  • 1. Data: 2010-06-03 11:55:08
    Temat: [cb-radio] uchwyt na reling i antena odkręcana bez kabla.
    Od: kffiatek <k...@s...op.pl>

    Pozwolę sobie tu zapytać, bo na pl.rec.radio.cb jakiś gówniarz dostał
    kompiuter na komunię i syf zrobił i się nie da, a temat i tak bardziej
    po stronie samochodu niż CB.

    Szukam rozwiązania które wygląda tak, że do uchwytu na reling jest
    przymocowana część anteny do której wchodzi kabel antenowy, a do tej
    części przykręcany jest motylkiem bat anteny wraz z cewką, schemat ideowy:

    | antena

    C cewka
    M skręcone motylkiem
    P podstawa do której wchodzi kabel
    U uchwyt na reling

    Chodzi o to, żeby po odkręceniu anteny uchwyt i część z kablem
    pozostawała na samochodzie, ale żeby jednocześnie to, co zostało nie
    było to warte ukradnięcia. Antenę wraz z cewką by się chowało przed
    złodziejami.

    BTW macie pojęcie dlaczego tak takie w sumie rzeczy jak przeciętne CB
    czy przeciętne anteny są tak relatywnie często kradzione?

    pozdrawiam
    --
    kffiatek

  • 2. Data: 2010-06-03 12:08:45
    Od: "Irokez" <n...@e...pl>

    Użytkownik "kffiatek" <k...@s...op.pl> napisał w wiadomości

    > Szukam rozwiązania które wygląda tak, że do uchwytu na reling jest
    > przymocowana część anteny do której wchodzi kabel antenowy, a do tej
    > części przykręcany jest motylkiem bat anteny wraz z cewką, schemat ideowy:

    Ale to chyba częste i całkiem normalne rozwiazanie? uchwyt relingowy.
    http://www.allegro.pl/16628_uchwyty_i_podstawy.html
    Na razie w sedanie nie mam relingów, ale jak zmienię auto to też tak zrobię

    > BTW macie pojęcie dlaczego tak takie w sumie rzeczy jak przeciętne CB czy
    > przeciętne anteny są tak relatywnie często kradzione?

    1. jesteśmy bardzo biednym krajem europy
    2. kradzież jest przyzwolona i popierana przez państwo (niska szkodliwość
    społeczna itp)
    3. mało kosztuje, ale na siarę za 2,5 będzie dla żula

    --
    Irokez

  • 3. Data: 2010-06-03 12:09:34
    Od: Olek <alexhawk@usuntentekst_onet.pl>

    On 2010-06-03 11:55, kffiatek wrote:

> [...]
    > pozostawała na samochodzie, ale żeby jednocześnie to, co zostało nie
    > było to warte ukradnięcia. Antenę wraz z cewką by się chowało przed

    ale takie rozwiązanie ma większość uchwytów... tzn. ma dziurę, przez
    którą montujesz bat anteny i wyprowadzasz pod uchwytem (albo bokiem)
    kabel, a czy jest możliwość zdejmowania samego bata - w większości tak,
    trzeba po prostu sprawidzć

    Swego czasu woziłem bardzo dobrą antenę helikalną President Indiana na
    uchwycie przymocowanym do klapy bagażnika. Antena dzięki swej budowie
    jest nieduża i nie rzuca się w oczy (wygląda troche jak większa FM'ka),
    przy tym ma odkręcany bacik na dużą śrubkę (śrubokręt płaski), więc taka
    możliwość jak najbardziej wchodzi w grę -
    http://www.cb-radio.info.pl/img/produkty/_big/antena
    _cb_president_indiana_sruba_pochylna_2.jpg
    . Generalnie polecam antenkę :)

    > BTW macie pojęcie dlaczego tak takie w sumie rzeczy jak przeciętne CB
    > czy przeciętne anteny są tak relatywnie często kradzione?

    Kradną raczej to co jest łatwe do ukradnięcia, czyli magnesówki, no ale
    tutaj też masz możliwość odkręcenia samego bata. Jedynym sposobem na
    złodziei jest więc wykręcanie bata i zabieranie go ze sobą do domu. Mi
    nigdy Indiany nie ukradli (odpukać), raz mi tylko jakiś ch.... ją złamał
    (a jest dosyć krucha)... Za to często odkręcałem bacik i zabierałem go
    do domu jak nie miałem dłuższych wyjazdów.

