  • 1. Data: 2014-09-01 16:03:30
    Temat: co mi umiera w kompie?
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    witam

    nagle stanął kursor myszki i nic się nie dało zrobić. totalne
    zamrożenie. zrobiłem reset. komp się uruchomił, za 15 sekund stanął
    kursor myszki i głośnik w kompie zaczął buczeć, jednostajnie, niskim
    dzwiękiem.

    Uruchomiłem memtest - leciał całą noc, bez błędów bez resetu
    komp przechodzi "post" startuje bootmanagera i dalej czarny ekran.
    poodłączałem wszystko, powpinałem na powrót - komputer działa.
    co mu było, jakiej awarii mam się spodziewać?

    Gigabyte 880cośtam, kondensatory te lepsze, nie puchnące, athlon b555 (2
    rdzenie) zasilacz jakiś nie najtańszy (ok 200zł) i jakiś prosty ups.

    ToMasz

  • 2. Data: 2014-09-01 16:15:02
    Temat: Re: co mi umiera w kompie?
    Od: "R.e.m.e.K" <p...@w...pl>

    Dnia Mon, 01 Sep 2014 16:03:30 +0200, ToMasz napisał(a):

> [...]
    > zamrożenie. zrobiłem reset. komp się uruchomił, za 15 sekund stanął
    > kursor myszki i głośnik w kompie zaczął buczeć, jednostajnie, niskim

    Moze za niskie napiecie na RAM i/lub CPU. Takie ma to objawy.

    --
    pozdro
    R.e.m.e.K

  • 3. Data: 2014-09-01 16:20:24
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    W dniu 01.09.2014 16:15, R.e.m.e.K pisze:

    > Moze za niskie napiecie na RAM i/lub CPU. Takie ma to objawy.

    wszystko w biosie domyślne, działa dłużej niż 3 lata bez awarii.
    choć nie do końca. są dni, raz na 200 uruchomień, że komp po wciśnięciu
    power, działa przez pół sekundy i gaśnie. nie reaguje wtedy na power.
    pomaga wyłączenie prądu (łatwo bo mam upsa) i załączenie prądu. wtedy
    wstaje bez zająknięcia. Za taki stan był obwiniany zasilacz, więc został
    wymieniony, ale te objawy nie zniknęły. tyle że jest to zjawisko
    sporadyczne i mało uciążliwe

    ToMasz

  • 4. Data: 2014-09-01 16:23:21
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

> [...]

    > zamrożenie. zrobiłem reset. komp się uruchomił, za 15 sekund stanął
    > kursor myszki i głośnik w kompie zaczął buczeć, jednostajnie, niskim

    Zabutuj kompa z jakiejś CD z linuksem live. Jak się da pracować to
    odpowiedź masz oczywistą, system zdechł. Jak będzie to samo, to zapewne
    jakis hardwar.
    --
    Jacek

  • 5. Data: 2014-09-01 18:43:13
    Od: the_foe <t...@w...pl>

    W dniu 2014-09-01 16:03, ToMasz pisze:
> [...]
    >
    > Gigabyte 880cośtam, kondensatory te lepsze, nie puchnące, athlon b555 (2
    > rdzenie) zasilacz jakiś nie najtańszy (ok 200zł) i jakiś prosty ups.

    typowe dla pamięci, ale niekoniecznie samej kości ale jej obsługi.
    Miałem kiedys dwa banki zajete i cos takiego zaczelo mnie sie pojawiac
    sporadycznie, ale z czasem co raz czesciej tak ze nei dało sie pracować
    na kompie. Wyjąłem jedną kość i eureka system działa ultrastabilnie.
    Uznałem, ze kosc padła wiec wysłałem ją na gwarancję (proline) odesłali
    mi nówkę, wkładam a tu zonk, dalej się zwiesza na pulpicie XP (niekiedy
    z efektem dzwiekowym). Sprawdzam nr seryjny pamieci, czy goscie w ch nie
    leca, ale nie inna kosc przesłali. Zamieniam kosci i uruchamiam z
    jednego banku - wszystko gra. Robie wszystkie kombinacje na 3 bankach i
    to samo - dwie kosci zwieszaja, jedna w 1. banku - wszystko gra.
    Machnąłem ręką, ale za kilka lat, kiedy zaczelo ramu brakowac wróćiłem
    do sprawy, wkładam tę pamięć do 2. banku a tu juz nawet posta nie
    przechodzi. Przepadałem miernikiem czy gdzies luty, sciezki czy styki
    nie działają ale wszytko ok - powinno działać. Mniemam, ze cos na płycie
    głównej upaliło ale za cienki jestem by te wszytki diody, rezystory itp
    posprawdzac.

