  • 61. Data: 2011-09-30 23:47:05
    Temat: Re: baza zdjec z fotoradarow
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 30 Sep 2011, Cavallino wrote:

    > Nie no, to już jest niewąska bezczelności, wyciąłeś sobie moje opisy moich
    > doświadczeń

    A przepraszam.
    Twierdzisz, że czytajšc *gołym tekstem* z publikowanego adresu, gdzieœ
    po roku 2005, dostawałeœ istotnie więcej spamu niż z adresu który
    był znany ograniczonej, ale szerszej grupie osób (nie samym
    masterom administracji komputerami ;))?
    No to się różnimy (wnioskami).
    Ale jeœli to był jakiœ "typowy program windowsowy" to mojš tezę
    już wymieniłem i powtarzam niżej.

    > i teraz będziesz mi tu pyszczył o swoich?

    Proste: nie mam dowodów, ale sšdzšc z "własnych skutków" (moich),
    Twoje doświadczenia wynikają *raczej* z "potwierdzania" istnienia owego
    adresu (przez progam pocztowy automatycznie obsługujący załączniki,
    hiperlinki i inne takie), a nie faktu jego publicznego podawania.
    Ale z tym się nie zgodzisz :]
    IMVHO jednek tego (i głównie tego) nie wolno robić - dopuścić
    żeby program pocztowy ściągał sobie jakieś grafiki, punkciki
    i inne takie poprzez hiperlinki.

    > No to odpowiedź może być tylko jedna - mam w głębokim poważaniu Twoje rzekome
    > doświadczenia

    Ależ wolno Ci.

    > tych Twoich w ogóle nie było,

    Pewnie wiesz lepiej, szacunek ;>
    Ja po prostu piszę na grupy i listservery z prawdziwym adresem mailowym
    w nagłówku. Odpowiadam na priv niechętnie, ale sš tacy co sprawdzili
    że czasem jednak tak.
    "doświadczenie ciągłe", ile lat można sobie sprawdź w archiwach
    (byle nie guglem, gugiel tak daleko nie sięga :> a to nie pierwszy
    mój adres, no i grupa niewłaściwa dla prehistorycznych poszukiwań)
    I już pisałem w poście obok: spam JEST.
    Ale na adresach niepublikowanych RÓWNIEŻ JEST.

    pzdr, Gotfryd

  • 62. Data: 2011-10-01 00:06:11
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 30 Sep 2011, John Kołalsky wrote:

    > Ale Ty się dobrze czujesz ?

    Tak mi się wydaje ;)

    > Jest oczywiste dla każdego, że podanie adresu
    > umożliwia skorzystanie z niego a niepodanie nie umożliwa.

    Oczywiście.
    I nie ma dramatycznej ilości w skutkach: na skutek głupoty INNYCH
    użyszkodników internetu, z którymi kontaktuję się adresami mailowymi
    (wieć oni MUSZĄ znać mój adres), przydział spamu na adresach
    podawanych publicznie nie różni się dramatycznie od tych
    ujawnianych tylko osobom związanym np. służbowo.
    Tyle i tylko tyle.

    > Co tu jeszcze liczyć ?!

    Nic.
    Przecież adres mailowy masz po to, aby go *komuś* podawać, prawda?
    Chyba nie sugerujesz że masz adresy których nie podajesz NIKOMU?
    Jeśli zaś kontaktujesz się z ludźmi których nie Ty selekcjonujesz,
    (np. przy kontaktach służbowych) to zależysz od nich.
    Od ich ochrony.

    Jeśli *ten ktoś* załapie trojana który roześle bazę adresów,
    to naprawdę bez różnicy jest czy roześle ją jedna instancja
    trojana czy 12473 instancje tego trojana u różnych użyszkodników.
    Na to że wysłanie 12473 kopii tej samej treści nie ma sensu
    nawet spamerzy wpadli już dawno.

    > Doświadczenia potwierdzają oczywistość wpływu publikowania na
    > chciane i niechciane korzystanie.

