  • 1. Data: 2002-03-22 19:08:09
    Temat: co wy na to?
    Od: "Yossin" <y...@p...com>

    http://www.gazetaprawna.pl/numery/05602-661/aktualno
    sci.html?id_gpol2=3554

  • 2. Data: 2002-03-26 17:04:13
    Temat: Re: co wy na to?
    Od: Rafal Wozniak <k...@i...net.pl>

    > http://www.gazetaprawna.pl/numery/05602-661/aktualno
    sci.html?id_gpol2=3554

    "A to oznacza, że twórcy tych programów, nie mając z nich żadnej korzyści
    (udostępniają je wszak za darmo), zmuszeni będą oddać fiskusowi 22 proc. ich
    hipotetycznej wartości."

    A jak np. z Debianem? Ci twórcy w sporej części mieszkają poza granicami naszego
    kraju. Od nich też chcą ściągać podatek?????

  • 3. Data: 2002-03-26 17:04:38
    Od: "matie" <m...@g...com.pl>

    Użytkownik "Yossin" <y...@p...com> napisał w wiadomości
    > http://www.gazetaprawna.pl/numery/05602-661/aktualno
    sci.html?id_gpol2=3554

    Pisze roznego rodzaju programy - na ogol w php na www.
    Rozdaje je za darmo, wzglednie uzytkownicy placa - ogladajc reklame w jakims
    rogu ekranu.....

    Boze, niektore z nich moga byc warte nawet 10.000 PLN
    ( jak by sie uparl to czemu nie) Skad ja wezme 22% na to.

    Kogos tu naprawde POKRECILO ( chcialem uzyc mocniejszego slowa).
    Od dzis "sprzedaje" programy za cene 1 grosza.
    Ciekawie bedzie wygladalo z faktura vat.

    Uciekam do Nowej Zelandi.
    Niech ten kraj sie rozleci - nie oplaca mi sie tu juz zyc.......

  • 4. Data: 2002-03-26 17:05:29
    Od: Krzysiek Kiełczewski <k...@p...pl>

    Sami popatrzcie co Fri, 22 Mar 2002 19:08:09 +0000 (UTC)
    Yossin w <3...@n...vogel.pl> napisał:
    > http://www.gazetaprawna.pl/numery/05602-661/aktualno
    sci.html?id_gpol2=3554

    Link jak link. Napisałbyś w skrócie co tam piszą.

    Pozdrawiam,
    Krzysiek Kiełczewski
    --
    Eskalacja linuksowej propagandy wpływa w żenujacy sposób na obniżenie
    poziomu inteligencji wśród młodzieży.

  • 5. Data: 2002-03-26 23:31:58
    Od: "Yossin" <y...@p...com>

    http://www.gazetaprawna.pl/numery/05602-661/aktualno
    sci.html?id_gpol2=3554

    > Link jak link. Napisałbyś w skrócie co tam piszą.

    "Fiskus chce podatku od darmowych programów

    Wiele wskazuje na to, że twórcy programów komputerowych, udostępniającyje
    użytkownikom za darmo, zapłacą 22-procentową daninę fiskusowi. Wszystkoza
    sprawą nowelizacji ustawy o VAT, w wyniku której od 26 marca udzielanie
    licencji będzie opodatkowane."

    :(

    --
    pozdr.
    Yossin

  • 6. Data: 2002-03-27 21:19:11
    Od: "Tomasz 'BloodMan' Tomkowiak" <b...@a...fdns.net>

    Więc Tue, 26 Mar 2002 17:04:13 +0000 (UTC),
    Rafal Wozniak <k...@i...net.pl> pisze:

> [...]
    > A jak np. z Debianem? Ci twórcy w sporej części mieszkają poza granicami
    > naszego kraju. Od nich też chcą ściągać podatek?????

    Ta, i jeszcze cło, i podatek od wzbogacenia - w koncu z dnia na dzien
    się okaże że państwo nam automagicznie 'dało' soft wartości np. 1000 pln...
    A jak dało, to jeszcze darowizna...

    A poważniej - co znaczy hipotetyczna wartość? Kto to będzie ustalał?
    Przecież urzędowo nie można ustalić wartości CZYJEGOŚ programu.
    Nawet jeśli czyjeś = wszystkich = niczyje.
    A jeśli będzie można, to propozycją się okaże skomercjalizowanie
    programu ;) i sprzedawanie po cenie 0,00 PLN.

    PLUS VAT oczywiscie!!! :)

    ps. Trzeba mieć naprawde niezły 'łep', żeby wmawiać autorom, że ich program
    jest więcej wart niż oni uważają (nic)...

