  • 1. Data: 2013-02-16 19:53:13
    Temat: atak krótkich sygnałów.
    Od: the_foe <t...@w...pl>

    w ostatnich daniach miałem dziwna akcje, z dwoma dziwnymi numereami,
    które do mnie dzwonily, ale tak krótko, ze nawet dzwonek i wibra sie nie
    uruchomily...
    pierwszy telefon to:
    534192868
    wyglada jak tel. komórkowy orange, tyle, ze nie uzywaja prefixu 53 ze
    wzgledu na to, ze to kierunkowy... Kuby!
    Dzis to samo z innego numeru:
    221011957
    wyglada na warszawski numer, ale w internecie sa dwie historie: jedni
    mówią, że łączy on z Senegalem i polaczenie kosztuje na wejsciu 30zł.
    Inni twierdza, ze to jakis denny telemarketing, na tyle bezczelny, ze
    nawet oferte chca wcisnac na koszt rozmówcy ...

    mam konto orange on-line (na karte), da sie tam jakos zabiezpieczyc
    przed wersja oddzwaniania za grubą kase?
    --
    the_foe

  • 2. Data: 2013-02-16 20:18:16
    Temat: Re: atak krótkich sygnałów.
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Sat, 16 Feb 2013 19:53:13 +0100, the_foe napisał(a):

    > mam konto orange on-line (na karte), da sie tam jakos zabiezpieczyc
    > przed wersja oddzwaniania za grubą kase?

    Jest taki jeden sposób, ale nie wiem czy sobie poradzisz, to jest tylko dla
    ultra-mega-hardkorowych hackerów i elektroników. W ogóle nie powinienem go
    zdradzać, więc nie mów nikomu.
    Ten sprytny hack polega na tym, że jak się numeru nie zna, to się nie
    oddzwania.

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    Zapytaj, czy mógłby tego nie robić.

  • 3. Data: 2013-02-16 20:35:16
    Od: UnclePete <p...@i...waw.pl>

> [...]
    > Inni twierdza, ze to jakis denny telemarketing, na tyle bezczelny, ze
    > nawet oferte chca wcisnac na koszt rozmówcy ...

    Senegalski miałby plus na początku. W pełni popierając radę Waldka,
    proponuję także w celach edukacyjnych wpisać ten numer do Googla.

    Piotr

  • 4. Data: 2013-02-16 21:01:43
    Od: "marfi" <marfi @bb.onet.pl>

    Użytkownik "the_foe" <t...@w...pl> napisał w wiadomości
    > Dzis to samo z innego numeru:
    > 221011957
    > wyglada na warszawski numer, ale w internecie sa dwie historie: jedni

    Chyba dzis do mnie dzwonił - był to ktoś w imieniu kucharza "Okrasa" -
    oferuje przepis na kompot z gruszek gumowych - nie skorzystałem bo się boję,
    że używane :)

    --
    marfi

  • 5. Data: 2013-02-17 20:47:53
    Od: Bydlę <p...@g...com>

    On 2013-02-16 19:53:13 +0100, the_foe <t...@w...pl> said:

    > a sie tam jakos zabiezpieczyc przed wersja oddzwaniania za grubą kase?

    Tak - wystarczy nie oddzwaniać NIGDY na numery niewpisane do książki
    telefonicznej.
    Fakt, że rada nie dla wszystkich, bo bezmyślni zawsze oddzwonią...

    --
    Bydlę

  • 6. Data: 2013-02-17 21:38:45
    Od: "JoteR" <j...@p...pl>

    "Bydlę" napisał:

    > Tak - wystarczy nie oddzwaniać NIGDY na numery niewpisane
    > do książki telefonicznej.
    > Fakt, że rada nie dla wszystkich, bo bezmyślni zawsze oddzwonią...

    Z tego wynika, że ludzie używający telefonu do czegoś więcej, niż do
    obgadywania z Ziutkiem dupy Maryni w ramach "darmowych minut" to bezmyślni
    idioci, bo tylko tacy nie mają wbitych w książkę wszystkich potencjalnych
    interesantów. Czyli jakieś kilkadziesiąt tysięcy numerów.

    JoteR

  • 7. Data: 2013-02-17 22:19:18
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "JoteR" <j...@p...pl> wrote in message

> [...]
    > idioci, bo tylko tacy nie mają wbitych w książkę wszystkich potencjalnych
    > interesantów. Czyli jakieś kilkadziesiąt tysięcy numerów.

    Interesant powinien czekać aż odbierzesz albo zostawić wiadomość,
    lub wysłać smsa... W końcu interesant znaczy, że ma interes. Tak?

  • 8. Data: 2013-02-17 22:28:46
    Od: "JoteR" <j...@p...pl>

    "Pszemol" napisał:

    > Interesant powinien czekać aż odbierzesz albo zostawić wiadomość,
    > lub wysłać smsa... W końcu interesant znaczy, że ma interes. Tak?

    "Docent, nie teoretyzuj"

    JoteR

  • 9. Data: 2013-02-17 23:00:44
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Sun, 17 Feb 2013 21:38:45 +0100, JoteR napisał(a):

> [...]
    > idioci, bo tylko tacy nie mają wbitych w książkę wszystkich potencjalnych
    > interesantów. Czyli jakieś kilkadziesiąt tysięcy numerów.

    Jak ktoś dzwoni jednym dzwonkiem i się rozłącza, to znaczy, że żadnego
    sensownego interesu z nim nie zrobisz.
    Taki prosty test, nawet nie na inteligencję, na logikę.

  • 10. Data: 2013-02-17 23:09:00
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 17 Feb 2013 22:00:44 +0000, Waldek Godel napisał(a):

    > Jak ktoś dzwoni jednym dzwonkiem i się rozłącza, to znaczy, że żadnego
    > sensownego interesu z nim nie zrobisz.
    > Taki prosty test, nawet nie na inteligencję, na logikę.

    Niby rozsadnie piszesz, ale na koncu sie okaze ze to np kurier z paczka dla
    ciebie. Nie wiem czemu, ale bardzo oszczedzali .. i moze nadal
    oszczedzaja..

    J.