  • 1. Data: 2017-09-05 20:28:37
    Temat: belka przedniego zawieszenia
    Od: adam <a...@p...onet.pl>

    Hej,
    Diagnosta na badaniu technicznym stwierdził, że belka przedniego
    zawieszenia nadaje się do spawania lub wymiany.
    Nie zdąrzyłem jeszcze podjechać do mechanika, aby wycenił robotę.
    Auto 20 letnie (corolla e11). Co tam jeszcze może być do wymiany poza
    samą belką? A może ktoś może polecić jakiegoś spawacza w DC (południowe
    dzielnice) co by zerknął?
    Dzięki, pozdrawiam.
    Adam

    ---
    Ta wiadomoĹ>Ä? e-mail zostaĹ,a sprawdzona pod kÄ...tem wirusĂłw przez oprogramowanie
    AVG.
    http://www.avg.com

  • 2. Data: 2017-09-05 23:25:27
    Temat: Re: belka przedniego zawieszenia
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Tue, 5 Sep 2017 20:28:37 +0200, adam napisał(a):

> [...]
    > Auto 20 letnie (corolla e11). Co tam jeszcze może być do wymiany poza
    > samą belką? A może ktoś może polecić jakiegoś spawacza w DC (południowe

    E11 z przodu nie ma żadnej belki tylko kolumny MacPhersona, wahacze
    poprzeczne przyczepione do asymetrycznej ramy pomocniczej (zwanej czasem
    wózkiem, sankami) w kształcie litery T.

    Z tyłu zresztą też nie ma belki.

    Więc albo coś źle zrozumiałeś, albo trafiłeś na takiego fachowca że nie wie
    nawet jak się co nazywa.

    Więc chyba musisz poszukać kogoś kto chociaż troszeczkę się zna ;)

  • 3. Data: 2017-09-07 16:12:04
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    W dniu 2017-09-05 o 20:28, adam pisze:
    > Hej,
    > Diagnosta na badaniu technicznym stwierdził, że belka przedniego
    > zawieszenia nadaje się do spawania lub wymiany.
    Po pierwsze: gdzie Ty tam masz jakąś belkę, po drugie: który to
    diagnosta sugerował, żeby naprawiać zawieszenie poprzez spawanie
    elementów? :->

    Maciek

  • 4. Data: 2017-09-07 20:55:57
    Od: t-1 <t...@t...pl>

    W dniu 2017-09-05 o 23:25, Tomasz Pyra pisze:

> [...]
    > nawet jak się co nazywa.
    >
    > Więc chyba musisz poszukać kogoś kto chociaż troszeczkę się zna ;)

    A ten tez nie wie?
    http://allegro.pl/belka-zawieszenie-przednia-toyota-
    corolla-e12-i6909749241.html

  • 5. Data: 2017-09-07 21:31:18
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Nie zawieszenie a belke. Jest tloczona z blachy i zgrzewana/spawana. Mogla skorodowac
    w jednym miejscu. Moglo na niej pojawic sie pekniecie. Takie uszkodzenia naprawia sie
    spawaniem jesli jest to oplacalne. Prawidlowo pospawana belka ma wymagany zapas
    wytrzymalosci zeby ja dalej eksploatowac.

  • 6. Data: 2017-09-07 23:34:32
    Od: m4rkiz <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    On 2017-09-07 20:55, t-1 wrote:
    > A ten tez nie wie?
    > http://allegro.pl/belka-zawieszenie-przednia-toyota-
    corolla-e12-i6909749241.html

    jak dla mnie to bedzie bardziej wozek:
    http://allegro.pl/wozek-sanki-kolyska-przod-bmw-7-g1
    1-g12-4x4-2016-r-i6941754610.html

    belka to z definicji wyglada raczej tak:
    http://allegro.pl/belka-os-oska-przednia-scania-truc
    k-bp-i6930895498.html

  • 7. Data: 2017-09-08 01:15:33
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Thu, 7 Sep 2017 20:55:57 +0200, t-1 napisał(a):

    > A ten tez nie wie?
    > http://allegro.pl/belka-zawieszenie-przednia-toyota-
    corolla-e12-i6909749241.html

    Ten też nie wie.
    Fachowo nazywa się to rama pomocnicza, potocznie wózek albo sanki.

    Belka (skrętna) w samochodach osobowych to coś takiego:
    http://allegro.pl/belka-zawieszenia-os-tyl-opel-astr
    a-ii-g-kombi-i6952097579.html

  • 8. Data: 2017-09-16 12:40:13
    Od: adam <a...@p...onet.pl>

> [...]
    >
    > ---
    > Ta wiadomoĹ>Ä? e-mail zostaĹ,a sprawdzona pod kÄ...tem wirusĂłw przez

    Sprawdziłem jeszcze u innego diagnosty, twierdzi, że korozja
    powierzchowna jest dopuszczalna i nie widzi problemu w trwałości.
    Więc chyba odpuszczę naprawę.
    Pzdr
    Adam