  • 1. Data: 2010-10-01 14:26:07
    Temat: akumulator do niskich temperatur
    Od: "tom" <b...@t...pl>

    jak jest w tej chwili z akumulatorami pod wzgledem sprawnosci w niskich
    temperaturach ... czy wszystkie sa jednakowo problematyczne czy tez niektore
    spisuja sie lepiej ... na akumulaturach centra (marka nie wzbudza jakos u
    mnie zaufania) pod nazwa futura zauwazylem sniezke z dopiskiem "extreme
    temperatures" ... czy rzeczywiscie sa lepsze ? czy varta ... exide ... lub
    inne firmy maja tez cos pod tym wzgledem do zaoferowania ? a moze to extreme
    temperatures w akumulatorach centry to zwykly marketingowy chwyt ... jedyna
    roznica moze wynika po prostu z tego, ze w akumulatorach rzedu 50A u nich
    jest 53A ... moze ten sam efekt albo lepszy osiagnie sie z akumulatorami
    innych producentow, np. o podwyzszonej sprawnosci przy rozruchu (exide +15%)
    ???

  • 2. Data: 2010-10-01 14:31:31
    Temat: Re: akumulator do niskich temperatur
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "tom" <b...@t...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > temperatures" ... czy rzeczywiscie sa lepsze ? czy varta ...
    > exide ... lub inne firmy maja tez cos pod tym wzgledem do

    Zobacz sobie parametry Exide Maxxima 900, szczegolnie prad
    przy -18C,
    potem poszukaj ile to kosztuje i przestan zadawac glupie pytania
    :-P

    J.

  • 3. Data: 2010-10-01 22:37:02
    Od: Ludvigus <e...@...sygnaturce>

    W dniu 2010-10-01 14:26, tom pisze:
> [...]
    > innych producentow, np. o podwyzszonej sprawnosci przy rozruchu (exide +15%)

    1. Centra i Exide to na dziś dzień ta sama firma
    2. Na mrozie spada wartość prądu ruzruchu, więc tym parametrem
    powinieneś się kierować
    3. Futura to topowa jednostka Centry i niczym się nie różni od podobnej
    mocy Bannera, Varty, czy Boscha.

    Pozdr.,
    --
    |____ UDVIGUS electronic music lover /