  • 11. Data: 2024-02-13 15:17:29
    Temat: Re: asynchroniczne CPU
    Od: a...@h...invalid (Arnold Ziffel)

    J.F <j...@p...onet.pl> wrote:

    > Tak, mój sie niestety nie nadaje.

    Mój się raczej nadaje, tylko akcent mam wyjątkowo do dupy, jak mówię po
    angielsku (a kanał mam po angielsku).

    --
    Skandal dopingowy w Pucharze Narodów Aryki, u jednego z zawodników nie
    wykryto AIDS. Pewnie spadną w rankingu HIVa.

  • 12. Data: 2024-02-13 15:28:33
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 13 Feb 2024 14:17:29 -0000 (UTC), Arnold Ziffel wrote:

    > Mój się raczej nadaje, tylko akcent mam wyjątkowo do dupy, jak mówię po
    > angielsku (a kanał mam po angielsku).

    Rosjanie sie nie przejmują :-)

    J.

  • 13. Data: 2024-02-13 16:12:18
    Od: a...@h...invalid (Arnold Ziffel)

    J.F <j...@p...onet.pl> wrote:

    > Rosjanie sie nie przejmują :-)

    Tak, DiodeGoneWild też nie. To mnie ośmieliło :)

    --
    Mis, zajączek, wilk i lis grają w karty. Lis oszukuje. Po pewnym czasie
    niedźwiedź wstaje i mówi :

  • 14. Data: 2024-02-13 16:42:54
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 13.02.2024 o 13:42, J.F pisze:
    > Tak, mój sie niestety nie nadaje.

    Może gdybyś chciał poezję recytować... :)
    Ale kanał techniczny/naukowy, tu się mięso liczy.

    Robert

  • 15. Data: 2024-02-13 18:29:59
    Od: alojzy nieborak <a...@g...com>

    Arnold Ziffel napisał(a):
    > Tak, DiodeGoneWild też nie. To mnie ośmieliło :)

    Mniej irytujący niż lektor AI.
    Wszystko co słyszę z lektorem AI klikam łapkę w dół
    dla zasady.

  • 16. Data: 2024-02-13 19:48:31
    Od: "ptoki (ptoki)" <s...@g...com>

    On Monday, February 12, 2024 at 12:54:41 p.m. UTC-6, J.F wrote:
    > No moze nie asynchroniczny, ale zmiennozegarowy ..
    >
    > https://youtu.be/Y59hgZ5_7sk?t=522

    Kiedys sie zastanawialem czemu komputery potrzebuja zegara i po przesledzeniu wyszlo
    mi ze jednak komputer to nie zestaw bramek i pare podstawowych komponentow musi byc
    wyzwalane zboczem zeby calosc dzialala poprawnie.

    Ogolnie takie materialy jak ten, jak ten o reverse engeneringu 6502 albo ten o
    niebieskiej diodzie ostatnio sa bardzo ladnie wyjasnione.

    Czesto czytalem wyjasnienia w ksiazkach czy sluchalem takowych na prelekcjach i nie
    rozumialem ich w zupelnosci.
    Dzis mam wrazenie ze ci co to tlumaczyli tez do konca sami nie rozumieli co tlumacza.

  • 17. Data: 2024-02-14 02:53:22
    Od: a...@h...invalid (Arnold Ziffel)

    alojzy nieborak <a...@g...com> wrote:

    > Mniej irytujący niż lektor AI.

    On w ogóle nie jest irytujący. Jest uroczy :)

    Ale przede wszystkim treść ma ciekawą i zazwyczaj pasującą do moich
    zainteresowań (zazwyczaj, bo oglądanie budowy transformatora chińskiej
    ładowarki w setnej odsłonie już mnie nie bawi).

    Mam kilka takich kanałów, które pochłaniam w całości. Z technicznych to
    Diode Gone Wild, Big Clive, ElectroBOOM, Technology Connections.

    > Wszystko co słyszę z lektorem AI klikam łapkę w dół dla zasady.

    Przyjdą czasy, że nie damy rady odróżnić...

    Z drugiej strony jak ktoś ma wyjątkowo kiepski głos (albo wadę wymowy,
    albo po prostu kompleksy), a ma coś ciekawego do przekazania, to może
    lepiej, żeby używał lektora AI, niż żeby nie nagrywał filmu wcale?

    Wracając do tematu. Obejrzałem ten film o tym procesorze. Niesamowite, i w
    zasadzie niesamowicie proste i logiczne rozwiązanie, choć nie wiem,
    dlaczego użyli układów czasowych a nie tego rozwiązania z req/ack. Ono
    wydaje się być bardziej uniwersalne. Pewnie jakieś względy praktyczne,
    może musieliby użyć więcej układów scalonych, albo te problemy z timingiem
    (może i tak musieliby opóźnić sygnał req, żeby mieć pewność, że wszystko
    się rozpropagowało tam, gdzie miało?)...

    Ogólnie to niesamowity kawał inżynierii. Choć pewnie np. obecne MCU (nie
    mówię o topowych procesorach, bo to wiadomo) są daleko bardziej
    skomplikowane, tylko tego nie widzimy, bo jest to zamknięte gdzieś w
    kawałku krzemu i nikt o tym nie opowiada w takich szczegółach.

    Ale że za PRLu się dało...

    --
    Po upojnej nocy ze słonicą, mrówek ledwo żywy kładzie się pod drzewem.
    Podchodzi do niego kolega.

  • 18. Data: 2024-02-14 02:55:22
    Od: a...@h...invalid (Arnold Ziffel)

    ptoki (ptoki) <s...@g...com> wrote:

> [...]
    > przesledzeniu wyszlo mi ze jednak komputer to nie zestaw bramek i pare
    > podstawowych komponentow musi byc wyzwalane zboczem zeby calosc dzialala

    Tylko czy to zbocze musi przychodzić w równych odstępach czasu? Nie może
    przyjść na zasadzie "skończyłem, bierz dane"?

    > Ogolnie takie materialy jak ten, jak ten o reverse engeneringu 6502 albo
    > ten o niebieskiej diodzie ostatnio sa bardzo ladnie wyjasnione.

    Ten o 6502 mi umknął...

    Swoją drogą widzę że nadal korzystasz z Google Groups. Planujesz zniknąć
    jak zamkną (czyli już za tydzień, jeśli dobrze pamiętam), czy przejdziesz
    gdzieś?

    --
    Mistrz w pchnieciu kula do trenera:
    - Dzis musze pokazac klase... na trybunie siedzi moja tesciowa.

  • 19. Data: 2024-02-14 11:33:15
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Tue, 13 Feb 2024 13:42:46 +0100, "J.F"
    <j...@p...onet.pl> wrote:
    > Tak, mój sie niestety nie nadaje.
    > Chyba .... a moze tak popracować nad AI/syntezerem ? :-)

    jako chyba największy usenetowy mądrala dawno powinieneś mieć swój
    kanał na YT, czekam na to już ze 20 lat i ciągle nic :-)

    --
    Marek

  • 20. Data: 2024-02-14 11:33:44
    Od: Marek <f...@f...com>