  • 1. Data: 2016-02-17 08:58:28
    Temat: mierzenie omomierzem tranzystorow MOSFET
    Od: a...@g...com

    witam

    proste pytanie czy mozna?
    pzdr

  • 2. Data: 2016-02-17 09:07:36
    Temat: Re: mierzenie omomierzem tranzystorow MOSFET
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:79917d76-5345-42fe-bb7a-dfbadcd54b12@go
    oglegroups.com...
    >proste pytanie czy mozna?

    Mozna, ale z trudem.
    Niektore mosfety sie przy 1.5V nie otwieraja jeszcze .

    J.

  • 3. Data: 2016-02-17 09:35:56
    Od: Grzegorz Kurczyk <g...@c...slupsk.pl>

    W dniu 17.02.2016 o 08:58, a...@g...com pisze:
    > witam
    >
    > proste pytanie czy mozna?
    > pzdr

    Jeśli to tranzystor mocy, to można zrobić prosty test statyczny.
    Jakieś źródło zasilania 12V/0.5A (większość MOSFETów to przeżyje za
    wyjątkiem specjalnych niskonapięciowych), żarówka samochodowa 12W/5W.
    Jeśli to N-MOSFET to łaczymy minus zasilania na źródło (S) tranzystora,
    dren (D) do żarówy, drugi "koniec" żarówy do plusa zasilania. Teraz
    jedną łapą solidnie chwytamy plus zasilania, a drugą łapą przytykamy
    palca do bramki (G) tranzystora. Rezystancja naszego ciała wystarzy aby
    naładować pojemność bramki. Żarówka powinna się zaświecić i świecić
    nadal po puszczeniu bramki. Jak przełożymy pierwszą łapę na minus
    zasilania i paluch do bramko, to powinno nastąpić rozładowanie
    pojemności bramki i żarówka zgaśnie.

    Prościej już się nie da :-)

    Pomiary omomierzem dają przedziwne wyniki. Zwłaszcza gdy omomierz
    zasilany baterią 1.5V, to zazwyczaj pokazuje przerwę we wszystkie strony.

    Pozdrawiam
    Grzegorz

  • 4. Data: 2016-02-17 10:56:43
    Od: a...@g...com

    W dniu środa, 17 lutego 2016 09:07:46 UTC+1 użytkownik J.F. napisał:
    > Użytkownik napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...

    > Mozna, ale z trudem.
    > Niektore mosfety sie przy 1.5V nie otwieraja jeszcze .
    >
    > J.

    z mojego omomierza wychodzi 3,5 V,ma baterie w srodku na 9v

  • 5. Data: 2016-02-17 18:02:26
    Od: platformowe głupki <N...@g...pl>

    tak na elektrodzie był opis...

    podłączasz omomierz do bramki i źródła