    Niewątpliwie masz rację jak chodzi o adresy nie udostępniane
    nikomu :> lub tylko bardzo wąskiej grupie "dobrze chroniących się".
    Ale to nie jest większość przypadków, prawda?
    Kontrahentów lub znajomych "ja się nie znam, jakiś program
    pocztowy tam jest" chyba masz?
    Mi wychodzi że różnica pojawia się jeśli adres jest "potwierdzany",
    to znaczy program mailowy da się wpuścić w rozwinięcie linku
    zawierającego maile-próbki z linkami do serwera który odnotowuje
    ten fakt.
    "Jeśli treść maila jest nieczytelna kliknij link" ;)
    Niezależnie od tego czy to jest "zasługa" programu który
    przepuści automatyczne sięgnięcie do innej domeny) czy usera
    (który weźmie i kliknie).

    > Jeśli Ty uważasz, że tego chcianego jest
    > więcej niż niechcianego to gratuluję fanatyzmu.

    Nie, na adresach "niepublicznych" również mam spam.
    Rozumowanie nie jest w tę stronę że na publikowanych nie
    ma spamu.

    pzdr, Gotfryd

  • 63. Data: 2011-10-01 00:47:57
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Fri, 30 Sep 2011 17:47:06 +0200 osobnik zwany John Kołalsky
    wystukał:

    > Ale Ty się dobrze czujesz ? Jest oczywiste dla każdego, że podanie
    > adresu umożliwia skorzystanie z niego a niepodanie nie umożliwa.

    z punktu widzenia spamu to jest kompletna bzdura.

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 64. Data: 2011-10-01 10:39:49
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

> [...]
    > po roku 2005, dostawałeœ istotnie więcej spamu niż z adresu który
    > był znany ograniczonej, ale szerszej grupie osób (nie samym

    Cały czas tak twierdzę.
    Nigdy nie miałem skonfigurowanego czytnika na automatyczne czytanie
    załączników czy html.
    I po dodaniu kilku słów do adresu spadek ilości spamu był porażający.
    Wniosek jest prosty - spam pochodził w 99% z adresów rozsiewanych po grupach
    dyskusyjnych, bo tylko tu zmieniłem zapodawany adres.

  • 65. Data: 2011-10-01 12:13:44
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 30 Sep 2011 23:47:05 +0200, Gotfryd Smolik news napisał(a):
> [...]
    > adresu (przez progam pocztowy automatycznie obsługujący załączniki,
    > hiperlinki i inne takie), a nie faktu jego publicznego podawania.

    Nie bardzo. Po pierwsze - musieli jakos pierwszy list wyslac.
    Czemu nie wyslac nastepnego ?
    Po drugie - musialbym spojrzec, ale w wielu spamach chyba nie ma nic
    indywidualnego.

    A po trzecie - pewnego pieknego dnia znikl caly spam w onecie. No doslownie
    caly zagraniczny.
    Ponoc wtedy uszkodzil sie jakis swiatlowod na Tajwanie czy w Chinach.

    J.

  • 66. Data: 2011-10-01 13:36:48
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 1 Oct 2011, J.F. wrote:

    > Nie bardzo. Po pierwsze - musieli jakos pierwszy list wyslac.

    Ściągnęli od lamerów (którzy mieli trojana) całą listę adresową.
    I wtedy na "niepublicznych" adresach występował skok ilości spamu :[

    > Czemu nie wyslac nastepnego ?

    Jeśli tak się zdarza (bo zdarza), to maks 3-4 sztuki tego samego
    spamu. Ale to nie jest większość (spamu).

    > Po drugie - musialbym spojrzec, ale w wielu spamach chyba nie ma nic
    > indywidualnego.

    Zgadza się, bo to są spamerzy którzy kupili "gotowe bazy".
    Dane weryfikacyjne rozsyłają ci którzy te dane zbierają :]

    pzdr, Gotfryd

  • 67. Data: 2011-10-01 13:38:36
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 1 Oct 2011, Cavallino wrote:

    > Cały czas tak twierdzę.

