  • 1. Data: 2009-01-12 23:38:19
    Temat: Jaki zamiennik EN-EL3
    Od: "PW" <c...@p...wytnijto.e-wro.pl>

    Witam,

    macie może jakieś doświadczenia z zamiennikami tej znakomitej bateryjki,
    używanymi w D700? Nie chodzi o "4000mAh", tylko raczej o solidność ogólną,
    brak skłonności do psucia aparatu i odporność na mróz, bo w Chinach
    generalnie jest raczej ciepło :) Co wybrać?

    zdrówka, PW

  • 2. Data: 2009-01-13 01:32:44
    Temat: Re: Jaki zamiennik EN-EL3
    Od: Valwit <l...@v...net>

    PW wrote:

    > Chinach generalnie jest raczej ciepło :) Co wybrać?

    oryginal :)

    --
    Łukasz "Valwit" Grupa http://valwit.net ICQ:40117364 GG:1591997

  • 3. Data: 2009-01-13 06:24:02
    Od: "PW" <c...@p...wytnijto.e-wro.pl>

    Użytkownik "Valwit" <l...@v...net> napisał w
    wiadomości news:gkgquj$sdl$1@inews.gazeta.pl...

    > oryginal :)

    nie załamuj mnie :)

    zdrówka, PW

  • 4. Data: 2009-01-13 08:34:17
    Od: Kryhu <k...@p...pl>

    PW pisze:

    Hej

    > nie załamuj mnie :)

    Oryginalna bateria kosztuje 120-130 pln, czy warto kombinować i
    oszczędzić pewnie nie więcej niż 50 pln? Wdałeś kupę siana na korpus i
    oszczędzasz na baterii? Niech się trafi jakieś zwarcie albo jeszcze coś
    innego i uszkodzisz aparat.
    --
    Pozdro
    Kryhu

  • 5. Data: 2009-01-13 09:02:00
    Od: d'plus <d...@t...pl>

    PW pisze:
> [...]
    > ogólną, brak skłonności do psucia aparatu i odporność na mróz, bo w
    > Chinach generalnie jest raczej ciepło :) Co wybrać?

    ja zazwyczaj mam gripa przy aparacie i ładuje w niego eneloopy.
    uniwersalność baterii pozwala mi wsadzic je tam gdzie mi się akurat kończą

  • 6. Data: 2009-01-13 12:22:26
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 13 Jan 2009, Kryhu wrote:

    > Oryginalna bateria kosztuje 120-130 pln, czy warto kombinować i oszczędzić
    > pewnie nie więcej niż 50 pln?

    Mylisz się.
    Dobrze kombinuje, sam kupiłem (ale nie EN-EL3 tylko EL1, a ściślej
    odpowiednik NP-400 czyli ten sam) m.in. tu:
    http://www.eltec.alpha.pl/produkty.php?id=5
    ...i kupi go jak widzisz za <25 zł (jak osobiście wlezie do sklepu).
    http://www.eltec.alpha.pl/produkt.php?id=314

    Oczywiście ten sprzęt *jest* gorszej jakości, jeden z trzech które
    posiadam (AFAIR w różnych miejscach i w różnym czasie, w porównywalnej
    cenie) ma istotnie większe samorozładowanie, inny nieco wystający
    "fałd" (ciasno wchodzi).
    Ale... za tę cenę nie jest problemem jak by trzeba było któryś
    wyrzucić bo coś tam.
    BTW: moje działają. Regularnie używane. Dwie sztuki u 2 różnych
    znajomych "padly", kupowane razem z moimo - podejrzewam że dopuścili
    do zbyt głębokiego (samo)rozładowania.

    > Wdałeś kupę siana na korpus i oszczędzasz na
    > baterii? Niech się trafi jakieś zwarcie albo jeszcze coś innego i uszkodzisz
    > aparat.

    Przesadzasz, IMVHO :]
    Jedyny przypadek zwarcia w akumulatorze, jaki znam wśród znajomych,
    to "uniwersalny" R6.

    pzdr, Gotfryd

  • 7. Data: 2009-01-13 15:40:15
    Od: Kryhu <k...@p...pl>

    Gotfryd Smolik news pisze:

    Hej

    > Przesadzasz, IMVHO :]
    > Jedyny przypadek zwarcia w akumulatorze, jaki znam wśród znajomych,
    > to "uniwersalny" R6.

    Ja tam nie wiem, wydać 6-7 tys na korpus i oszczędzać kilkadziesiąt pln
    na oryginalną baterię to dla mnie jednak dość dziwne :)
    --
    Pozdro
    Kryhu

  • 8. Data: 2009-01-13 18:34:46
    Od: Jacek Politowski <s...@n...istnieje>

    In article <gkgk99$ni$1@atena.e-wro.net>
    PW <c...@p...wytnijto.e-wro.pl> wrote:

> [...]
    > brak skłonności do psucia aparatu i odporność na mróz, bo w Chinach
    > generalnie jest raczej ciepło :) Co wybrać?

    Do D80 kupiłem Hähnel HL-EL3e - zamiennik oryginalnego EN-EL3e.

    W sklepie, w którym kupowałem był w tej samej cenie, co oryginały w
    innych sklepach (a z resztą, w momencie zakupu, różnica między średnią
    rynkową ceną hähnela i oryginału była pomijalna (<20 zł?)), nie ma
    więc mowy o oszczędzaniu ;-)

    U siebie nie zauważyłem żadnych różnic względem oryginału. Generalnie
    mając akumulator w aparacie nie mam pojęcia, który tam jest - ani gdy
    robię zdjęcia, ani gdy leży i czeka aż będę miał czas na robienie
    zdjęć. Hähnel przeżył u mnie na razie rok i nie zauważyłem w nim nic
    niepokojącego.

    Jednak, przy wciąż tej samej różnicy w cenie (nadal bliska zeru, jak
    widzę w porównywarkach) polecam oczywiście oryginał - ze względu na
    gwarancję na aparat i tzw. ogólną pewność.

    --
    Jacek Politowski

  • 9. Data: 2009-01-13 23:13:58
    Od: "PW" <c...@p...wytnijto.e-wro.pl>

> [...]
    > http://www.eltec.alpha.pl/produkty.php?id=5
    > ...i kupi go jak widzisz za <25 zł (jak osobiście wlezie do sklepu).

    Dzięki za radę, chyba się skuszę, chociaż w te 3000mAh nie do końca
    wierzę... ale za tę kasę niechby miał gwarantowaną połowę tego :) a używałeś
    go na mrozie i nie zdycha?

    zdrówka, PW

  • 10. Data: 2009-01-13 23:38:21
    Od: "PW" <c...@p...wytnijto.e-wro.pl>

    Użytkownik "Kryhu" <k...@p...pl> napisał w wiadomości

    > Ja tam nie wiem, wydać 6-7 tys na korpus i oszczędzać kilkadziesiąt pln na
    > oryginalną baterię to dla mnie jednak dość dziwne :)

    Hihi, zależy ile chcesz dokupić tych zamienników :)

    zdrówka, PW