  • 11. Data: 2010-01-13 09:11:36
    Temat: Re: archiwum
    Od: "Piotr J. Kolanok" <k...@m...mx.poczta.tlen.pl>

    Jacek Czerwinski wrote:

    > Ja wyczytałem (okazuje się między wierszami bo w sumie nie było takiego
    > pytania) dostęp swobodny i swobodne kasowanie. Tu bazy plikowe BY miały
    > power nad TAR-em, ale nie zawracam głowy.

    Tar jest ciekawy, ale wolalbym cos mniejszego. Jakas prosta biblioteka. Przy
    okazji wszystkie uprawnienia plikow itp.

    --
    ^^^

  • 12. Data: 2010-01-13 10:14:48
    Od: Jacek Czerwinski <...@...z.pl>

    Piotr J. Kolanok pisze:

    > Tar jest ciekawy, ale wolalbym cos mniejszego. Jakas prosta biblioteka. Przy
    > okazji wszystkie uprawnienia plikow itp.

    Zaczyna byc ciekawie... wydawało mi się że w wątku chodzi o koncepcję
    przechowywania "par ustawień" (klucz=wartość, dodaj, usuń, streszczenie
    moje własne). Okazuje sie że o przechowywanie plików (pasowało by za 'a'
    powiedzieć 'b' czyli bez wnikania w ich zawartość)

    To "nieco" inne zagadnienia. Zastrzegam, ze być może to ja źle
    wyczytałem rozmyte jak dla mnie pytanie.

  • 13. Data: 2010-01-13 12:09:57
    Od: "Piotr J. Kolanok" <k...@m...mx.poczta.tlen.pl>

> [...]
    >
    > To "nieco" inne zagadnienia. Zastrzegam, ze być może to ja źle
    > wyczytałem rozmyte jak dla mnie pytanie.

    Tak. Mi się wydawało, że jasno określiłem "archiwum" podobne do zip/rar. Coś
    co zajmuje jak najmniej miejsca.

    --
    ^^^

  • 14. Data: 2010-01-13 12:35:52
    Od: Wojciech Muła <w...@p...null.onet.pl.invalid>

    "Piotr J. Kolanok" <k...@m...mx.poczta.tlen.pl> wrote:

    > Tak. Mi się wydawało, że jasno określiłem "archiwum" podobne do zip/rar. Coś
    > co zajmuje jak najmniej miejsca.

    No to tar do obsługi systemu plików, zaś pliki indywiduwalnie
    kompresowane przez gzip, bzip2 lub xz.

    w.

  • 15. Data: 2010-01-13 12:36:52
    Od: Jacek Czerwinski <...@...z.pl>

    Piotr J. Kolanok pisze:
    > Tak. Mi się wydawało, że jasno określiłem "archiwum" podobne do zip/rar. Coś
    > co zajmuje jak najmniej miejsca.

    Anegdotyczna opowiastka: dawne lata, mikroprocesor i kostka 2kB. Tak sie
    zapaliłem z kompresją struktury danych, że ją scisnąłem z 300 do 30B.
    Zapomniałem że algorytm mi prawie tyle samo spuchł.

    Sporo kodu potrzebujesz i sporo RAM-u w porywach, zwł jeśli ma miec
    jakąkolwiek szybkość. Do czego to naprawdę ma być?

  • 16. Data: 2010-01-14 07:10:12
    Od: Maciej Pilichowski <P...@g...com>

    On Wed, 13 Jan 2010 13:09:57 +0100, "Piotr J. Kolanok"
    <k...@m...mx.poczta.tlen.pl> wrote:

    >Tak. Mi się wydawało, że jasno okre?liłem "archiwum" podobne do zip/rar. Co?
    >co zajmuje jak najmniej miejsca.

    Wez 7zipa w takim razie. Chyba nie ma co tu dluzej dyskutowac -- jesli
    potrzebujesz najbardziej wydajnego algorytmu, to bierzesz to co jest
    najlepsze, a nie gdzies posrodku stawki.

    milego dnia, hej