  • 1. Data: 2013-07-14 22:02:14
    Temat: co by grupa nie umarła
    Od: megrims <m...@i...pl>

    Urwałem klucz T30. Po prostu pękł w poprzek podczas odkręcania
    śruby w silniku. Tak ze 3 mm zostały w śrubie. Zestaw narzędzi
    kupiony w Castoramie wyglądał sensownie, ale nie była to jakaś
    super marka.

    Czy jest jakaś firma wyjątkowo-markowo-wypasiona, która robi
    narzędzia wyjątkowo odporne na ukręcanie?

    Co zrobić ze śrubą imbus, która się ukręciła? Rozwiercić, czy uciąć
    łeb gumówką?

  • 2. Data: 2013-07-14 22:21:57
    Temat: Re: co by grupa nie umarła
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2013-07-14, megrims <m...@i...pl> wrote:
> [...]
    > śruby w silniku. Tak ze 3 mm zostały w śrubie. Zestaw narzędzi
    > kupiony w Castoramie wyglądał sensownie, ale nie była to jakaś

    Czyli tani badziew :-)

    > Czy jest jakaś firma wyjątkowo-markowo-wypasiona, która robi
    > narzędzia wyjątkowo odporne na ukręcanie?

    Kup sobie Beta albo Stanleya. Zadne Toya, Yato i inne wynalazki.

    > Co zrobić ze śrubą imbus, która się ukręciła? Rozwiercić, czy uciąć
    > łeb gumówką?

    To ukreciles srube czy klucz?

    --
    Artur
    ZZR 1200

  • 3. Data: 2013-07-14 22:42:02
    Od: ZIWK <w...@o...pl>

    W dniu 2013-07-14 22:02, megrims pisze:
> [...]
    > śruby w silniku. Tak ze 3 mm zostały w śrubie. Zestaw narzędzi
    > kupiony w Castoramie wyglądał sensownie, ale nie była to jakaś
    Wyglądał, został sprzedany - spełnił swoją rolę...

    > Czy jest jakaś firma wyjątkowo-markowo-wypasiona, która robi
    > narzędzia wyjątkowo odporne na ukręcanie?
    Tanio, w miarę dobrze - Proxxton, YATO

    Górna półka:
    SNAP-ON CRAFTSMAN, Facom, GEDORE, DRAGON, WIHA :) - przekręcisz kulę
    ziemską, ale nie narzędzie.
    Tylko widząc cenę nie płacz i nie szukaj w niej przecinka ;)

    > Co zrobić ze śrubą imbus, która się ukręciła? Rozwiercić, czy uciąć
    > łeb gumówką?
    Zależnie od miejsca i sytuacji :( - jak łeb wystaje to można go naciąć i
    płaskim śrubokrętem potraktować - wcześniej zalewając naftą aby gwint
    poluzować.
    Jak możesz wykręcić cały zespół i go rozwiercać na wiertarce kolumnowej
    to tak.

    --
    /\ Wojciech Smagowicz - Kraków /\
    /\ SzpachelSzmelcPussyWagen - Polo '93 /\

  • 4. Data: 2013-07-14 22:57:48
    Od: mlodz <b...@m...pl>

    Dnia Sun, 14 Jul 2013 22:02:14 +0200, megrims napisał(a):

    [...]

    Nie no, byk w temacie?

    "żeby" też byś napisał rozdzielnie? Zresztą, to w temacie jest jakieś
    takie gimbusiarskie, tfu.

  • 5. Data: 2013-07-14 23:13:35
    Od: megrims <m...@i...pl>

    W dniu 2013-07-14 22:42, ZIWK pisze:
    > Wyglądał, został sprzedany - spełnił swoją rolę...
    Racja :(

    Górna półka:
    > SNAP-ON CRAFTSMAN, Facom, GEDORE, DRAGON, WIHA :) - przekręcisz kulę
    > ziemską, ale nie narzędzie.
    > Tylko widząc cenę nie płacz i nie szukaj w niej przecinka ;)
    Jeśli to takie nieśmiertelne narzędzia, to można kupić raz a nie
    ciągle wymieniać na gwarancji.

    naciąć i
    > płaskim śrubokrętem potraktować

    Jedna z łap do silnika przykręcona była na 4 imbusy. 3 puściły, ale
    lekko nie było. Myśląc o śrubokręcie, to nie ma szans. Jak te 3
    puściły, to można było palcami wykręcać.

  • 6. Data: 2013-07-14 23:23:19
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2013-07-14, megrims <m...@i...pl> wrote:

    > Jeśli to takie nieśmiertelne narzędzia, to można kupić raz a nie
    > ciągle wymieniać na gwarancji.

    Jak bedziesz uzywal do tego do czego sluza (to znaczy nie uzywal klucza
    jak mlotka itp.) to mozna powiedziec, ze wieczne.

    > Jedna z łap do silnika przykręcona była na 4 imbusy. 3 puściły, ale
    > lekko nie było. Myśląc o śrubokręcie, to nie ma szans. Jak te 3
    > puściły, to można było palcami wykręcać.

    Popusczales je tylko czy wykrecales kazda po kolei? Jezeli to drugie to
    prawdopodobnie jestes bogaty o kolejne doswiadczenie ;-) Trza bylo
    zaczac od lekkiego poluzowania wszystkich a pozniej wykrecac.

    --
    Artur
    ZZR 1200

  • 7. Data: 2013-07-14 23:34:34
    Od: tá´Ź

    mlodz wrote:

    > Nie no, byk w temacie?
    >
    > "żeby" też byś napisał rozdzielnie? Zresztą, to w temacie jest jakieś
    > takie gimbusiarskie, tfu.

    To nie forum ortografuw!

    --
    ss??q s? ??u??ou??

  • 8. Data: 2013-07-14 23:36:28
    Od: tá´Ź

    megrims wrote:

> [...]
    > Castoramie wyglądał sensownie, ale nie była to jakaś super marka.
    >
    > Czy jest jakaś firma wyjątkowo-markowo-wypasiona, która robi narzędzia

    Z tych supermarketowych to tylko Proxxon, czy jakoś tak, mi się nie
    psuł. :) Szczególnie nasadki warto kupić dobre.

    > Co zrobić ze śrubą imbus, która się ukręciła? Rozwiercić, czy uciąć łeb
    > gumówką?

    Ja kiedyś wyfrezowałem dremelem szczelinę na płaski klucz i potem
    odkręciłem, ale to straszna prowizorka była. :)

    --
    ss??q s? ??u??ou??

  • 9. Data: 2013-07-14 23:39:50
    Od: k...@g...com

    W dniu niedziela, 14 lipca 2013 22:02:14 UTC+2 użytkownik megrims napisał:
> [...]
    >
    > narzędzia wyjątkowo odporne na ukręcanie?
    >

    > Co zrobić ze śrubą imbus, która się ukręciła? Rozwiercić, czy uciąć

    jak sobie poradzisz to pojedz do tych baranów co koła przykręcali i im wpierdol.
    Chuje dojebią tak śruby kluczami pneumatycznymi że w drodze pomarzyć można o
    odkręceniu fabrycznym kluczem. Przy okazji niszczą felgi. Ale felgi nie ich i im koło
    chuja to lata.

  • 10. Data: 2013-07-14 23:50:40
    Od: tá´Ź

    kogutek444 wrote:

> [...]
    > pomarzyć można o odkręceniu fabrycznym kluczem. Przy okazji niszczą
    > felgi. Ale felgi nie ich i im koło chuja to lata.

    Kiedy ostatnio widziałeś felgi w silniku?

    --
    ss??q s? ??u??ou??