  • 1. Data: 2013-04-17 23:55:02
    Temat: chłodzenie małej obudowy
    Od: ToMasz <n...@n...neostrada.pl>

    witam
    Mam taki sobie "cyfrowy magnetowid" czyli skrzyneczkę (20x15x5cm) z
    dyskiem 3.5 cala która nagrywa i odtwarza filmy. Obudowa z plastiku,
    podstawa z blachy, jeden wentylator, na ściance ze złączami. płyta
    główna jest do góry nogami, na jej środku jakiś rodzaj dużego procesora,
    wściekle gorący. przykleiłem nań mały radiator, taki z chipsetu PC, da
    się go dotknąć, ale nie dłużej niż sekundę bo parzy.
    dysk w środku - też gorący.
    Wentylator wydmuchuje powietrze na zewnątrz, raczej zimne, bo zasysa
    sobie przez nieszczelności w gniazdach obok. odwrócić go żeby wdmuchiwał
    do środka?
    inny pomysł. może zamontować radiatorek z wentylatorkiem? wewnątrz
    obudowy zrobię huragan, ale dalej nie mam pewności że będize jakaś
    skuteczna wymiana pomiędzy wnętrzem urządzenia, a środowiskiem. boję się
    wkładać 2 wiatraki, a już jakiekolwiek lutowanie na tej mikro płycie
    odpada.
    Teraz pozostawiłem obudowę otwartą, a dysk poza nią. tak więc wentylator
    nic nie robi, ale radiator jakby chłodniejszy. pirometr muszę kupić.
    Proszę poradźcie co zrobić. znaczy czy spotkaliście się z wdmuchiwaniem
    powietrza do środka? albo moze olać, niech się smaży?

    ToMasz

  • 2. Data: 2013-04-18 12:40:18
    Temat: Re: chłodzenie małej obudowy
    Od: John Smith <d...@b...pl>

    On 17-04-2013 23:55, ToMasz wrote:
> [...]
    > Proszę poradźcie co zrobić. znaczy czy spotkaliście się z wdmuchiwaniem
    > powietrza do środka? albo moze olać, niech się smaży?

    Należy zaprojektować i wykonać trasę przepływu powietrza tak, aby
    powietrze faktycznie opływało radiatory, i powinno wystarczyć.
    K.

  • 3. Data: 2013-04-18 12:52:48
    Od: Honza <H...@p...com>

    W dniu 2013-04-17 23:55, ToMasz pisze:
> [...]
    > Proszę poradźcie co zrobić. znaczy czy spotkaliście się z wdmuchiwaniem
    > powietrza do środka? albo moze olać, niech się smaży?

    Mozna tez polaczyc grzejace sie elementy z obudowa jesli jest metalowa.

  • 4. Data: 2013-04-18 15:59:15
    Od: "Desoft" <N...@i...pl>

    Użytkownik "ToMasz" <n...@n...neostrada.pl> napisał w
    wiadomości news:516f1a36$0$1261$65785112@news.neostrada.pl...

> [...]

    > Proszę poradźcie co zrobić. znaczy czy spotkaliście się z wdmuchiwaniem
    > powietrza do środka? albo moze olać, niech się smaży?

    Wdmuchiwanie i wyciąganie są stosowane w zależności od wad.
    Jeżeli wdmuchujesz to wciągasz kurz do środka.
    Jeżeli wydmuchujesz to przez wentylator przepływa gorące powietrze.

    --
    Desoft

  • 5. Data: 2013-04-19 18:38:31
    Od: Michał Lankosz <m...@t...pl>

    W dniu 2013-04-18 15:59, Desoft pisze:

    > Wdmuchiwanie i wyciąganie są stosowane w zależności od wad.
    > Jeżeli wdmuchujesz to wciągasz kurz do środka.

    Wydmuchiwanie powoduje zasysanie kurzu otworami w obudowie.

    > Jeżeli wydmuchujesz to przez wentylator przepływa gorące powietrze.

    Jestem za dmuchaniem do wnętrza obudowy, gdyż ułatwia to stosowanie
    filtrów powietrza (na wlocie przed wentylatorem). Tak robi np.
    Advantech: http://www.esis.com.au/Adv2Cases/IPC610BP-30XFBsml.j
    pg - po
    lewej wyciągalny filtr.

    --