  • 11. Data: 2014-05-08 13:17:36
    Temat: Re: akumlator i niskie przebiegi
    Od: s...@g...com

    W dniu czwartek, 8 maja 2014 12:14:34 UTC+2 użytkownik J.F napisał:
    > U�ytkownik napisa� w wiadomo�ci

    > 500 km powinno byc wystarczajace, i raz na tydzien tez.
    >

    > Choc napiecia bym posprawdzal - czy na jalowym biegu ze swiatlami
    > laduje czy jeszcze nie.

    Elektryk posprawdzał i wszystko jest OK.
    Auto to seat cordoba 1,4 benzyna 15 letni.
    Rozrusznik robiony w ubiegłym rok.
    Akumulator Autopart kupiony w ubiegłe wakacje.
    Garażowany.

    > W garazu stoi czy na powietrzu ?
    >
    > http://allegro.pl/oxford-ladowarka-do-akumulatorow-s
    loneczna-i4170728503.html

  • 12. Data: 2014-05-08 13:31:26
    Od: "Chris" <c...@m...com>

    s...@g...com nabazgrał(a):

    > Mam auto które ostatnio jak zrobi 500 km/m-c.
    > Czasami stoi przez tydzień,

    Brat ma podobnie i tydzień temu też mu nie odpalił (już drugi raz a aku nie
    ma nawet roku). Auto garażowane, dzienne przebiegi to ok 2-3km (tyle co po
    dziecko do przedszola). Jakieś pomysły oprócz zdejmowania klemy ?

    www.vin-decoder.net www.dekoder-vin.pl

  • 13. Data: 2014-05-08 14:00:11
    Od: Czesław Wiśniak <c...@n...pl>

    > Jednym z moich aut jeżdżę tak jak Ty (albo i mniej). 2 razy dziennie po
    > 2km i kilka razy w tygodniu dodatkowo dwa razy po 5km. Raz na kilka
    > tygodni robię "trasę" 10-15km. Od trzech lat nie zrobiłem ani razu trasy
    > dłuższej niż te 15km.
    >
    > Czasem auto stoi nieużywane tydzień, czasem dwa czasem trzy, obojętnie
    > zima czy lato. Zawsze po takim postoju zapala. Atko stoi pod chmurką.
    > Akumulator ma już trzy lata i nie daje żadnych oznak zdychania. Akumulator
    > najtańszy jaki był w pobliskim supermarkecie, gdy trzy i pół roku temu po
    > 6 latach służby padł poprzednik.

    Przy takim uzytkowaniu ten akumulator jest ladnie zasiarczony i wiele
    pojemnosci juz mu nie zostalo. No moze 2 ostatnie zimy byly lekkie to udalo
    mu sie przetrwac.
    Oczywiscie jest jeszcze mozliwosc, ze mieszkasz tam gdzie temp nigdy nie
    spada ponizej 0 :)

  • 14. Data: 2014-05-08 14:00:30
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...

    > Elektryk posprawdzał i wszystko jest OK.

    Nie jest! Gdyby było ok, to byś nie zakładał tego wątku. elektryk sprawdził
    i nic nie znalazł -> wniosek zmień elektryka!

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 15. Data: 2014-05-08 14:03:39
    Od: Czesław Wiśniak <c...@n...pl>

    > Obecnie jedno z autek uzytkuje bardzo podobnie.
    > Raz na tydzien 5 km. Nic sie nie dzieje z aku.
    > Coś ci kradnie prąd.
    > Jak zrobisz 200 na raz, to aku masz naładowany.
    > Jak zrobisz parenascie km to na pewno doładowałes prąd potrzebny na
    > włączenie silnika z nawiązką.

    Nic mu pewnie nie kradnie tylko aku wykonczony. Trzyma minimalna pojemnosc,
    ale jak troche dluzej postoi to juz brakuje.

