  • 1. Data: 2013-09-15 16:56:24
    Temat: bez stacji
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Jak to u nas - droga jest, stacji nie ma.
    http://wroclaw.gazeta.pl/wroclaw/1,35751,14595664,Dr
    ogowy_absurd__135_kilometrow_bez_stacji_benzynowej.h
    tml

    Choc tym razem mam mieszane uczucia

    "Przetarg na operatora można było ogłosić już podczas budowy drogi.
    Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad zrobiła to jednak
    dopiero po otwarciu trasy. Do tego zdecydowała, że stacje budowane
    będą tylko przy MOP "Michałowice" koło węzła Łozina. Jedna miała
    stanąć przy jezdni w stronę Wrocławia, druga miała obsługiwać
    kierowców jadących w przeciwnym kierunku.

    Okazało się jednak, że na uruchomienie tej pierwszej nie ma chętnych.
    Nie wpłynęła żadna oferta. Na operatora drugiej stacji wybrany został
    PKN Orlen. Firma ma 18 miesięcy na budowę niezbędnej infrastruktury.
    Umowa została podpisana dopiero miesiąc temu. Stacja zacznie więc
    działać w lutym 2015 r., czyli ponad dwa lata po otwarciu drogi. "

    Ja bym tam pochopnych wnioskow nie wyciagal ... pospiesza sie, to moze
    w pol roku zrobia.

    "Na dodatek możliwość zatankowania zyskają tylko kierowcy jadący w
    stronę Oleśnicy. Operator stacji ma również za zadanie budowę
    restauracji.. Dzierżawić teren będzie przez 20 lat, co miesiąc
    przekazując GDDKiA czynsz w wysokości 130 tys. zł oraz miesięcznie 3,5
    proc. przychodów z działalności stacji. Przed jej otwarciem zapłaci 50
    proc. czynszu."

    Tym bardziej nalezy sie pospieszyc ... ale co sie potem dziwic ze
    paliwo drogie. Ponad 4 tys dziennie, 150 zl/h, no ... z 1% przychodow.

    A tak swoja droga - jakby kto kupil od chlopa kawal pola ... moze
    jakos sie domagac przylaczenia stacji do drogi ekspresowej ?
    Pewnie nie ...

    J.

  • 2. Data: 2013-09-15 18:00:57
    Temat: Re: bez stacji
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    J.F. wrote:

    > Jak to u nas - droga jest, stacji nie ma.

    Gdzie indziej też tak jest, że jest autostrada,
    a na stację trzeba zjechać, więc to nie takie typowo polskie.

  • 3. Data: 2013-09-15 18:14:14
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Sun, 15 Sep 2013 16:56:24 +0200 osobnik zwany J.F. napisał:

    > Jak to u nas - droga jest, stacji nie ma.

    a i tak większość zjeżdża, żeby tankować obok autostrady bo ceny na
    stacjach autostradowych są dużo wyższe. A potem jęk jak to wyzyskują
    kierowców :)

    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 4. Data: 2013-09-15 18:25:24
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 15 Sep 2013 16:14:14 +0000 (UTC), masti napisał(a):
    > a i tak większość zjeżdża, żeby tankować obok autostrady bo ceny na
    > stacjach autostradowych są dużo wyższe. A potem jęk jak to wyzyskują
    > kierowców :)

    No wiesz - u nas, tzn miedzy Wroclawiem a Gliwicami, MOPy wraz ze
    stacjami mial zbudowac koncesjonariusz, i czerpac z nich zyski.
    Koncesjonariusza na szczescie skreslono zanim go wyloniono, ale w
    zamierzeniach mial czerpac z tych MOPow zyski.
    A kto by za to zaplacil ?

    Ale warto pamietac ze od zysku panstwo ma podatek, a od konkurencji
    cenowej nie :-)

    J.

  • 5. Data: 2013-09-15 18:26:51
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 15 Sep 2013 18:00:57 +0200, cef napisał(a):
    > Gdzie indziej też tak jest, że jest autostrada,
    > a na stację trzeba zjechać, więc to nie takie typowo polskie.

    No owszem, jest, ale mamy 21 wiek, o podstawach mozna pomyslec przed
    projektem :-)

    J.

  • 6. Data: 2013-09-15 20:00:47
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail j...@p...onet.pl napisał(a) w poprzednim odcinku
    co następuje:

    > Jak to u nas - droga jest, stacji nie ma.

    Hmm, rozumem 1500 km ale 135 to chyba nie az taka tragedia...
    Przeciez nikogo nie zmusi sie, aby postawił stacje.
    Ale zeby chentych nie było?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Jakiś czas temu pisałem, że przydałoby się stworzyć pl.rec.gry.rpg.towarzyskie

  • 7. Data: 2013-09-15 20:11:24
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    wiadomości grup dyskusyjnych:1...@b...poznan.pl...
> [...]
    >
    > Hmm, rozumem 1500 km ale 135 to chyba nie az taka tragedia...
    > Przeciez nikogo nie zmusi sie, aby postawił stacje.

    Chętni pewnie byli, ale na postawienie stacji, a nie na kosmiczne czynsze.

  • 8. Data: 2013-09-15 21:13:43
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Cavallino wrote:
    > Użytkownik "Budzik" <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> napisał w
    > wiadomości grup dyskusyjnych:1...@b...poznan.pl...

    > Chętni pewnie byli, ale na postawienie stacji, a nie na kosmiczne
    > czynsze.

    no i widać komu mają te autostrady służyć... nie kierowcom czyli obywatelom
    Polski ale Państwu.

  • 9. Data: 2013-09-15 22:04:51
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 15 Sep 2013 20:11:24 +0200, Cavallino napisał(a):
    > Użytkownik "Budzik" <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> napisał w

    > Chętni pewnie byli, ale na postawienie stacji, a nie na kosmiczne czynsze.

    Miejmy nadzieje ze bedzie nowy przetarg, z nizsza cena wywolawcza.

    A propos - gdzie sa ogloszenia o tym przetargu ?

    J.

  • 10. Data: 2013-09-15 22:09:41
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Sun, 15 Sep 2013 22:04:51 +0200 osobnik zwany J.F. napisał:

    > A propos - gdzie sa ogloszenia o tym przetargu ?

    pewnie w BIPie GDDKiA