  • 11. Data: 2009-09-24 17:28:34
    Temat: Re: Zwieranie prądnicy.
    Od: "Andrzej W." <a...@w...pl>

    Marek Lewandowski pisze:

    Pięknie dziękuję za tę wypowiedz, rozjaśniło mi to odrobinę w głowie.

    --
    Pozdrawiam,
    Andrzej

  • 12. Data: 2009-09-26 13:13:02
    Od: Tomasz Wójtowicz <S...@T...MUCH.SPAM.com>

    Marek Lewandowski pisze:

    > Podstawy elektroniki, powtórz sobie szeregowe połączenie indukcyjności
    > i rezystora przy założeniu, że j?L >> R. Potem zastanów się, gdzie
    > wydziela się moc bierna i dlaczego nie da się nią grzać...

    Tyle, że to jest błąd - j?L to jest liczba urojona, R rzeczywista. Nie
    możesz porównywać jednej z drugą, bo to nie ma sensu. Tak jak np. 3+2j
    oraz 2+3j - która jest większa? Jeśli już, to można te liczby porównywać
    na moduł, co sprowadza się do ?L >> R - tak jest dobrze.

  • 13. Data: 2009-09-28 05:40:42
    Od: Marek Lewandowski <l...@p...onet.pl>

    On Sep 26, 3:13 pm, Tomasz Wójtowicz <S...@T...MUCH.SPAM.com> wrote:

> [...]
    > oraz 2+3j - która jest większa? Jeśli już, to można te liczby porównywać
    > na moduł, co sprowadza się do ?L >> R - tak jest dobrze.

    no i patrz, jak mnie pouczyłeś, ale wygląda n to, że zainteresowani
    zrozumieli. Może należałoby też zauważyć, że jeśli skróty myślowe
    weryfikować matematyką, to relacja ">>" jest w najlepszym wypadku
    mgliście zdefiniowana i raczej należałoby napisać np. ?L > 10?R?

    ale oczywiście, masz rację. Poprawnie powinno być

    |j?L| >> R

    Upieram się przy notacji |j?L| żeby nie wprowadzać podejrzenia, że coś
    tam jest rzeczywiste.

    Marek