  • 1. Data: 2010-02-03 01:20:57
    Temat: bardzo nietypowe pytanie!!
    Od: "p47" <k...@w...pl>

    Na stronie:
    http://www.petemillar.com/cards/cards.htm

    pokazany jest całkowicie niewytłumaczalny dla mnie trick;- pokazanych jest
    tam 6 kart, a autor proponuje wybranie i mentalne zapamietanie jednej z
    nich, a nastepnie wymówienie głośno jej nazwy i twierdzi, że w ten sposób
    jest w stanie odgadnąc, a nastepnie usunąc wybraną kartę. Z czystej
    ciekawości postapiłem wg tych zaleceń i... faktycznie usunięto własciwą,
    pomyslaną przeze mnie kartę, której nazwę cicho i po polsku wypowiedziałem.
    Powtórzyłem więc te procedurę i znów sukces. I tak 10 razy z rzędu, za
    każdym razem powodzenie! Czysty rachunek prawdopodobieństwa pokazuje, że
    taka przypadkowa zbiezność jest wysoce nieprawdopodobna.
    Jak zatem tę sztuczkę zrealizowano. Poniewaz w cuda nie wierzę coś to musi
    miec wspólnego z komputerem, tym bardziej, że autor jest naukowcem-
    inżynierem.

    Dla usciślenia,- ja zadanie powyższe wykonywałem na PC-cie z WinXP Prof SP3,
    reakcja programowa na wypowiadaną nazwę karty jest mało prawdopodobna
    (pomijając trudność jej zaimplementowania na stronie) ponieważ zestaw
    aktualnie nie ma mikrofonu (choć głośnik jest włączony) i wypowiadałem jej
    nazwę szeptem i po polsku.
    Dla mnie dużą ciekawostka ,- jakieś pomysły i wrażenia?

    p47

  • 2. Data: 2010-02-03 12:06:09
    Temat: Re: bardzo nietypowe pytanie!!
    Od: "kamil" <k...@s...com>

    "p47" <k...@w...pl> wrote in message

> [...]
    > nazwę szeptem i po polsku.
    > Dla mnie dużą ciekawostka ,- jakieś pomysły i wrażenia?

    Nie wchodz wiecej na te strone, to jest niebezpieczne!! Microsoft opisywal
    te dziure w swoim security bulletin na styczen. W XP SP3 i IE8 jest dziura
    pozwalajaca Javie przejac permanentie kontrole nad glosnikiem, poprawka ma
    sie ukazac ciagu dwoch tygodni. Wchodzac na taka strone oddajes h4xx0r0m
    dostep do twojego komputera. Jak wiadomo, glosnik dziala na podobnej
    zasadzie jak mikrofon, tyle ze wibracje powietrza nie indukuja pradu, a
    odwrotnie. Ale tak w skrocie, h4xx0r moze przejac kontrole nad karta
    dzwiekowa, przemapowac wyjscie glosnikowe na wejscie mikrofonowe i wtedy to,
    co mowisz w poblizu glosnikow jest zamieniane na impulsy elektryczne.

    Amerykanscy anukowcy udowodnili, ze 76% osob mruczy pod nosem hasla do
    swoich kont bankowych, paypala itd, kiedy wpisuja je na stronach. Taki
    sprytny exploit to wszystko nagrywa, analizuje i potem wysyla dane z
    powrotem do h4xx0ra, ktory wlamuje sie na twoje konto.

    Nie uzywaj tego komputera do czasu ukazania sie poprawki, a najlepiej od
    razu sformatuj wszystkie dyski!

    Pozdrawiam
    Kamil

  • 3. Data: 2010-02-03 12:30:55
    Od: Jacek Maciejewski <j...@o...pl>

    Dnia Wed, 3 Feb 2010 02:20:57 +0100, p47 napisał(a):

    > Jak zatem tę sztuczkę zrealizowano.

    Wszystkie usuwano :)
    --
    Jacek

  • 4. Data: 2010-02-03 13:08:21
    Od: "rageofhonor" <w...@w...pl>

    Użytkownik "kamil" <k...@s...com> napisał w wiadomości
    "p47" <k...@w...pl> wrote in message

    >Nie uzywaj tego komputera do czasu ukazania sie poprawki, a najlepiej od
    >razu sformatuj wszystkie dyski!

    Dobry żart.

  • 5. Data: 2010-02-03 13:13:20
    Od: "kamil" <k...@s...com>

    "rageofhonor" <w...@w...pl> wrote in message

    > Użytkownik "kamil" <k...@s...com> napisał w wiadomości
    > "p47" <k...@w...pl> wrote in message

    > Dobry żart.

    Jesli nie zalapales zartu autora watku, nic dziwnego ze moj tez cie ominal.
    ;)

    Pozdrawiam
    Kamil

  • 6. Data: 2010-02-03 16:35:17
    Od: "Schogun531" <s...@o...pl>

    kamil wrote:

    > "rageofhonor" <w...@w...pl> wrote in message

    > Jesli nie zalapales zartu autora watku, nic dziwnego ze moj tez cie
    > ominal. ;)

    Fajna sztuczka, a co do tego żartu o głośniku, to pamiętam, jak w
    latach 97-99' kolega w akademiku we Wrocławiu używał właśnie słuchawki
    jako mikrofonu, dzwoniąc przez internet do domu (nie było wtedy jeszcze
    Skype'a, a on wciskał Shift chcąc coś powiedzieć - jak w
    krótkofalówkach).

    :)

    schogun531