    --
    @foe_pl

  • 6. Data: 2014-09-01 20:37:59
    Temat: Re: [OT] co mi umiera w kompie?
    Od: "JoteR" <u...@i...eu>

    "ToMasz" napisał:

    > komp się uruchomił, za 15 sekund stanął kursor myszki i głośnik
    > w kompie zaczął buczeć, jednostajnie, niskim dzwiękiem.

    Linuch Ci umiera. Postaw Windowsa ;->

    Wybacz, ToMaszu, ale NMSP

    JoteR

  • 7. Data: 2014-09-01 21:20:38
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    W dniu 01.09.2014 20:37, JoteR pisze:

    > Linuch Ci umiera. Postaw Windowsa ;->
    >
    > Wybacz, ToMaszu, ale NMSP
    >
    > JoteR

    a ja Ci pomagam w mierzeniu poboru prądu Ty szyderco jeden
    :)

    ToMasz

    Ps winda XP nie wstaje. czarny ekran, wentylator na procku rozkręca się
    coraz szybciej, na maksa, potem komp zaczyna piszczeć: alarm
    przegrzania. (ustawiony na 50 stopni....)

  • 8. Data: 2014-09-01 23:26:23
    Od: Przemysław Ryk <p...@g...com>

    Dnia Mon, 01 Sep 2014 21:20:38 +0200, ToMasz napisał(a):

    (ciach...)
    > Ps winda XP nie wstaje. czarny ekran, wentylator na procku rozkręca się
    > coraz szybciej, na maksa, potem komp zaczyna piszczeć: alarm
    > przegrzania. (ustawiony na 50 stopni....)

    W takim razie wypada zdjąć chłodzenie, wyczyścić całość, nałożyć nową pastę,
    zamontować i sprawdzić co się dzieje. :)

    [ Bóg wyjął mężczyźnie żebro i sklonował z niego kobietę. Po skończonej ]
    [ pracy pomyślał: duszę to sobie sama z niego wyciągnie. (JoeMonster.org) ]

  • 9. Data: 2014-09-02 08:22:48
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Mon, 1 Sep 2014 23:26:23 +0200, Przemysław Ryk napisał(a):

    > Dnia Mon, 01 Sep 2014 21:20:38 +0200, ToMasz napisał(a):
    >
    > (ciach...)
    >
    > W takim razie wypada zdjąć chłodzenie, wyczyścić całość, nałożyć nową pastę,
    > zamontować i sprawdzić co się dzieje. :)

    I ustawić alarm na co najmniej 70 st :)
    --
    Jacek

  • 10. Data: 2014-09-02 13:09:50
    Od: "\(c\)RaSz" <N...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Jacek Maciejewski" napisał w
    : (...)
    : >
    : > W takim razie wypada zdjąć chłodzenie, wyczyścić całość, nałożyć nową
    pastę,
    : > zamontować i sprawdzić co się dzieje. :)
    :
    : I ustawić alarm na co najmniej 70 st :)
    : --

    Ano właśnie: jaka jest wartość graniczna? No bo tak na moje ślepe oko +
    Pi*drzwi= to przecież większość "kości" powinna znosić całkiem dzielnie
    temperatury sporo wyższe! 70 gradusów to dolna granica dla efektu "parzenia"
    czyli taka, przy której trudno jest utrzymać na elemencie ludzką dłoń, bo
    już parzy. A elektroniczny "farsz"? Co mu zaszkodzić może przy (dajmy na to)
    120 stopniach? pęknięcie obudowy, czy rozwarstwienie ścieżek? Ile zalecają
    producenci (ile na "bezpieczna" / maksymalna)?