  • 1. Data: 2010-06-03 10:31:31
    Temat: Szykujmy sie na 30 km/h
    Od: "Dysiek" <b...@b...pl>

    Witam

    Za WP:

    Do Austrii pojechaliśmy nie tylko dla jej wspaniałych widoków, ale również
    dlatego, by zbadać intrygujące nas rozwiązanie zastosowane w Grazu. To
    pierwsze miasto w Europie, które wprowadziło tempo 30 km/h. Aż 80% ulic
    miasta objętych jest tą strefą.

    "Tempo 30 to nowe prawo wprowadzone w Grazu. Faza testowa trwała 2 lata. Na
    głównych arteriach miasta można jeździć z prędkością do 50 km/h natomiast na
    mniejszych ulicach do 30 km/h." - mówi Susanne Höller, odpowiedzialna za
    Media Relations Graz Tourismus und Stadtmarketing.

    Calosc:
    http://moto.wp.pl/kat,92714,title,Z-gracja-w-Grazu,w
    id,12328169,wiadomosc.html

  • 2. Data: 2010-06-03 10:38:00
    Temat: Re: Szykujmy sie na 30 km/h
    Od: Olek <alexhawk@usuntentekst_onet.pl>

    On 2010-06-03 10:31, Dysiek wrote:
> [...]
    > mniejszych ulicach do 30 km/h." - mówi Susanne Höller, odpowiedzialna za
    > Media Relations Graz Tourismus und Stadtmarketing.

    tak już to widzę jak my jedziemy te 30... w ogóle głupia prędkość - ani
    optymalna dla 2jki ani 3jki :)

  • 3. Data: 2010-06-03 10:38:11
    Od: "Jurand" <j...@i...pl>

    Użytkownik "Dysiek" <b...@b...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > natomiast na mniejszych ulicach do 30 km/h." - mówi Susanne Höller,
    > odpowiedzialna za Media Relations Graz Tourismus und Stadtmarketing.

    Czekam na wprowadzenie obowiązku kroczenia przed jadącym pojazdem z latarnią
    w dłoni i ostrzegania przechodniów o zbliżającym się automobilu ;)

    Jurand.

  • 4. Data: 2010-06-03 10:46:30
    Od: Robert Rędziak <r...@g...wkurw.org>

    On Thu, 3 Jun 2010 10:38:11 +0200, Jurand <j...@i...pl>
    wrote:

    > Czekam na wprowadzenie obowiązku kroczenia przed jadącym pojazdem z latarnią
    > w dłoni i ostrzegania przechodniów o zbliżającym się automobilu ;)

    Ale zwróć uwagę, że Graz to nie jest jakieś superwielkie miasto
    (chociaż swoje 250k mieszkańców ma), za to znajduje się przy
    skrzyżowaniu dwóch autostrad (ciekawe, czy na odcinkach
    sąsiadujących z miastem też ograniczyli prędkość).

    r.
    _____________

  • 5. Data: 2010-06-03 11:08:28
    Od: btn <w...@b...pl>

    > tak już to widzę jak my jedziemy te 30... w ogóle głupia prędkość - ani
    > optymalna dla 2jki ani 3jki :)

    Koncerny paliwowe już zacierają brudne od ropy rączki :)

  • 6. Data: 2010-06-03 11:09:31
    Od: "Kuba \(aka cita\)" <y...@w...pl>

> [...]
    > natomiast na mniejszych ulicach do 30 km/h." - mówi Susanne Höller,
    > odpowiedzialna za Media Relations Graz Tourismus und Stadtmarketing.

    to już wole ten angielski eksperyment, gdzie znieśli wszelkie znaki drogowe
    i trzeba sie orientować ;)

    --
    Pozdrawiam Kuba (aka cita)
    Omega X25XE

  • 7. Data: 2010-06-03 11:13:46
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 3 Jun 2010 10:31:31 +0200, Dysiek wrote:
    >"Tempo 30 to nowe prawo wprowadzone w Grazu. Faza testowa trwała 2 lata. Na
    >głównych arteriach miasta można jeździć z prędkością do 50 km/h natomiast na
    >mniejszych ulicach do 30 km/h."

    No coz, w takim wroclawiu to nie wiem czy jeszcze gdzies jest
    podniesiona predkosc ponad 50. A na osiedlowkach 30 moze i nie takie
    glupie.

    Wiec wszystko zalezy ile bedzie tych "glownych arterii" i ile
    fotoradarow :-)
    I ile zielonych fal - srednia predkosc i tak jest ponizej 40.

    Pozostaje jeszcze wiara w austryjacki rozsadek - swiatla wylaczyli jak
    sie okazalo ze to nic nie daje :-)

    J.

  • 8. Data: 2010-06-03 11:21:07
    Od: Krzysztof 45 <m...@v...pl>

    Olek napisał(a):
    > tak już to widzę jak my jedziemy te 30... w ogóle głupia prędkość - ani
    > optymalna dla 2jki ani 3jki :)
    We wrocku średnia wychodzi mi 27km/h (a troche km robię dziennie)
    Mało mam okazji wrzucić czwórkę.
    --
    Krzysiek

  • 9. Data: 2010-06-03 11:29:43
    Od: "nacocito" <n...@c...to>

    Użytkownik "Jurand" <j...@i...pl> napisał w wiadomości

    > Czekam na wprowadzenie obowiązku kroczenia przed jadącym pojazdem z
    > latarnią w dłoni i ostrzegania przechodniów o zbliżającym się automobilu
    > ;)

    poczekaj aż samochody elektryczne będą bardziej popularne - ich nie słychać
    więc będzie musiało być widać

  • 10. Data: 2010-06-03 11:45:38
    Od: Olek <alexhawk@usuntentekst_onet.pl>

    On 2010-06-03 11:21, Krzysztof 45 wrote:

    > We wrocku średnia wychodzi mi 27km/h (a troche km robię dziennie)
    > Mało mam okazji wrzucić czwórkę.

    no tak ale to średnia, więc wątpię, żebyś cały czas 30 jechał :)