    Pozdr
    Olek

  • 4. Data: 2010-06-03 12:11:46
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 03 Jun 2010 11:55:08 +0200, kffiatek wrote:
    >Szukam rozwiązania które wygląda tak, że do uchwytu na reling jest
    >przymocowana część anteny do której wchodzi kabel antenowy, a do tej
    >części przykręcany jest motylkiem bat anteny wraz z cewką, schemat ideowy:

    Zwracam uwage ze moment sily antena moze wygenerowac spory, a do
    poprawnej pracy wymaga przeciwwagi - np blachy dachu samochodu.

    Wiec raczej szukaj czegos montowanego na belce.

    >BTW macie pojęcie dlaczego tak takie w sumie rzeczy jak przeciętne CB
    >czy przeciętne anteny są tak relatywnie często kradzione?

    No co - tobie ukradli, ty ukradniesz :-)

    Albo CB by sie chcialo miec, a kasy nie ma ..

    J.

  • 5. Data: 2010-06-03 12:21:16
    Od: Krzysztof 45 <m...@v...pl>

    kffiatek napisał(a):
    > ...] a temat i tak bardziej
    > po stronie samochodu niż CB.
    Jakoś nie moge sie dopatrzeć tego "bardziej po stronie samochodu"
    > Chodzi o to, żeby po odkręceniu anteny uchwyt i część z kablem
    > pozostawała na samochodzie, ale żeby jednocześnie to, co zostało nie
    > było to warte ukradnięcia.
    W życiu nie spotkałem sie z tym by komuś skradziono uchwyt. No chyba
    że z całym autem.
    > BTW macie pojęcie dlaczego tak takie w sumie rzeczy jak przeciętne CB
    > czy przeciętne anteny są tak relatywnie często kradzione?
    Bo człowiek nie wielbłąd i napić sie musi.
    --
    Krzysiek

  • 6. Data: 2010-06-03 13:05:48
    Od: Olek <alexhawk@usuntentekst_onet.pl>

    On 2010-06-03 12:11, J.F. wrote:

    > Zwracam uwage ze moment sily antena moze wygenerowac spory, a do
    > poprawnej pracy wymaga przeciwwagi - np blachy dachu samochodu.
    >
    > Wiec raczej szukaj czegos montowanego na belce.

    bardzo słuszna uwaga - antena to nie tylko bat i większość montujących
    sobie anteny zapomina o tym, że karoseria samochodu dodatkowo "wzmacnia"
    nasz sygnał i jest przeciwwagą dla anteny.

    Tak sobie gdybam - hipotetycznie - od uchwytu relingowego prowadzę
    gdzieś przewód na karoserię - sprawdzi się? Pomijając to, że antena jest
    na boku dachu, czy pod złączeniu uchwytu z karoserią poprawi mi się coś?

  • 7. Data: 2010-06-03 13:45:10
    Od: Krzysztof 45 <m...@v...pl>

    Olek napisał(a):
    > Tak sobie gdybam - hipotetycznie - od uchwytu relingowego prowadzę
    > gdzieś przewód na karoserię - sprawdzi się?
    Sprawdzi sie. Tylko kabel plecionka i w mirę gruby.
    Umasowiłem tak uchwyt na relingu, bo reling odizolowany jest od
    nadwozia, i odbita jest wręcz zadowalająca.
    --
    Krzysiek

  • 8. Data: 2010-06-03 21:29:34
    Od: "J_K_K" <J...@i...fm>

> [...]
    > przymocowana część anteny do której wchodzi kabel antenowy, a do tej
    > części przykręcany jest motylkiem bat anteny wraz z cewką, schemat ideowy:

    Kątownik ciesielski + dwa cybanty + dwa nity do kontaktu z masą relingu :-)

    Przy okazji - prawidłowy uchwyt relingowy (zapewniający kontakt z masą)
    w PL nie istnieje - trzeba sobie samemu "wystrugać".

    Pzdr

    JKK