  • 1. Data: 2017-09-05 12:37:32
    Temat: Mazda 2 poprzedniej generacji (czyli od 2007 do 2015) - jaka jest?
    Od: Klementyna Paluch-Rogalska <k...@d...pl>

    Czy ktoś miał lub ma kontakt z tym modelem? W necie same peany i pochwały,
    ale chciałabym się przekonać "z pierwszej ręki".

    W szczególności - jak toto się prowadzi (mazda 6 trzyma sie bardzo dobrze)
    - a jak ten maluszek?

    Czy rzeczywiście nie rdzewieje? Interesuje mnie rocznik 2013-2014, mam
    troche ponad 30 tys przeznaczone na samochód (powiedzmy 36). W necie piszą,
    że nie rdzewieją, a przynajmniej nie tak, jak "szóstki". Prawda to?

    Jakieś typowe usterki? Na co zwracać uwagę przy oględzinach? (poza
    oczywistościami jak przy każdym samochodzie).

    --
    Klementynka

  • 2. Data: 2017-09-06 00:03:04
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    W dniu 2017-09-05 o 12:37, Klementyna Paluch-Rogalska pisze:

> [...]
    >
    > Jakieś typowe usterki? Na co zwracać uwagę przy oględzinach? (poza
    > oczywistościami jak przy każdym samochodzie).

    Przejechałem się dookoła Europy Mazdą 3 2009 benzynową.
    Jazda bardzo przyjemna, fajnie się prowadzi.
    Nie mam pojęcia jak z rdzą.
    To nie jest maluszek, tylko duży kompakt.

  • 3. Data: 2017-09-16 18:43:28
    Od: "Yogi\(n\)" <y...@k...pl>

    Użytkownik "Klementyna Paluch-Rogalska" <k...@d...pl> napisał w
    wiadomości news:MPG.34189cd5cdbb54dd989825@news.neostrada.pl...

> [...]
    > ale chciałabym się przekonać "z pierwszej ręki".
    >
    > W szczególności - jak toto się prowadzi (mazda 6 trzyma sie bardzo

    Trzyma sie, jak na takiego malucha, bardzo dobrze.
    1,3- może trochę bardziej ekonomiczna, ale mułowata, no i trochę
    bardziej buja na zakrętach. Choć wyłącznie na miasto wystarczy. Dieslem
    nigdy nie jechałem. Miejsca w cholerę (na głowę), z nogami z tyłu trochę
    gorzej. Ale nie każdy ma prawie 2 m jak ja ;-)

> [...]
    > piszą,
    > że nie rdzewieją, a przynajmniej nie tak, jak "szóstki". Prawda to?

    Znam dwie - kuzynka ma 1,3, znajoma 1,5. Obie nie wyglądają na
    zardzewiałe, choć pod podłogę nie zaglądałem. Ta 1,3 z 2007, zaraz z
    początku produkcji, ta 1,5 gdzieś po 2010, bo potem był facelifing
    (uśmiechnięty zderzak).

    > Jakieś typowe usterki? Na co zwracać uwagę przy oględzinach? (poza
    > oczywistościami jak przy każdym samochodzie).

    Psują się piloty, po parudziesięciu tysiącach łożyska w tylnych kołach
    (wymienia się całe piasty), tłuką się wielowypusty na kolumnie
    kierowniczej (często ludzie wymieniają niepotrzebnie przekładnie,
    wystarczy przesmarować kolumnę). Reszta to co w standardzie - elementy
    zawieszenia. Ale z poważnych usterek raczej niewiele. Kuzynce
    wymieniałem żarówkę postojową - tragedia z dostępem.
    Wykończone fajnie, dobrej jakości tapicerka, ale plastiki twarde, jak w
    moim mitsubishi. Taki typowy japoniec, choc widać pokrewieństwo z
    fiestą.

    --
    Yogi(n)