  • 16. Data: 2014-05-08 14:06:50
    Od: Czesław Wiśniak <c...@n...pl>

    > Brat ma podobnie i tydzień temu też mu nie odpalił (już drugi raz a aku
    > nie ma nawet roku). Auto garażowane, dzienne przebiegi to ok 2-3km (tyle
    > co po dziecko do przedszola). Jakieś pomysły oprócz zdejmowania klemy ?

    Przy takiej jezdzie to gora 2-3 lata , ale rok to powinien jeszcze trzymac,
    chyba ze dlugo lezal w sklepie bez ladowania.
    Na poczatek sprawdzic elektryke.

  • 17. Data: 2014-05-08 14:25:55
    Od: Trybun <I...@j...com>

    W dniu 2014-05-08 12:02, szerszen pisze:

    > Bzdury opowiada.
    > Musiało się coś wydarzyć, że spompowało Ci aku.

    Wielkie bzdury, tu juz nawet nie warto rozpatrywać wersji że po prostu
    trafił na akumulatorowy bubel, skoro ten elektryk zdiagnozował go jako
    sprawny. W instalacji musi być jakiś nieautoryzowany pobór prądu.

  • 18. Data: 2014-05-08 14:39:34
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "Czesław Wiśniak" napisał w wiadomości grup

    > Przy takim uzytkowaniu ten akumulator jest ladnie zasiarczony i wiele
    > pojemnosci juz mu nie zostalo. No moze 2 ostatnie zimy byly lekkie to
    > udalo mu sie przetrwac.

    A niech sobie jest zasiarczony :-) Ale ciągle działa i wątkotwórcy tez
    powinien działać a skoro nie działa to znaczy że ma coś z elektryką.

    > Oczywiscie jest jeszcze mozliwosc, ze mieszkasz tam gdzie temp nigdy nie
    > spada ponizej 0 :)

    Mieszkam na śląsku. Ta zima była owszem trochę łagodniejsza niż w reszcie
    kraju ale i tak przez tydzień nocami temperatura spadała do -15 - -20 i nie
    było problemów z odpaleniem.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 19. Data: 2014-05-08 15:09:25
    Od: diwajs <m...@g...com>

    W dniu 2014-05-08 11:46, s...@g...com pisze:
> [...]
    > Czasami stoi przez tydzień,
    > a innym razem robi 200 km za jednym zamachem.
    > Z reguła parę/naście km po mieście
    >
    > W wakacje zostawiłem samochód na światłach na tydzień.
    > Przyszedłem, przekręciłem kluczyk zaświeciły się kontrolki i padł.
    > Kupiłem nowy akumlator.
    > Styl jazdy jak opisałem powyżej.
    >
    > Po długim weekendzie przychodzę i nawet kontrolki się nie zaświeciły.
    > Wczoraj był cały dzień ładowany i na koniec dnia zapalił od razu.
    > Elektryk sprawdził instalacja OK.
    >
    > Mówi że trzeba więcej jeździć.
    > Ale jak nie ma potrzeby tyle jeździć to co robić ??

    Mam Renault Megan (rocznik 2004) od czterech lat. Akumulator oryginalny.
    Dziennie przejeżdżam dwa razy po 2,5km. W soboty i niedziele autko stoi
    (pod chmurką). Latem robię da razy po około 600km i to wszystko.
    Żadnych, najmniejszych nawet kłopotów z akumulatorem nie zauważyłem. Za
    mojej pamięci nigdy też nie był podładowywany
    pzdrw
    M.P.

  • 20. Data: 2014-05-08 15:43:05
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2014-05-08 12:18, Czesław Wiśniak pisze:

    > Swiatla dzienne to bardziej oszczednosc na zarowkach, zwlaszcza w lecie.

    Chyba coś Ci się pomyliło.

    Policz:

    opcja 1 - światła mijania dla typowych H4
    2x55W (światła mijania) + 4x5W (światła pozycyjne) = 130W

    opcja 2 - światła dzienne
    2x5W = 10W

    Widzisz różnicę? ;)

    --