  • 1. Data: 2016-05-08 19:10:55
    Temat: wyjscie z zasilacza stabilizowanego 15V a elko na 16V
    Od: a...@g...com

    witam

    jak w temacie, mozna takie elka dac za stabilizatorem?
    nie mowcie mi zeby kupic elka na 25V, bo mam na 16V i chce je po prostu zuzyc.

    pzdr

  • 2. Data: 2016-05-08 19:35:41
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2016-05-08 o 19:10, a...@g...com pisze:
    > witam
    >
    > jak w temacie, mozna takie elka dac za stabilizatorem?
    > nie mowcie mi zeby kupic elka na 25V, bo mam na 16V i chce je po prostu zuzyc.
    >
    > pzdr

    Możesz dać 16V za >stabilizowanym< 15V. Mają jakiś zapas.
    Sam producent sprzętu System Fidelity CD-300SE wsadził 470uF/25V na
    zasilaczu dającym -29,5V więc... (wiem, bo naprawiałem, spuchnięty
    wymieniłem na 470uF/35V).

    --
    Irokez

  • 3. Data: 2016-05-08 20:13:27
    Od: Kaczin <j...@p...interia.pl>

    W dniu 08.05.2016 o 19:10, a...@g...com pisze:
    > witam
    >
    > jak w temacie, mozna takie elka dac za stabilizatorem?

    Nie można.

    > nie mowcie mi zeby kupic elka na 25V, bo mam na 16V i chce je po prostu zuzyc.

    No to zużyj.

    Na ch.j to pytanie?

    --
    Kaczin

  • 4. Data: 2016-05-08 22:06:24
    Od: k...@g...com

    użytkownik Kaczin napisał:

    > Nie można.

    Właśnie, jak to jest? Wiadomo każdy daje z zapasem.
    Jednak producent nie oznacza max. napięcia tylko WV
    Working Voltage. W EdW też pisali o napięciu nominalnym,
    a nie maksymalnym.

  • 5. Data: 2016-05-08 22:53:21
    Od: a...@g...com

    W dniu niedziela, 8 maja 2016 20:13:28 UTC+2 użytkownik Kaczin napisał:

    > Nie można.

    > No to zużyj.
    >
    > Na ch.j to pytanie?
    >
    > --
    > Kaczin

    no pomysl troszke, a nie krytykuj

  • 6. Data: 2016-05-08 23:21:11
    Od: "Magnus Elephantus" <m...@n...dot>

    Uzytkownik <a...@g...com> napisal w wiadomosci
    ps.com...
    > witam
    >
    > jak w temacie, mozna takie elka dac za stabilizatorem?
    > nie mowcie mi zeby kupic elka na 25V, bo mam na 16V i chce je po prostu
    > zuzyc.

    Mozesz, 'wytrenowac', taki kondensator, do pracy pod wyzszym napieciem.
    https://en.wikipedia.org/wiki/File:Anodic_oxidation.
    jpg
    https://en.wikipedia.org/wiki/Electrolytic_capacitor
    #Basic_materials_and_forming_principle

  • 7. Data: 2016-05-08 23:48:48
    Od: Kaczin <j...@p...interia.pl>

    W dniu 08.05.2016 o 22:06, k...@g...com pisze:

    > Właśnie, jak to jest? Wiadomo każdy daje z zapasem.
    > Jednak producent nie oznacza max. napięcia tylko WV
    > Working Voltage. W EdW też pisali o napięciu nominalnym,
    > a nie maksymalnym.

    A wiesz o czym piszesz?
    Sprawdź jakie są tolerancje pojemności dla elektrolitów. Potem możesz to
    przenieść na napięcia pracy.

    --
    Kaczin

  • 8. Data: 2016-05-09 00:20:47
    Od: AlexY <a...@i...pl>

    Kaczin pisze:
    [..]
    > A wiesz o czym piszesz?
    > Sprawdź jakie są tolerancje pojemności dla elektrolitów. Potem możesz to
    > przenieść na napięcia pracy.

    To nie tak, producent podaje katalogowe napięcie pracy przy której
    gwarantuje podany czas bezawaryjnego działania. Jak padnie wcześniej
    możesz się sądzić, tylko kto to zrobi dla jednego kondensatorka.

    --
    AlexY
    http://www.pg.gda.pl/~agatek/netq.html

  • 9. Data: 2016-05-12 13:38:51
    Od: "jedrek" <jedrek@jedrek>

    Gdy to jest porządna, stara polska Elwa to dawaj śmiało.
    16V bez problemu po uformowaniu pracują od lat na 18V, bez żadnych uwag.
    Co do wszechobecnej chińszczyzny z czasem przydatności do używania max 3
    lata to różnie bywa. Jak to coś porządnego z gatunku Elna, Nichicon, Rubycon
    to nie widzę przeciwskazań, żeby elektrolita przeznaczonego na 16V miało
    zabijać wystabilzowane 15V gdzie nie ma przecież tętnień 3V p.p.