  • 1. Data: 2016-05-10 02:57:09
    Temat: a teraz coś z zupełnie innej beczki...
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    ...jak by tu zmierzyć faktyczną jasność ( w lumenach ) świecenia taśmy
    led ( czy tam powiedzmy jednego leda ? ).

    Co do tego potrzebne jest , co by można kupić/zrobić bez wydania fortuny ?

  • 2. Data: 2016-05-10 03:43:00
    Temat: Re: a teraz coś z zupełnie innej beczki...
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    na razie mam tak :

    umieściłem 1m taśmy led w odległości 1m od białej płaszczyzny o
    powierzchni 0.7m (no nie mam jednego 1m2).

    Badziewnym "luxomierzem" w postaci aplikacji na samsunga S4 zmierzyłem
    jasność też z 1m - wyszło 500 lux.

    z tego kalkulatora

    http://www.rapidtables.com/calc/light/lux-to-lumen-c
    alculator.htm

    wychodzi 350 lumenów.

    Ale - jak to przeliczyć na jasność źródła światła , czyli tej cholernej
    taśmy ?

  • 3. Data: 2016-05-10 04:18:28
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    dobra, podobno lumen równa się kandeli.

    Jak zapodać to tutaj :

    http://www.rapidtables.com/calc/light/candela-to-lum
    en-calculator.htm

    oraz wstawić kąt 120 st. (ponoć tyle dla tych LED) to wychodzi ok. 1100
    lumenów.

    Co daje na jednego leda 18.3 lumena ( jest 60 na metr).
    Wartość oczywiście jest mniejsza o 50% od deklarowanej tutaj :

    http://allegro.pl/tasma-listwa-led-5630-60-m-1m-3000
    -lm-super-jasna-i5467238319.html

    Co zresztą nie jest zaskoczeniem, bo ta taśma pobiera faktycznie 1.14A
    na metr a nie 2A...

    Coś pokręciłem czy niekoniecznie z tym liczeniem ?

  • 4. Data: 2016-05-10 08:01:45
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    W dniu 10.05.2016 o 03:43, sundayman pisze:

> [...]
    > powierzchni 0.7m (no nie mam jednego 1m2).
    >
    > Badziewnym "luxomierzem" w postaci aplikacji na samsunga S4 zmierzyłem
    ja mam w swoim otoczeniu kilkadziesiąt różnych taśm i żarówek diodowych.
    uściślij metodę pomiarową to chętnie sprawdzę swoją s4ką co i jak
    świeci. ale ja odniosłem wrażenie, że telefon faworyzuje oświetlenie
    diodowe - niezależnie od barwy.
    druga sprawa, diody nie świecą jasno, nie dają dużo światła. one dają
    _dużo światła_ z niewielkiej ilości mocy (prądu). Dają również
    rozproszone światło, bezcieniowe. jeśli na tych dwóch zaletach Ci nie
    zależy - stosuj inne źródła światła

    ToMasz

    PS próbowałem porównywać "jasność" źródeł światła za pomoca
    światłomierza wbudowanego w aparat fotograficzny, lustrzankę, ale tak
    czy siak - diody świeciły lekko jaśniej.

  • 5. Data: 2016-05-10 10:02:49
    Od: s...@g...com

    W dniu wtorek, 10 maja 2016 02:57:10 UTC+2 użytkownik sundayman napisał:
    > ...jak by tu zmierzyć faktyczną jasność ( w lumenach ) świecenia taśmy
    > led ( czy tam powiedzmy jednego leda ? ).
    >
    > Co do tego potrzebne jest , co by można kupić/zrobić bez wydania fortuny ?

    1. Podejść do okręgowego zarządu budowy dróg i mostów czy jakoś tam się to zowie.
    2. Namierzyć faceta, który robi takie pomiary.
    3. Poprosić go żeby Ci takie pomiary wykonał za flaszkę.
    4. Wykonać pomiary.
    5. Wypić z nim tą flaszkę.

  • 6. Data: 2016-05-10 10:49:15
    Od: Waldemar <w...@z...fu-berlin.de>

    Am 10.05.2016 um 10:02 schrieb s...@g...com:

> [...]
    > 2. Namierzyć faceta, który robi takie pomiary.
    > 3. Poprosić go żeby Ci takie pomiary wykonał za flaszkę.

    Ewentualnie wziąć ten majdan. Przyjechać do mnie. Zrobić pomiary. Mam
    Field Master Coherenta pod nogą. Ewentualnie jak będę w Polsce. Tylko
    nie wiem, czy mi po drodze by było.

    Waldek

  • 7. Data: 2016-05-10 11:17:22
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "sundayman" napisał w wiadomości grup
> [...]
    men-calculator.htm
    >oraz wstawić kąt 120 st. (ponoć tyle dla tych LED) to wychodzi ok.

    Przeliczanie z kandeli na lumeny to nie taka prosta sprawa, a w
    przypadku LED praktycznie sie nie da - pozostaja tylko zgrubne
    szacunki, o ile masz dokladne dane katalogowe.

    Prawie na pewno pokreciles.

    J.

  • 8. Data: 2016-05-10 11:21:38
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "sundayman" napisał w wiadomości grup
    >...jak by tu zmierzyć faktyczną jasność ( w lumenach ) świecenia
    >taśmy led ( czy tam powiedzmy jednego leda ? ).

    >Co do tego potrzebne jest , co by można kupić/zrobić bez wydania
    >fortuny ?

    Kula Ulbrichta (szumna nazwa, ale amatorsko moze byc tanio), plus
    bardzo czuly miernik ( a to juz drogie).

    Ewentualnie - fotodioda, robocik i komputer umozliwiajacy
    przemierzenie w oswietlenia w wielu punktach.

    J.

  • 9. Data: 2016-05-10 19:16:16
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    >Kula Ulbrichta (szumna nazwa, ale amatorsko moze byc tanio)

    Cos mi wpadlo do glowy ... a gdyby tak zrobic pudelko z fotoogniw ?
    Takie powiedzmy o boku 10-20 cm ...

    J.

  • 10. Data: 2016-05-10 22:04:50
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

> [...]
    > 2. Namierzyć faceta, który robi takie pomiary.
    > 3. Poprosić go żeby Ci takie pomiary wykonał za flaszkę.

    Niestety (już) nie piję :)
    Ostatnio kupiłem sobie piwo w puszce 0.3 jakiś miesiąc temu.
    Do tej pory stoi bo nie mam kiedy, a jak mam to nie mam ochoty.