ma jedną rękę krótszą, ale za to druga ma dłuższą" :D

    --
    Pozdrawiam. Artur.
    __

  • 15. Data: 2012-08-09 12:50:46
    Od: " jotmys" <j...@g...pl>

    Podziękowania za wyczerpującą informację.

  • 16. Data: 2012-08-09 12:56:10
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail s...@n...istnieje napisał(a) w poprzednim odcinku co
    następuje:

    > A nie są to właśnie "bloki startowe"?

    a w czym ci to przeszkadza?

    > O jakich stratach piszesz? Mi chodzi o wydłużenie "w dół", czyli
    > wcześniejsze rozpoczęcie nadawania żółtego, a nie późniejszą zmianę na
    > zielone...

    wydłużenie w dół?
    czyli w momencie kiedy dla poprzecznych jest jeszcze zołte, ma się już
    włączyć żółte dla mnie?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Miłość jest tryumfem wyobrażni nad inteligencją."

  • 17. Data: 2012-08-09 14:24:16
    Od: R2r <b...@a...pl>

    W dniu 2012-08-09 12:56, Budzik pisze:
> [...]
    następuje:

    > wydłużenie w dół?
    > czyli w momencie kiedy dla poprzecznych jest jeszcze zołte, ma się już

    No, ja dziękuję za takie "usprawnienie". ;-)

    --
    Pozdrawiam. Artur.
    __

  • 18. Data: 2012-08-09 14:41:43
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Thu, 09 Aug 2012 14:24:16 +0200, R2r

    > No, ja dziękuję za takie "usprawnienie". ;-)

    Nie chcę Cię martwić, ale w niektórych miejscach tak jest. ;P
    Cykle w zależności od kolizyjności także reguluje DU...

    --
    Pozdor Myjk

  • 19. Data: 2012-08-09 15:56:12
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail m...@n...op.pl napisał(a) w poprzednim odcinku co
    następuje:

    > Thu, 09 Aug 2012 14:24:16 +0200, R2r

    > Nie chcę Cię martwić, ale w niektórych miejscach tak jest. ;P
    > Cykle w zależności od kolizyjności także reguluje DU...

    o ile nie są to jakieś skrzyżowania z bardzo długim dystansem między
    swiatłami a skrzyżowaniem pasów ruchu to byłoby to dziwne i wskazywało
    raczej na jakiś błąd.

    Co to jest DU...?

    --
    Pozdrawia... Budzik

  • 20. Data: 2012-08-09 16:49:19
    Od: R2r <b...@a...pl>

    W dniu 2012-08-09 14:41, Myjk pisze:
    > Thu, 09 Aug 2012 14:24:16 +0200, R2r

    > Nie chcę Cię martwić, ale w niektórych miejscach tak jest. ;P
    > Cykle w zależności od kolizyjności także reguluje DU...

    No ale kluczowe jest tutaj "w niektórych miejscach". W niektórych czyli
    tylko w takich spełniających pewne dodatkowe warunki. Pomysł zgłoszony
    przez Jacka był bezwarunkowy a to już IMHO nie byłoby zbyt bezpieczne.

    --
    Pozdrawiam. Artur.
    __