  • 21. Data: 2010-02-11 08:58:38
    Temat: Re: epilog
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 11 Feb 2010 10:14:39 +0100, Sylwester Łazar wrote:

    >Do wentylatorka WC? Prąd nominalny S202 8A 400V.

    Gasik do tyrystora dodaje sie z definicji :-)

    >U mnie steruje pompką do C.O. Zapomniałem gasika :-)

    A tak z ciekawosci - sprawdz prad uplywu.
    Ciekaw jestem czy ma wbudowany :-)

    J.

  • 22. Data: 2010-02-11 09:08:48
    Od: tomekp <t...@a...ma.kota.pl>

    > Epilog? Rozwiązany?
    > 99% Pana zadowala?
    > Przekaźnik to złom, a budowanie dodatkowo gasika na nim to już trudno
    > zrozumieć.
    > SHARP S202 lub podobny i zapomnieć o temacie.
    > Obudzić się! Przekaźniki na śmieci. Mamy 2010 rok.
    > S.
    Dla mnie efekt końcowy jest zupełnie zadowalający. Po dłuższych testach
    niezawodność oceniam na nawet więcej iż 99%. Zaznaczam, że to
    konstrukcja amatorska. Co do przekazników półprzewodnikowych to przez
    moment chciałem je zastosować, ale w sklepie za rogiem takich akurat nie
    było. Moze by były lepsze a może odeszłyby do krainy bezpiecznych prądów
    po pierwszym załączeniu bo iskra na stykach wyglądała spektakularnie
    (przeświecało przez obudowe przekaznika).Myslę, że to było zwiazane z
    obecnośćią kondensatora zmniejszajacego obroty wentylatora, chyba
    dochodziło do powielenia napięcia w trakcie zwierania styków.

  • 23. Data: 2010-02-11 09:14:39
    Od: "Sylwester Łazar" <i...@a...pl>

  • 24. Data: 2010-02-11 18:40:17
    Od: "Sylwester Łazar" <i...@a...pl>

    > A tak z ciekawosci - sprawdz prad uplywu.
    > Ciekaw jestem czy ma wbudowany :-)
    Ma:
    http://www.alpro.pl/s202/
    Mam tyle pracy, że ciekawość pomiaru sprawnie działającego sterowania pompki
    C.O. jest na pozycji 202 z listy zadań :-)
    S.

  • 25. Data: 2010-02-11 18:45:16
    Od: "Sylwester Łazar" <i...@a...pl>

    > Dla mnie efekt końcowy jest zupełnie zadowalający. Po dłuższych testach
    > niezawodność oceniam na nawet więcej iż 99%. Zaznaczam, że to
    > konstrukcja amatorska.
    Już Pan to pisał.
    Usiłuję Panu delikatnie wytłumaczyć, że to oznacza porażkę.
    Zasłanianie się amatorszczyzną nic tu nie da.
    Układ jest źle zaprojektowany i błędny.

    > ... Moze by były lepsze a może odeszłyby do krainy bezpiecznych prądów
    > po pierwszym załączeniu bo iskra na stykach wyglądała spektakularnie
    > (przeświecało przez obudowe przekaznika).
    Właśnie po to daje się łączniki półprzewodnikowe, aby iskry nie było.

    Czasem trzeba się pokłócić ze swoimi planami, aby było dobrze.
    To właśnie ten przypadek.
    Jeśli teraz Pan nie wyrzuci tego przekaźnika, to zostanie Pan amatorem do
    końca życia.
    Nie ma nic złego w "byciu amatorem", ale być kiepskim amatorem to również
    porażka.
    Powodzenia.
    Sylwester

  • 26. Data: 2010-02-11 19:37:28
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 11 Feb 2010 19:40:17 +0100, Sylwester Łazar wrote:
    >Ma:
    >http://www.alpro.pl/s202/
    >Mam tyle pracy, że ciekawość pomiaru sprawnie działającego sterowania pompki
    >C.O. jest na pozycji 202 z listy zadań :-)

    Ale ja o prostym pomiarze - podlaczyc w szereg z amperomierzem pod
    230V i sprawdzic ile przepuszcza.
    Kiedys sie na to nadzialem, to teraz jestem wyczulony.

    Tak czy inaczej - zarzut na dolaczanie snubbera do przekaznika uwazam
    za smieszny, gdy sie proponuje triaka z wbudowanym snuberem :-)

    J.

  • 27. Data: 2010-02-11 19:51:47
    Od: "Sylwester Łazar" <i...@a...pl>

    > Tak czy inaczej - zarzut na dolaczanie snubbera do przekaznika uwazam
    > za smieszny, gdy sie proponuje triaka z wbudowanym snuberem :-)
    Trzeba się czasem pośmiać:-)
    Snuber może mieć X=1k lub X=1Meg.
    Mogę zmierzyć, ale na wiosnę, bo ten piec stoi teraz gdzie indziej.
    Ale dzięki. Wyczulę się na to i podam jakie mam straty mocy :-)
    S.

  • 28. Data: 2010-02-11 21:19:37
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 11 Feb 2010 20:51:47 +0100, Sylwester Łazar wrote:
    >Trzeba się czasem pośmiać:-)
    >Snuber może mieć X=1k lub X=1Meg.

    Z 1M to nie jest snubber :-)
    Z 1k to tez chyba jakis maluch, w sam raz do sterowania przekaznikiem.

    Mnie ten kondensator interesuje, ile nF ?

    >Mogę zmierzyć, ale na wiosnę, bo ten piec stoi teraz gdzie indziej.

    A nie masz drugiego takiego elementu w szufladzie ?

    >Ale dzięki. Wyczulę się na to i podam jakie mam straty mocy :-)

    Kondensator duzysz strat nie powoduje.
    Ale swietlowki blyskaja, przekazniki brzecza, kopac moze ..

    J.

  • 29. Data: 2010-02-12 08:57:17
    Od: "Sylwester Łazar" <i...@a...pl>

    > A nie masz drugiego takiego elementu w szufladzie ?
    Już jeden mniej :-) Załączył się po podaniu 230V.
    Zostało jeszcze 7 szt. S202S02.
    Podłączyłem w szereg z amperomierzem i musiałem włączyć ponownie
    bezpieczniki.
    Jak Ci to zmierzyć?
    S.