  • 1. Data: 2010-05-23 20:50:19
    Temat: "chmura" dla zdjęć
    Od: Sergiusz Rozanski <w...@s...com>

    Witam,
    Szukam softu do gromadzenia zdjęć. Obecnie wszystko, albo większość
    przetrzymuję już na serwerach, a komputer domowy czy laptop czy netbook
    to tylko terminal do obróbki czy pracy. Ułatwie mi to zmianę komputerów i
    urzytkowanie ich kliku, no i backupowanie. Czy w ogóle powstało coś do
    zarządzania zdjęciami w trybie klient-serwer?
    Czego oczekuję:
    - open-source do instalacji na własny serwerze linuxowym (jakaś picassa
    odpada)
    - ładuję zdjęcia (raw, jpg) na serwer przez http/ftp/scp/usb
    - dodaje załadowany folder do katalogu i on mi go wciąga nadając etykietę
    wstępną, typ zrzutu (aparat/obróbka) i robi miniaturki
    - punktowanie zdjęć
    - etykietowanie, tagowanie zdjęć
    - przeglądanie zdjęć
    - udostępnianie zdjęć na prywatnych linkach wg punków/etykiet itd.

    Propozycje mile widziane :)

    coś ciekawego, tam nie ma asfaltu".

  • 2. Data: 2010-05-23 22:38:20
    Temat: Re: "chmura" dla zdjęć
    Od: Marcin Bajor <m...@g...com>

    Witam,
    Zerknij tu:
    http://www.resourcespace.org/index.php

    Nie wiem czy spełni Twoje wszystkie wymagania, ale część na pewno tak.

    pozdrawiam
    Marcin Bajor

  • 3. Data: 2010-05-26 13:45:04
    Od: "Kokos" <k...@k...com>

    Użytkownik "Sergiusz Rozanski" <w...@s...com> napisał w
    wiadomości news:slrnhvj58b.v5f.write-only-with-spf@dns.media-la
    b.com.pl...
> [...]
    > - etykietowanie, tagowanie zdjęć
    > - przeglądanie zdjęć
    > - udostępnianie zdjęć na prywatnych linkach wg punków/etykiet itd.

    mniej trzeba zdjec robic a lepsze...

  • 4. Data: 2010-05-26 17:56:36
    Od: Ludek Vasta <q...@X...onet.pl>

    On 26/05/2010 15:45, Kokos wrote:
    > mniej trzeba zdjec robic a lepsze...

    Jak się robi filmy poklatkowe, to nie da się robić mniej zdjęć.

    Ludek

  • 5. Data: 2010-05-26 18:11:30
    Od: "marcin.STIG.saldat" <s...@p...pl>

    > Jak się robi filmy poklatkowe, to nie da się robić mniej zdjęć.

    A skad wy madrale wiecie, jakie on zdjecia robi, he? To juz nie mozna
    robic duzo i dobrze? Taka mozliwosc nie miesci wam sie w glowkach? To,
    ze trafia wam sie 5 dobrych zdjec rocznie, to nie znaczy, ze musicie nas
    tym oftopowym pieprzeniem epatowac. :)

    --
    Pozdrawiam,
    marcin.STIG.saldat

  • 6. Data: 2010-05-26 18:52:04
    Od: Ludek Vasta <q...@X...onet.pl>

    On 26/05/2010 20:11, marcin.STIG.saldat wrote:

    > A skad wy madrale wiecie, jakie on zdjecia robi, he? To juz nie mozna
    > robic duzo i dobrze? Taka mozliwosc nie miesci wam sie w glowkach?

    Przecież podałem przykład, kiedy koniecznie trzeba robić dużo zdjęć.
    Obaliłem więc tezę użytkownika Kokosa. Albo coś źle zrozumiałeś, albo
    nie wiesz, co to jest "film poklatkowy" (po angielsku time-lapse):
    http://pl.wikipedia.org/wiki/Film_poklatkowy

    Wczoraj na przykład zrobiłem 6335 zdjęć w odstępach ok. 8 sekund, żeby
    uzyskać taki filmik: http://www.youtube.com/watch?v=MlTmhJA2660

    Ludek

  • 7. Data: 2010-05-27 07:16:30
    Od: Jan Rudziński <j...@g...pl>

    Cześć wszystkim

    Ludek Vasta napisał(a):

    > Wczoraj na przykład zrobiłem 6335 zdjęć w odstępach ok. 8 sekund, żeby
    > uzyskać taki filmik: http://www.youtube.com/watch?v=MlTmhJA2660

    I ten wiatr cały dzień tak w jedną stronę? Nic kierunku nie zmienił?

    --
    Pozdrowienia
    Janek (sygnaturka zastępcza)

  • 8. Data: 2010-05-27 08:05:46
    Od: Ludek Vasta <q...@X...onet.pl>

    On 27/05/2010 09:16, Jan Rudziński wrote:
    > I ten wiatr cały dzień tak w jedną stronę? Nic kierunku nie zmienił?

    W tej warstwie, którą widział mój aparat, chyba tak. Natomiast jak było
    w wyższych warstwach atmosfery, nie mam pojęcia. Często występuje
    zjawisko, kiedy w wyższej warstwie wiatr wieje w innym kierunku, np.
    prostopadłym. Nie jestem jednak meteorologiem, więc nie będę tutaj
    udawał mądrego.

    Ludek

  • 9. Data: 2010-05-27 08:45:17
    Od: Michał Smoczyk <m...@w...pl>

    W dniu 27.05.2010 10:05, Ludek Vasta pisze:

> [...]
    > zjawisko, kiedy w wyższej warstwie wiatr wieje w innym kierunku, np.
    > prostopadłym. Nie jestem jednak meteorologiem, więc nie będę tutaj

    Nie obraź się, ale rozumiem że to tylko zabawa technologiczna, bo
    moim skromnym zdaniem wartości innych to nie ma. Pozdrawiam,

    Michał