  • 1. Data: 2015-01-18 15:42:45
    Temat: akumulator HR22
    Od: "Arek" <a...@p...onet.pl.usun_cde.invalid>

    Akumulatorek, wymaiary 9V 6F22.
    Na obudowie 9V HR-22 NiMh 175mAh, Made in China dla jednej z sieci
    handlowych. O złotówkę droższy od alkalicznej Duracell - kupiłem.
    Po zakupie miał ok 8,9V. Trochę z niego wycisnąłem, na pewno powyżej 100mAh
    (ale nie musiał być w pełni naładowany) zanim napięcie zaczęło "nurkować".
    Na obudowie zalecenie by ładować 18mA przez 16h co mniej-więcej odpowiada
    przewidywaniom, chociaż przy ładowaniu pradem Q10 podają czas zwykle
    krótszy 14h. Niestety ładowanie musiałem przerwać wcześniej przy napięciu
    ok. 10,5V po odłączeniu ładowania prawie nie spadło. Rezystancję mierzoną
    wg spadku napięcia pod obciązeniem określam na ok. 2Om.

    Pytanie: ile tam jest ogniw NiMh? Siedem? Na konkurencyjnych firmowych
    tego typu czasem są napisy sugerujące 6 ogniw. Czy 8,4V to 7*1,2V czy
    6*1,4V?
    I czy w ogóle to są NiMh bo jest dużo lżejszy od alkalicznej 6F22?
    3 ogniw litowych nie podejrzewm, bo napięcie byłoby wyższe a zbicie ich
    np. diodami połaczonymi przeciwrównolegle powodowałoby znaczne różnice
    przy pomiarze napięcia niepbciążonego i obciążonego akumulatorka.

    Arek

  • 2. Data: 2015-01-18 19:41:53
    Temat: Re: akumulator HR22
    Od: Piotrek <l...@g...pl>

    Dnia Sun, 18 Jan 2015 15:42:45 +0100, Arek napisał(a):

> [...]
    > np. diodami połaczonymi przeciwrównolegle powodowałoby znaczne różnice
    > przy pomiarze napięcia niepbciążonego i obciążonego akumulatorka.

    przeważnie jest to 7 ogniw po 1,2v. Nie ma akumulatora o ogniwach 6 x 1,4v.
    Zdarzają się też akumulatory 8 x 1,2v dające w sumie 9,6v.

  • 3. Data: 2015-01-18 19:49:50
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Sun, 18 Jan 2015 19:41:53 +0100, Piotrek napisał(a):

    > przeważnie jest to 7 ogniw po 1,2v

    Przy okazji się wetnę. Jak sądzicie, czy toto się nadaje do pracy
    buforowej, w temp. ok. 45 st? Na jakim poziomie należało by odciąć
    napięcie podtrzymania?
    --
    Jacek

  • 4. Data: 2015-01-18 21:25:43
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 18 Jan 2015 19:49:50 +0100, Jacek Maciejewski napisał(a):
    > Przy okazji się wetnę. Jak sądzicie, czy toto się nadaje do pracy
    > buforowej, w temp. ok. 45 st? Na jakim poziomie należało by odciąć
    > napięcie podtrzymania?

    Wredne sa w tym wzgledzie - jak pamietasz to pod koniec ladowania na
    NiCd napiecie nawet spadalo, a w NiMH kryterium bylo jeszcze
    trudniejsze.
    Li-ion ?

    J.

  • 5. Data: 2015-01-18 22:31:26
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Sun, 18 Jan 2015 21:25:43 +0100, J.F. napisał(a):

    > Wredne sa w tym wzgledzie - jak pamietasz to pod koniec ladowania na
    > NiCd napiecie nawet spadalo, a w NiMH kryterium bylo jeszcze
    > trudniejsze.
    > Li-ion ?

    Ech, widzę że życie nie jest proste a ja jestem niedoszkolony :)
    Przydałby się jakiś ogólny wykład porównawczy na temat współczesnych
    ogniw :)
    --
    Jacek

  • 6. Data: 2015-01-19 01:16:30
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 18 Jan 2015 15:42:45 +0100, Arek napisał(a):
    > Akumulatorek, wymaiary 9V 6F22.

    O wymiary to ja kiedys pytalem - cos malo precyzyjnie okreslone sa :-)

    > Na obudowie 9V HR-22 NiMh 175mAh, Made in China dla jednej z sieci
    > handlowych.

    W Lidlu byly Tronic Energy 200mAh, ale po 12zl. 6HR61

    > Pytanie: ile tam jest ogniw NiMh? Siedem? Na konkurencyjnych firmowych
    > tego typu czasem są napisy sugerujące 6 ogniw. Czy 8,4V to 7*1,2V czy
    > 6*1,4V?

