eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyamperomierze w starych konstrukcjach ZSRR › amperomierze w starych konstrukcjach ZSRR
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.cyf-kr.edu.pl!news.nask
    .pl!news.nask.org.pl!news.internetia.pl!not-for-mail
    From: BartekK <s...@d...org>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: amperomierze w starych konstrukcjach ZSRR
    Date: Fri, 11 Oct 2013 20:10:16 +0200
    Organization: Netia S.A.
    Lines: 26
    Message-ID: <l39fml$umn$1@mx1.internetia.pl>
    NNTP-Posting-Host: drut.org
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: mx1.internetia.pl 1381515797 31447 77.252.249.9 (11 Oct 2013 18:23:17 GMT)
    X-Complaints-To: a...@i...pl
    NNTP-Posting-Date: Fri, 11 Oct 2013 18:23:17 +0000 (UTC)
    X-Tech-Contact: u...@i...pl
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; rv:24.0) Gecko/20100101 Thunderbird/24.0.1
    X-Server-Info: http://www.internetia.pl/
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2507068
    [ ukryj nagłówki ]

    W starszych pojazdach, zwłaszcza militarnych, były montowane
    amperomierze akumulatora, coś takiego jak tu:
    http://allegro.pl/amperomierz-30a-50a-mtz-belarus-ju
    mz-t25-t150-i3545194232.html
    Wskaźnik to bardziej niż miernik, bo dokładność taka sobie, ale ma skalę
    na + (ładowanie) i - (rozładowywanie).
    Mam pytanie do osób technicznych - jak na tym ustrojstwie był wykonywany
    pomiar? Tzn. czy był przy akumulatorze dodatkowy "bocznik prądowy" (na
    którym spadek napięcia był mierzony i wskazywany przez ten ustrój), czy
    pomiar był wykonywany na np przewodzie masowym akumulatora ("wzorcowym"
    znaczy zawsze takim samym, z założenia oryginalnym, i na potrzeby tego
    wskaźnika - wystarczająco powtarzalny), czy też - cały główny prąd był
    puszczany przez ten wskaźnik (bocznik wewnątrz, albo ustrój z jednym
    zwojem), w co wątpię?

    Spotykałem się w konstrukcjach motoryzacyjnych z rozwiązaniami pozornie
    dziwnymi, jak np zastosowanie jednego przewodu w postaci przewodu
    oporowego (np do zasilania cewki zapłonowej), albo właśnie pomiaru
    spadku napięcia na kablu (np do świec żarowych) jako sygnalizacja
    przepływu prądu, więc chyba nic mnie nie zdziwi ;) więc wolę spytać, by
    wiedzieć na ile taki wskaźnik +/- prądu luzem (bez specjalnego bocznika
    lub kalibrowanego 35cm kawałka przewodu masowego) jest zdatny do czegoś...

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    | s...@d...org GG:23319 tel +48 696455098 http://drut.org/
    | http://www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=338
    173

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: