  • 1. Data: 2013-06-11 08:44:58
    Temat: aparat do UV i IR
    Od: "kikuko" <k...@o...pl>

    Jeśli kogoś interesują foty IR zapraszam
    http://www.kirilenko.pl/iinfra/oly/index.html - foty z filtrem UV + IR, kilka
    bez filtrów. Warto zwrócić uwagę na godz. robienia zdjęcia. Aparat ma zdjęty
    filtr przed matrycą. Ostatnie zdjęcia - wieczorno-nocne, wszystkie z ręki.
    Matryca bez filtru IR stała się czulsza? Są to foty testowe - nie artystyczne.
    Pozdrawiam Kikuko

  • 2. Data: 2013-06-11 16:21:25
    Temat: Re: aparat do UV i IR
    Od: r.ziomberWytnij@stop_dla_spamu!astronomia.pl (astro)

    kikuko wrote:
    > Matryca bez filtru IR stała się czulsza?

    Taka modyfikacja jest czesto stosowana przez milosnikow astronomii. Filtr
    przed matryca blokuje linie emisyjne wodoru (H-alfa).
    Sa nawet firmy sprzedajace zmodyfikowane, seryjne lustrzanki.
    www.maxmax.com/IRCameraConversions.htm

    Nawet obdarte z maski Bayera sprzed matrycy.
    www.maxmax.com/b&w_conversion.htm

    www.astropix.com/HTML/I_ASTROP/DSLR_HA.HTM
    www.astropix.com/IMAGES/I_ASTROP/FILTERS2/20DAFILT.G
    IF
    Radoslaw Ziomber
    www.astrofizyka.info

  • 3. Data: 2013-06-11 16:35:16
    Od: kikuko <k...@g...com>

    od piątku bawię się zwykłym olympusem E-P1 ze zdjętym filtrem przed matrycą.
    Pokazałem, jak taka matryca się zachowuje. Może ktoś wie - gdzie można tanio kupić
    filtr 58mm lub 52mm przepuszczający tylko UV.
    Pozdrawiam
    Kikuko

  • 4. Data: 2013-06-12 09:34:24
    Od: k...@g...com

    W dniu wtorek, 11 czerwca 2013 16:35:16 UTC+2 użytkownik kikuko napisał:
> [...]
    Pokazałem, jak taka matryca się zachowuje. Może ktoś wie - gdzie można tanio kupić
    filtr 58mm lub 52mm przepuszczający tylko UV.

    tanio to może nie jest, ale na szybko znalezione:
    http://www.maxmax.com/aUVFilterOrder.asp

    pozdrawiam Krzysiek

  • 5. Data: 2013-06-12 09:46:16
    Od: "kikuko" <k...@o...pl>

    ps.com...
> [...]
    >
    > Pozdrawiam
    >
    > Kikuko

    tanio to może nie jest, ale na szybko znalezione:

    znam ten adres - czytając, trochę mnie przytkało :)
    Pozdrawiam
    Kikuko

  • 6. Data: 2013-06-12 20:04:33
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wroc[kropka]pl>

    W dniu 2013-06-12 09:46, kikuko pisze:

> [...]
    > http://www.maxmax.com/aUVFilterOrder.asp
    >
    > pozdrawiam Krzysiek
    >

    > znam ten adres - czytając, trochę mnie przytkało :)

    Zwróć uwagę na fakt, że przy 330nm zwykłe szkło puszcza około 40%, a
    przy 320nm tylko około 10% światła.

    Pozdrawiam,
    Paweł

  • 7. Data: 2013-06-13 02:11:26
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    kikuko wrote:
> [...]
    > wieczorno-nocne, wszystkie z ręki. Matryca bez filtru IR stała się
    > czulsza? Są to foty testowe - nie artystyczne. Pozdrawiam Kikuko

    głupie ale mi sie te twoje gnioty podobają :)

  • 8. Data: 2013-06-13 10:14:57
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 11.06.2013 16:21, astro pisze:

> [...]
    > Sa nawet firmy sprzedajace zmodyfikowane, seryjne lustrzanki.
    > www.maxmax.com/IRCameraConversions.htm
    >
    > Nawet obdarte z maski Bayera sprzed matrycy.

    Fajne. Ciekaw jestem, czy kiedyś producentom przyjdzie do głowy dodać
    taką opcję fabrycznie (np. poprzez automatycznie zdejmowane/nakładane
    filtry).