-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!not-for-mail
From: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: biopaliwa szkodzą
Date: Fri, 01 Jun 2012 10:45:44 +0200
Organization: "Portal Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl"
Lines: 26
Message-ID: <jq9vfk$skc$1@inews.gazeta.pl>
NNTP-Posting-Host: host-46-186-34-239.dynamic.mm.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: inews.gazeta.pl 1338540340 29324 46.186.34.239 (1 Jun 2012 08:45:40 GMT)
X-Complaints-To: u...@a...pl
NNTP-Posting-Date: Fri, 1 Jun 2012 08:45:40 +0000 (UTC)
X-User: atlanticus
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; rv:12.0) Gecko/20120428 Thunderbird/12.0.1
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2452932
[ ukryj nagłówki ]
http://www.blog.gwiazdowski.pl/index.php?subcontent=
1&id=1121
"
,,Socjalizm to ustrój, który bohatersko zmaga z problemami nie znanymi w
żadnym innym ustroju" - mawiał nieodżałowany Kisiel.
,,Paliwa z dodatkiem biokomponentów powodują przyspieszoną korozję
zaworów w silnikach" - ustalili naukowcy z Akademii Górniczo-Hutniczej.
"Zjawisku temu zapobiega zastosowanie w produkcji zaworów stali o
zwiększonej zawartości chromu i śladowych ilościach itru".
forsal.pl/artykuly/622013,naukowcy_z_agh_biopaliwa_n
iszcza_zawory_ale_jest_na_to_rada.html
Problem w tym, że, jak powszechnie wiadomo (no może nie powszechnie ale
jednak wiadomo) zbyt duża zawartość chromu w stali sprawia, że staje się
ona... krucha czyli że przestaje mieć właściwości właściwe dla stali.
Ale i na to naukowcy, bohatersko zmagający się z problemami wywołanymi
przez innych naukowców, którzy wymyślili dodawanie do paliw
biokomponentów, znaleźli rozwiązanie. ,,Można zwiększyć zawartość chromu
w powierzchniowej warstwie stali, przy użyciu nowoczesnych technik
inżynierii materiałowej, stosując w tym celu proces niskotemperaturowego
tlenoazotowania jarzeniowego".
Pomysł żeby znieść socjalistyczny obowiązek psucia samochodów w skutek
stosowania w paliwach biokomponentów nie przyszedł nikomu do głowy.
"
--
Liwiusz
Następne wpisy z tego wątku
- 01.06.12 12:51 kakmar
- 01.06.12 12:54 Andrzej Lawa
- 01.06.12 16:32 Cezary Daniluk
- 01.06.12 17:12 nazgul
- 01.06.12 19:07 Cezary Daniluk
- 01.06.12 19:10 nazgul
- 02.06.12 01:12 J.F.
- 02.06.12 08:11 Cezary Daniluk
- 04.06.12 17:19 Marek 'marcus075' Karweta
Najnowsze wątki z tej grupy
- Fiat 125p wer. pikup - w PRL moszna było, w III Reczy [pospolitej] nie moszna
- Pożar salonu z chińskimi elektrykami
- ZŁOMNIK o pracy w TVN TURBO, nowych przepisach i współczesnej motoryzacji. Turbo Taryfa!
- Samo rozładowywanie baterii trakcyjnej w elektryku.
- Będziemy się znowu zrzucać na elektryki...
- Dwukabinowy Citroen - dziwadło pod zabudowę spec
- Czy dopłaty do używanych elektryków z Niemiec będą również do czterokołowców lekkich?
- IZERA CD.
- Chess
- Vitruvian Man - parts 7-11a
- Opel? Ale jaki Opel?? A może nie Opel?
- IZERA - A może jedna Tusk nie ZDOŁA tego ZAORAĆ
- Koniecznie potrzebuję kampera...
- naprawa zamka
- Jaką kamerkę samochodową polecacie?
Najnowsze wątki
- 2024-05-20 Fiat 125p wer. pikup - w PRL moszna było, w III Reczy [pospolitej] nie moszna
- 2024-05-19 Pożar salonu z chińskimi elektrykami
- 2024-05-18 LED
- 2024-05-19 ceny nieruchomości
- 2024-05-18 Szczecin => UX/UI Designer <=
- 2024-05-18 Warszawa => Mid PHP Developer (Laravel) <=
- 2024-05-18 Warszawa => Software .Net Developer <=
- 2024-05-18 Warszawa => Mid/Senior QA Engineer <=
- 2024-05-18 Ulm => Solution Architect (sichere Kommunikation und IoT-Loesungen <=
- 2024-05-18 Katowice => Head of Virtualization Platform Management and Operating S
- 2024-05-18 Warszawa => SAP WM Consultant / Execution <=
- 2024-05-18 Wrocław => Consultant/Implementer Comarch ERP XL <=
- 2024-05-18 Gdańsk => Head of International Freight Forwarding Department <=
- 2024-05-18 Warszawa => Account Manager (Recruitment Services) <=
- 2024-05-18 Łódź => Salesperson - CRM Systems <=