  • 1. Data: 2012-08-08 09:34:14
    Temat: Dlaczego supersamochody są ciężkie
    Od: Piotr Klimek <usenet@USUN_TOklimek.net.pl>

    Hej,
    Gdzieś przy okazji czytania jakiejś notatki na temat Lamborghini Aventador
    rzuciła mi się w oczy waga tego samochodu - 1575 kg a dalej informacja, że
    jest to ekstremalne i bezkompromisowe auto. Co w takim razie w nim tyle
    waży? Silnik V12 ze skrzynią?

    Piotr Klimek
    Citroen C5 2.0HDI `02

  • 2. Data: 2012-08-08 10:04:27
    Temat: Re: Dlaczego supersamochody są ciężkie
    Od: "Pawel \"O'Pajak\"" <o...@g...pl>

    Powitanko,

    > Gdzieś przy okazji czytania jakiejś notatki na temat Lamborghini Aventador
    > rzuciła mi się w oczy waga tego samochodu - 1575 kg a dalej informacja, że

    Volvo v70 - 1600kg, silnik v5, 2,5 litra
    Hondzia Civic - 1400kg, silniczek v4, 1,4 litra
    Nie widze nic dziwnego, ze Lambo tyle wazy, kawal silnika, skrzynia,
    ktora musi przeniesc niemaly moment, hamulce zdolne wyhamowac te bestie,
    zawieszenie, szerokie kolka, w razie kolizji musi byc cos, co sie moze
    pogniesc. W sumie tyle co Volvo.

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa

  • 3. Data: 2012-08-08 10:09:15
    Od: Piotr Klimek <usenet@USUN_TOklimek.net.pl>

    Dnia (Wed, 08 Aug 2012 10:04:27 +0200) ktos podajacy sie za Pawel "O'Pajak"
    wyklawiaturowal co nastepuje:

> [...]
    > ktora musi przeniesc niemaly moment, hamulce zdolne wyhamowac te bestie,
    > zawieszenie, szerokie kolka, w razie kolizji musi byc cos, co sie moze

    Bolid F1 waży około 700kg a osiągi są jeszcze większe. Zakładam, że koszty
    w przypadku tego Lambo nie mają większego znaczenia.

    Piotr Klimek
    Citroen C5 2.0HDI `02

  • 4. Data: 2012-08-08 10:11:02
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Wed, 08 Aug 2012 07:34:14 +0000 osobnik zwany Piotr Klimek
    napisał:

> [...]
    > informacja, że jest to ekstremalne i bezkompromisowe auto. Co w takim
    > razie w nim tyle waży? Silnik V12 ze skrzynią?

    podobnie jak inne współczesne samochody. Wymogi bezpieczeństwa i
    wyposażenie narzucane przepisami

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 5. Data: 2012-08-08 10:18:32
    Od: Salata <s...@-...pl>

    On 2012-08-08 09:34, Piotr Klimek wrote:
> [...]
    > jest to ekstremalne i bezkompromisowe auto. Co w takim razie w nim tyle

    Przede wszystkim silnik i wyposazenie. Bezkompromisowosc polega na tym,
    ze sa one takze maksymalnie wyposazone, a to wszystko wazy. Sam kiedys
    ogladalem program, ze Ferrarri sprzedaje maksymalnie odciazone modele za
    kwote wyzsza niz "seria". Brak AC, stereo, a fotele to czyste wlokno
    weglowe oblozone kawalkiem "szmaty".

    Skrzynie biegow obecnie sa zdumiewajaco lekkie i jeden czlowiek jest w
    satnie sobie z nimi poradzic i przeniesc je z jednego miejsca w drugie.
    Sam zreszta mialem przyjemnosc pare miesiecy temu pomagac znajomemu w
    Norwegii przy skladaniu auta z najnowsza automatyczna skrzynia od zdaje
    sie Lexusa ISF. Za to silnik V10 byl ekstremalnie ciezki.

    Pozdrawiam
    Salata

  • 6. Data: 2012-08-08 10:24:14
    Od: Piotr Klimek <usenet@USUN_TOklimek.net.pl>

    Dnia (Wed, 08 Aug 2012 10:18:32 +0200) ktos podajacy sie za Salata
> [...]

    > ogladalem program, ze Ferrarri sprzedaje maksymalnie odciazone modele za
    > kwote wyzsza niz "seria". Brak AC, stereo, a fotele to czyste wlokno

    Faktycznie doczytałem sobie, że Aventador ma klimatyzacje, nawigacje itd.
    Zmylilo mnie stwierdzenie "ekstremalne i bezkompromisowe" co raczej
    kojarzy mi się z nieotwieralnymi szybami z pleksi niż z klimatyzacją :)

    Piotr Klimek
    Citroen C5 2.0HDI `02

  • 7. Data: 2012-08-08 10:24:25
    Od: " " <a...@g...pl>

    Piotr Klimek <usenet@USUN_TOklimek.net.pl> napisał(a):
    ..
    > Bolid F1 waży około 700kg a osiągi są jeszcze większe. Zakładam, że koszty
    > w przypadku tego Lambo nie mają większego znaczenia.
    Tylko, że on nie ma nadwozia. To sama rama z silnikiem i kołami i kilkoma
    drobiazgami do prowadzenia.
    Poza tym Lambo wcale nie jest bezkompromisowe... Elise w najlżejszej wersji
    ważył 750kg. Nie miał nic z udogodnien (klimy, wspomagania, poduszek,
    elektryki w ogóle). Wszystko przyklejane, żadnych dodatkowych śrub do mocowan.
    Dodaj ze 200kg. na te rzeczy. Trzy razy większy silnik i skrzynię. Ten z Elise
    to około 120kg. Wieksze koła, opony i hamulce, większe całe nadwozie...
    Nazbiera się.
    Pozdrawiam.

    Sebastian
    http://speedyelise.fora.pl
    http://tunery.tv

  • 8. Data: 2012-08-08 22:43:48
    Od: __Maciek <i...@c...org>

    Wed, 08 Aug 2012 10:04:27 +0200 "Pawel \"O'Pajak\""
    <o...@g...pl> napisał:

    >Volvo v70 - 1600kg
    >silnik v5

    To istnieją silniki widlaste o nieparzystej liczbie cylindrów?

    >Hondzia Civic - 1400kg
    >silniczek v4

    O, to tak jak w Zaporożcu :-)

  • 9. Data: 2012-08-08 23:30:58
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 08 Aug 2012 22:43:48 +0200, __Maciek napisał(a):
    > Wed, 08 Aug 2012 10:04:27 +0200 "Pawel \"O'Pajak\""
    >
    > To istnieją silniki widlaste o nieparzystej liczbie cylindrów?

    Istnialy silniki o 3 rzedach cylindrow, tez niby "widlaste" (ale juz nie
    V).

    No i byl np dosc popularny V5 2.3 w VW.

    J.

  • 10. Data: 2012-08-09 00:00:38
    Od: __Maciek <i...@c...org>

    Wed, 8 Aug 2012 23:30:58 +0200 "J.F." <j...@p...onet.pl>
    napisał:

    >No i byl np dosc popularny V5 2.3 w VW.

    Poguglałem. Faktycznie, są silniki widlaste o nieparzystej liczbie
    cylindrów.