    From: Galaktyczny Edek <g...@g...com>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: co się dzieje z Empik Foto ?
    Date: Tue, 13 Jan 2009 00:45:39 -0800 (PST)

    Czy ktoś na grupie wie co się dzieje z Empik Foto? Kiedyś dosyć często
    korzystałem z ich usług. Obecnie od dwóch miesięcy mają takie warunki,
    że wątpię czy ktokolwiek będzie korzystać z ich usług.
    Ale od początku - robię sobie zdjęcia lustrzanką, a jak jakieś mi się
    spodoba lub moim znajomym to wolę mieć je na papierze. Dla siebie
    drukuję na mojej drukarce lub zamawiam odbitki w labie, mam też dwoje
    znajomych (Szczecin i Katowice) którym podobają się niektóre moje
    zdjęcia i robię wtedy tak - uploaduję zdjęcia na serwer, a na miejsce
    odbioru wyznaczam Szczecin lub Śląsk. Podaję w uwagach, kto będzie
    odbierać zdjęcia. Dotychczas ta metoda świetnie się sprawdzała.

    Dotychczas korzystałem z Empik Foto i byłem całkiem zadowolony (z cen
    nie do końca, ale z szybkości tak, z jakości raczej tak, to znaczy nie
    zdarzały się jakieś spektakularne wpadki). Od pewnego czasu juz nie
    korzystam, bo myślałem że to co było stanem przejściowym zostało
    zadziwiająco rozwinięte.

    Chciałem znajomej w Szczecinie wysłać fotki formatu 10*15, 15*21 i
    20*30. Zdumiały mnie czasy oczekiwania na odbitki - 11 dni (zamówienie
    z 9 stycznia miało byc zrealizowane 20 stycznia - Galaxy Szczecin), w
    przypadku odbitki na papierze metalic szacowany czas oczekiwania 28
    dni (szacowany bo wysyłka pocztą, nie ma odbioru osobistego).
    Pomyślałem, że może zamknięto tam lab, więc sprawdziłem w Empiku na
    Placu Wolności w Poznaniu. Dotychczas robiłem tak, że uploadowałem im
    rano zdjęcia na serwer, a po południu odbierałem odbitki. A teraz?
    Formaty 10*15 i 15*21 czas oczekiwania - 5 dni, 20*30 - 10 dni. Ręce
    opadają.

    Zdecydowałem się więc na Saturna w poznańskiej Pestce - pewna miarą
    porównawczą między Empik Foto a Saturnem jest to, że na zdjęcie 20*30
    w Empiku trzeba czekać 10 dni, a kosztuje to 7,99. W Saturnie 30*45
    trzeba czekać 1 dzień i kosztuje to 6.99. Jest różnica?

    Czy ktoś wie co się stało, że Empik Foto tak obniżył loty?