    Prawdę mówiąc, zastanawiam się czy aby nie jest tak, że spamerzy
    odsiewają teksty występujące tysiące razy. Bo wtedy "jawny mail"
    by się łapał.

    pzdr, Gotfryd

  • 68. Data: 2011-10-01 19:02:46
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    > Prawdę mówiąc, zastanawiam się czy aby nie jest tak, że spamerzy
    > odsiewają teksty występujące tysiące razy. Bo wtedy "jawny mail"
    > by się łapał.

    Możliwe, nie wnikam, stwierdzam tylko fakty.

  • 69. Data: 2011-10-02 13:20:23
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>

    Użytkownik "Gotfryd Smolik news" <s...@s...com.pl>

> [...]
    > Niezależnie od tego czy to jest "zasługa" programu który
    > przepuści automatyczne sięgnięcie do innej domeny) czy usera

    To są zupełnie nieistotne dywagacje. W przeciągu roku wysyłam tysiące
    artykułów niusowych i dzięki temu, że podaję trefny (i wyraźnie tak
    oznaczony) adres, nie otrzymuję trefnej korespondencji reklamowej. Ile
    otrzymywałbym można zobaczyć w logach serwera, gdzie jakieś adresy kiedyś
    opublikowałem i dawno zablokowałem by nie otrzymywać tych śmieci
    reklamowych.

    > Nie, na adresach "niepublicznych" również mam spam.
    > Rozumowanie nie jest w tę stronę że na publikowanych nie
    > ma spamu.

    Widocznie je jednak gdzieś podajesz. Może/pewnie nie pamiętasz. Ja nie
    dostaję, ale ja nie publikuję swojego adresu na niusach a jak daję kontakt
    to tworzę nowy alias i UWAGA niespodzianka dla Ciebie nie dostaję na te
    aliasy przypadkowej korespondencji reklamowej, co dokładnie zaprzecza całej
    dywagacji na temat wyciekania adresów, bo jak na moim przykładzie widać
    nigdzie nie wyciekają tylko są brane z publicznych forów. Zdarza się spam
    reklamowy z niepolskich serwisów np facebooka, gdzie jakiś naiwniak wpisał
    do książki mój adres, ale jak się domyślasz taki alias prędzej czy później
    jest blokowany. No i czego to dowodzi ? Ano tego że to podawanie numerów
    rejestracyjnych jest właśnie takim naiwniactwem. Spam nie przyjdzie, ale w
    inny sposób zostanie wykorzystane. Pozostaje mi zgodzić się z tutejszymi
    oponentami, bo prawdę piszą tylko że jest to ten trzeci rodzaj prawdy ...
    g... prawda.

  • 70. Data: 2011-10-02 13:52:33
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello John,

    Sunday, October 2, 2011, 1:20:23 PM, you wrote:

    [...]

    > To są zupełnie nieistotne dywagacje. W przeciągu roku wysyłam tysiące
    > artykułów niusowych i dzięki temu, że podaję trefny (i wyraźnie tak
    > oznaczony) adres, nie otrzymuję trefnej korespondencji reklamowej.

    Mam kilka adresów, których nikt nie zna - na te adresy nie przychodzi
    spam. Nic dziwnego. Tylko, że adres, którego nikt nie zna jest do
    niczego nieprzydatny.

    Oprócz tego mam wiele adresów mniej lub bardziej znanych publicznie -
    od najbardziej znanego i najstarszego, którego używam tutaj, po kilka
    adresów, które znają pojedyncze osoby. Czas "czystości" adresu szacuję
    na jakieś 3 miesiące - w tym czasie znajdzie się choć jedna osoba
    posiadająca mój nowy adres, której komputer jest zombie w botnecie i
    adres staje się dostępny dla spamu.

    W chwili obecnej, na adres z nagłówka wpływa już minimalna ilość
    spamu.

    [...]

    --
    Best regards,