  • 1. Data: 2003-01-06 13:00:33
    Temat: bazy whois
    Od: Bartosz Maruszewski <b...@d...ists.pwr.wroc.pl>

    Witam.

    Czy jest jakas pewna metoda otrzymania numeru AS dla danego IP?
    Najlepiej dla kazdego z mozliwych.

    Program whois pokazuje mi czasem ladnie taka dluga liste kontaktow
    gdzie m.in. jest pole origin: ASYYYY, a czasem konkretnie dla adresow

    Ha! Dla zakresow sieci klasy A i C pokazuje ladnie z whois.arin.net
    pelny wpis a dla sieci klasy B -- nie. Dlaczego? I jak uzyskac numer AS
    jesli IP jest w zakresie sieci klasy B?

    Bartek M.
    --
    ____ _____ ____ # Bartosz Maruszewski B...@j...org.pl
    \__| | /___ # Tel. +48 501 453 621 ICQ: 23261748
    "Sztuka życia - to cieszyć się małym szczęściem"

  • 2. Data: 2003-01-07 15:40:10
    Temat: Re: bazy whois
    Od: Pawel Stradowski <p...@m...arbornet.org.remove.org>

    Użytkownik Bartosz Maruszewski napisał:
    > Witam.
    >
    > Czy jest jakas pewna metoda otrzymania numeru AS dla danego IP?
    > Najlepiej dla kazdego z mozliwych.

    Spróbuj tak whois -h whois.ripe.net -T route -s ALL adres.ip
    piszę z pamięci, więc mogłem się kropnąc, więcej info znajdziesz na
    http://ripe.net. Aha - whois powinien być z RIPE

    > Ha! Dla zakresow sieci klasy A i C pokazuje ladnie z whois.arin.net
    > pelny wpis a dla sieci klasy B -- nie. Dlaczego? I jak uzyskac numer AS
    > jesli IP jest w zakresie sieci klasy B?

    IMHO klasy nie mają obecnie znaczenia, być może wyszły jakieś zaszłości
    historyczne - klasy A były nadawane przez ARIN.

    --
    Paweł Stradowski

  • 3. Data: 2003-01-08 06:36:48
    Od: Piotr KUCHARSKI <c...@s...waw.pl>

    Bartosz Maruszewski <b...@d...ists.pwr.wroc.pl> wrote:
    > Czy jest jakas pewna metoda otrzymania numeru AS dla danego IP?

    Tak, whois do odpowiedniego serwera.

    > Program whois pokazuje mi czasem ladnie taka dluga liste kontaktow
    > gdzie m.in. jest pole origin: ASYYYY, a czasem konkretnie dla adresow

    Nie rozumiem tego zdania.

    > Ha! Dla zakresow sieci klasy A i C pokazuje ladnie z whois.arin.net
    > pelny wpis a dla sieci klasy B -- nie.

    To nie jest prawda.

    > Dlaczego? I jak uzyskac numer AS
    > jesli IP jest w zakresie sieci klasy B?

    Różne IP są w różnych WHOIS-ach, często są referers odsyłające
    do właściwego, a jak nie, to trzeba próbować po kolei.

    Łatwiejszym sposobem jest przeczytanie tego z serwera BGP.
    Popatrz w jakiegoś Looking Glass.

    p.

    http://nerdquiz.sgh.waw.pl/ -- polska wersja quizu dla nerdów ;)

  • 4. Data: 2003-01-09 09:07:31