    Zdaje ze sa dwie wersje - 6 i 7 ogniw. to 6HR moze cos mowic ... a
    moze to tez tylko nominalne.

    Pytanie - masz 7 ogniw i udalo Ci sie podladowac do 1.5/ogniwo,
    czy masz 8 ogniw ...

    W w/w lidlu - po zakupie bylo 8.5V, po chwili ladowania 9.6 - imo -w
    srodku 7 ogniw.

    J.

  • 7. Data: 2015-01-19 19:59:33
    Od: AlexY <a...@i...pl>

    Jacek Maciejewski pisze:
    [..]
    > Ech, widzę że życie nie jest proste a ja jestem niedoszkolony :)
    > Przydałby się jakiś ogólny wykład porównawczy na temat współczesnych
    > ogniw :)

    Jedyną w miarę współczesną nowością są ogniwa LiFePo, cała reszta to
    znane od dziesięcioleci ogniwa.
    Na baterii musi być opisane jakiego rodzaju ogniwo jest w środku.

    --
    AlexY
    http://www.pg.gda.pl/~agatek/netq.html

  • 8. Data: 2015-01-20 22:23:38
    Od: Zachariasz Dorożyński <k...@g...com>

    W dniu niedziela, 18 stycznia 2015 15:42:58 UTC+1 użytkownik Arek napisał:
> [...]
    > np. diodami połaczonymi przeciwrównolegle powodowałoby znaczne różnice
    > przy pomiarze napięcia niepbciążonego i obciążonego akumulatorka.

    Ma dla Ciebie jakieś znaczenie ile tam jest ogniw czy tylko pytasz bo Cie to
    zainteresowało i nie ma żadnej wartości praktycznej?

  • 9. Data: 2015-01-25 13:15:45
    Od: "Arek" <a...@p...onet.pl.usun_cde.invalid>

    > O wymiary to ja kiedys pytalem - cos malo precyzyjnie okreslone sa :-)

    No taka 9V bateryjka... :)

    > W Lidlu byly Tronic Energy 200mAh, ale po 12zl. 6HR61

    Dla Auchan ale sprzedali w budzie z czerwonym neonem Real... Nie mam pod
    ręką ale chyba na boku "6" gdzieś była...

    > Zdaje ze sa dwie wersje - 6 i 7 ogniw. to 6HR moze cos mowic ... a
    > moze to tez tylko nominalne.
    >
    > Pytanie - masz 7 ogniw i udalo Ci sie podladowac do 1.5/ogniwo,
    > czy masz 8 ogniw ...

    Obstawiam 7. Choś może to oznaczać kantowanie na pojemności.
    Ale o ile pamiętam z "dawnych" czasów pierwsze NiMH-y (np. w batonikach
    do komórek Motoroli) po pierwszym ładowaniu mogły mieć ok. 2/3 pojemności,
    dopiero po ok. 2 kolejnych nabierały pełnej. Co na wspomianym "batoniku"
    sprawdziłem i potwierdzam.

    > W w/w lidlu - po zakupie bylo 8.5V, po chwili ladowania 9.6 - imo -w
    > srodku 7 ogniw.

    Odpowiadając przy okazji p. Zachariaszowi - ma znaczenie praktyczne, bo
    ładowałem toto chałupniczo - chiałem wiedzieć do jakiego napięcia bo nie
    chcę zbyt szybko wykończyć aku. Teoretycznie wynika to z charakterystyki
    ale niestety przy małym prądzie ładowania jaki zaleca autor napisu na
    obudowie dla NiMh jest dość płaska.

    Arek

  • 10. Data: 2015-01-25 14:58:33
    Od: Zachariasz Dorożyński <k...@g...com>

    W dniu niedziela, 25 stycznia 2015 13:15:47 UTC+1 użytkownik Arek napisał:

> [...]
    > chcę zbyt szybko wykończyć aku. Teoretycznie wynika to z charakterystyki
    > ale niestety przy małym prądzie ładowania jaki zaleca autor napisu na

    To nie ładuj chałupniczo tylko kup dedykowaną ładowarkę. Przy okazji chciałbym
    zauważyć ze poruszasz się w oparach absurdu. Jak kupowałem wiele lat temu taki
    akumulatorek za 50 złotych to miał on jakąś wartość. Jak dzisiaj kosztuje tyle co
    bateria to ma dużo mniejszą wartość. W związku z tym prowadzenie talmudystycznych
    rozważań jest zwyczajnie głupie.