  • 1. Data: 2009-01-13 08:45:39
    Temat: co się dzieje z Empik Foto ?
    Od: Galaktyczny Edek <g...@g...com>

    Czy ktoś na grupie wie co się dzieje z Empik Foto? Kiedyś dosyć często
    korzystałem z ich usług. Obecnie od dwóch miesięcy mają takie warunki,
    że wątpię czy ktokolwiek będzie korzystać z ich usług.
    Ale od początku - robię sobie zdjęcia lustrzanką, a jak jakieś mi się
    spodoba lub moim znajomym to wolę mieć je na papierze. Dla siebie
    drukuję na mojej drukarce lub zamawiam odbitki w labie, mam też dwoje
    znajomych (Szczecin i Katowice) którym podobają się niektóre moje
    zdjęcia i robię wtedy tak - uploaduję zdjęcia na serwer, a na miejsce
    odbioru wyznaczam Szczecin lub Śląsk. Podaję w uwagach, kto będzie
    odbierać zdjęcia. Dotychczas ta metoda świetnie się sprawdzała.

    Dotychczas korzystałem z Empik Foto i byłem całkiem zadowolony (z cen
    nie do końca, ale z szybkości tak, z jakości raczej tak, to znaczy nie
    zdarzały się jakieś spektakularne wpadki). Od pewnego czasu juz nie
    korzystam, bo myślałem że to co było stanem przejściowym zostało
    zadziwiająco rozwinięte.

    Chciałem znajomej w Szczecinie wysłać fotki formatu 10*15, 15*21 i
    20*30. Zdumiały mnie czasy oczekiwania na odbitki - 11 dni (zamówienie
    z 9 stycznia miało byc zrealizowane 20 stycznia - Galaxy Szczecin), w
    przypadku odbitki na papierze metalic szacowany czas oczekiwania 28
    dni (szacowany bo wysyłka pocztą, nie ma odbioru osobistego).
    Pomyślałem, że może zamknięto tam lab, więc sprawdziłem w Empiku na
    Placu Wolności w Poznaniu. Dotychczas robiłem tak, że uploadowałem im
    rano zdjęcia na serwer, a po południu odbierałem odbitki. A teraz?
    Formaty 10*15 i 15*21 czas oczekiwania - 5 dni, 20*30 - 10 dni. Ręce
    opadają.

    Zdecydowałem się więc na Saturna w poznańskiej Pestce - pewna miarą
    porównawczą między Empik Foto a Saturnem jest to, że na zdjęcie 20*30
    w Empiku trzeba czekać 10 dni, a kosztuje to 7,99. W Saturnie 30*45
    trzeba czekać 1 dzień i kosztuje to 6.99. Jest różnica?

    Czy ktoś wie co się stało, że Empik Foto tak obniżył loty?

  • 2. Data: 2009-01-13 16:53:49
    Temat: Re: co się dzieje z Empik Foto ?
    Od: f1969 <"[odspamiacz]fotograf1969"@gazeta.pl>

    Galaktyczny Edek pisze:

    > Czy ktoś wie co się stało, że Empik Foto tak obniżył loty?

    Głównie problem z pracownikami i redukcja kosztów.

    --
    f1969

  • 3. Data: 2009-01-13 17:38:24
    Temat: [OT] Re: co się dzieje z Empik Foto ?
    Od: John Smith <u...@e...net>

    Galaktyczny Edek napisał(a):
    > Czy ktoś wie co się stało, że Empik Foto tak obniżył loty?

    W Empiku, w którym czasami kupuję płyty audio ostatnio "zepsuło się"
    całe stanowisko do odsłuchów (chyba ze trzy odtwarzacze). I taki stan
    trwa od miesiąca albo dłużej. Możesz kupić (wcale nie tanie) płyty w
    ciemno jeśli chcesz :-(
    W efekcie przestałem tam zaglądać, MM ma taniej i nie robi problemów z
    odsłuchami.

    --
    Mirek

  • 4. Data: 2009-01-13 21:58:35
    Od: "Zbig T." <z...@z...net>

    Galaktyczny Edek pisze:
    > Czy ktoś na grupie wie co się dzieje z Empik Foto? Kiedyś dosyć często

    Empik to ogólnie dosyć specyficzna firma, ale nie o tym chciałem. Może
    rozważ jednak drukowanie wszystkiego u siebie? Ja tak robię i jestem
    zadowolony. Koszty oczywiście wyższe niż w labie, ale mi osobiście
    samodzielne drukowanie w domu daje sporo radochy i satysfakcji (kiedy
    udaje się tak jak chciałem :-)), której nie chciałbym się pozbawiać.
    Może to trochę naciągane, ale coś jednak jest w porównaniach do pracy w
    ciemni, kiedy masz kontrolę nad całością procesu, od początku do końca.

    Zbig T.

    (Trzy dolary w temacie sprawią, że email dojdzie)