  • 11. Data: 2006-07-18 06:37:54
    Temat: Re: ceny FR TP
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    Lee napisał(a):

    > No cóż, 2Mb polpaka kosztuje 1573 zł brutto, neostarada 512/128 kosztuje 53
    > zł brutto miesięcznie. Licząc sam upload to wychodzi że za cenę jednego
    > polpaka masz prawie 3,7 Mb uploadu neostradowego w sumie prawie 30 neostrad.
    > Więc coś tu jest nie tak.

    Czyli, jak rozumiem, gdybyś sprzedawał usługę z 256kbps uploadu,
    życzyłbyś sobie za nią 1573/8=196 zł + przynajmniej z 15 % marży?

    > Nie będzie, jeszcze przez najbliższe 3 lata, przynajmniej tyle tpsa może
    > ciągnąć proces odwoławczy od decyzji UKE. A w tpsa nie siedzą głąby i
    > napewno nie dają sobie łatwo rozdzielić neo od telefonu.

    To jest zalecenie pokontrolne, nie decyzja. Decyzja miałaby rygor
    natychmiastowej wykonalności ;-)

    > Daje to jeszcze jakieś nadzieje małym ISPom, (bo WISPy powoli ale
    > nieuchronnie będą wymierać).

    Czyli ci od dzielenia neostrady?

    M.

  • 12. Data: 2006-07-18 09:29:54
    Od: Tomasz Paszkowski <t...@o...pl>

    W artykule <e9hual$l59$1@news.onet.pl> Lee napisał(a):

    > Daje to jeszcze jakieś nadzieje małym ISPom, (bo WISPy powoli ale
    > nieuchronnie będą wymierać).

    Słyszałeś o WiMAXie ?

    --
    Asterisk + SS7 - instalacja i konfiguracja

  • 13. Data: 2006-07-18 09:32:14
    Od: "Lee" <l...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Tomasz Paszkowski" <t...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Słyszałeś o WiMAXie ?

    A co ma piernik do wiatraka, zanim wimax wejdzie do powszechnego użytku to
    minie jeszcze z rok conajmniej, a cen neostrady nie przebiją niema szans.

    Lee

  • 14. Data: 2006-07-18 15:05:28
    Od: VoMi7 <v...@K...altanet.pl>

    Lee wrote:

    > A co ma piernik do wiatraka, zanim wimax wejdzie do powszechnego użytku to
    > minie jeszcze z rok conajmniej, a cen neostrady nie przebiją niema szans.
    >
    > Lee

    i dodatkowo kwestia licencji na pasmo WiMAX dla WISPow :-) ciekawe,
    który uczestniczy w przetargu.

    --
    VoMi7

  • 15. Data: 2006-07-18 15:50:13
    Od: "Wlochaty" <i...@v...pl>

    Użytkownik "Tomasz Paszkowski" <t...@o...pl> napisał w wiadomości
    > Słyszałeś o WiMAXie ?

    No, niezly badziew nie ? Mialo byc nascie kilometrow NLOS, a z trudem sa
    2-3... ;/
    Do tego wydajnosc... na dzis moze OK, ale zanim to wejdzie pod strzechy to
    byle Mikrotik bedzie potrafil wiecej lub tyle samo za ulamek ceny.

    pozdr
    Wlochaty

  • 16. Data: 2006-07-18 17:47:17
    Od: Tomek Kruk <f...@p...pl>

    Mon, 17 Jul 2006 22:25:36 +0200, użyszkodnik "Wlochaty"
    <i...@N...pl> napisał:

    > To sie okaze gdy Neostrada bedzie sprzedawana bez abonamentu
    > telefonicznego...

    nie za 28zł...

  • 17. Data: 2006-07-18 18:00:52
    Od: Tomek Kruk <f...@p...pl>

    Tue, 18 Jul 2006 17:50:13 +0200, użyszkodnik "Wlochaty"
    <i...@v...pl> napisał:

> [...]
    > Do tego wydajnosc... na dzis moze OK, ale zanim to wejdzie pod strzechy to
    > byle Mikrotik bedzie potrafil wiecej lub tyle samo za ulamek ceny.

    Wydaje mi się że WiMax to konkurencja dla EDGE a nie dla lokalnych ISP
    na WiFi którzy potrafią dostosowac oferte do lokalnych warunków
    kreując pikokomórki na kilku abonentów jedna

  • 18. Data: 2006-07-19 00:03:12
    Od: Krzysztof Oledzki <o...@...ns.pl>

    Tomek Kruk <f...@p...pl> wrote:

    > Wydaje mi się że WiMax to konkurencja dla EDGE

    Szybciej z UMTS, z EDGE to nie ma większwgo sensu się przepychać.

    Pozdrawiam,

    Krzysztof Oledzki

    --
    Krzysztof Olędzki
    e-mail address: ole(a-t)ans(d-o-t)pl

  • 19. Data: 2006-07-19 14:47:00
    Od: Tomasz Śląski <t...@k...org.pl>

    VoMi7 wrote:

    > i dodatkowo kwestia licencji na pasmo WiMAX dla WISPow :-) ciekawe, który
    > uczestniczy w przetargu.

    Są również dostępne graty WiMAX-owe na uwolnione pasma.

    --
    TOM
    AS33868 MAN

  • 20. Data: 2006-07-19 17:12:35
    Od: Mateo <m...@i...pl>

    Tomasz Śląski napisał(a):

    > Są również dostępne graty WiMAX-owe na uwolnione pasma.

    tylko brak finansowego celu w pakowanie kupy kasy w ten sprzet

    --
    Mateo