    --
    BloodMan <b...@a...fdns.net>

  • 7. Data: 2002-03-28 16:01:06
    Od: Lukasz Komsta <l...@a...pl>

    Yossin wrote:

    > http://www.gazetaprawna.pl/numery/05602-661/aktualno
    sci.html?id_gpol2=3554

    Starting nmap V. 2.54BETA1 by f...@i...org ( www.insecure.org/nmap/ )
    Interesting ports on www.mofnet.gov.pl (195.205.123.8):
    (The 1521 ports scanned but not shown below are in state: closed)
    Port State Service
    22/tcp open ssh
    80/tcp open http
    139/tcp open netbios-ssn
    199/tcp open smux

    TCP Sequence Prediction: Class=random positive increments
    Difficulty=3832216 (Good luck!)
    No OS matches for host (If you know what OS is running on it, see
    http://www.insecure.org/cgi-bin/nmap-submit.cgi).
    TCP/IP fingerprint:
    TSeq(Class=RI%gcd=1%SI=3A8110)
    TSeq(Class=RI%gcd=1%SI=3A65BB)
    TSeq(Class=RI%gcd=1%SI=3A7998)
    T1(Resp=Y%DF=Y%W=16A0%ACK=S++%Flags=AS%Ops=MNNTNW)
    T2(Resp=N)
    T3(Resp=Y%DF=Y%W=16A0%ACK=S++%Flags=AS%Ops=MNNTNW)
    T4(Resp=Y%DF=Y%W=0%ACK=O%Flags=R%Ops=)
    T5(Resp=Y%DF=Y%W=0%ACK=S++%Flags=AR%Ops=)
    T6(Resp=Y%DF=Y%W=0%ACK=O%Flags=R%Ops=)
    T7(Resp=Y%DF=Y%W=0%ACK=S++%Flags=AR%Ops=)
    PU(Resp=Y%DF=N%TOS=C0%IPLEN=164%RIPTL=148%RID=E%RIPC
    K=E%UCK=E%ULEN=134%DAT=E)

    Oczywiście Ministerstwo Finansów używa jakiegoś bardzo komercyjnego Unixa, za który
    zapłaciło z naszych podatków.

    Proponuję jeszcze, aby każdy, "kto publikuje dowolną treść w sieci
    teleinformatycznej" wykonywał w ten sposób na rzecz bliżej
    nieokreślonego odbiorcy "nieodpłatne świadczenie", co w myśl ustawy o
    podatku dochodowym (bodajże art. 11) też podlega opodatkowaniu.

    --
    * Lukasz Komsta * LK4107-RIPE *
    * http://www.komsta.net/ * ICQ 14892426 *

  • 8. Data: 2002-03-28 19:03:26
    Od: f...@h...pl (Adam Kułagowski)

    Yossin, napisał(a):

> [...]
    > użytkownikom za darmo, zapłacą 22-procentową daninę fiskusowi. Wszystkoza
    > sprawą nowelizacji ustawy o VAT, w wyniku której od 26 marca udzielanie

    Wypowiedz Zbyszka Okonia (prawnik (prawo autorskiego)) znajduje sie pod
    tym MSg-ID:
    <X...@1...168.0.22>

    Adam Kułagowski UIN: 23321744 f...@p...pl

    I eat Swiss cheese from the inside out.

  • 9. Data: 2002-03-28 19:04:39
    Od: g...@h...pl (Wojtek Walczak)

    ** Since micro$oft is stupid it doesn't mean
    ** that you should be stupid too - do NOT toppost.
    Dnia Wed, 27 Mar 2002 21:19:11 +0000 (UTC), Tomasz 'BloodMan' Tomkowiak napisał(a):
    >A poważniej - co znaczy hipotetyczna wartość? Kto to będzie ustalał?
    >Przecież urzędowo nie można ustalić wartości CZYJEGOŚ programu.
    Oni moga wszystko ;)
    A co do ustalania wartosci to wezma ceny produktow konkurencyjnych
    i tak np. podatek od Apache bedzie taki jak od IIS, Linuxa jak od
    Windozy(podejrzewam, ze tej najdrozszej ;))
    Jak ktos mi powie, ze mam zaplacic podatek od vima, taki jak
    ludzie placa od M$ Office, to zaplace 20 razy wiecej i powiem, ze o
    tyle razy wiecej jest wart :)
    Ludzie, kto moze niech sie z tego chorego panstwa wyprowadza i
    niech zapomni, ze kiedykolwiek tu mieszkal, wyjdzie to mu tylko
    na zdrowie :)

    --
    [ Wojtek gminick Walczak ][ http://hacker.pl/gminick/ ]
    [ gminick (at) hacker.pl ][ gminick (at) klub.chip.pl ]