  • 1. Data: 2010-05-28 08:51:06
    Temat: czcionka 8x10?
    Od: "nuclear2001" <n...@p...onet.pl>

    Witam
    mam takie pytanie, czy mi sie tylko wydsaje czy istnieje taki standard
    zapisu czcionki, zn 8x10 pikseli? idelanie by mi taki pasował ale znajduje
    tylko standardowe 5*7.. ma ktos taka czcionke albo wie gdzie ja mozna
    sciagnac?

  • 2. Data: 2010-05-28 11:25:12
    Temat: Re: czcionka 8x10?
    Od: Sławomir Szczyrba <c...@o...the.night>

    Quod non fecerunt barbari, fecit nuclear2001 :
> [...]
    > zapisu czcionki, zn 8x10 pikseli? idelanie by mi taki pasował ale znajduje
    > tylko standardowe 5*7.. ma ktos taka czcionke albo wie gdzie ja mozna

    Sprawdź czcionki linuksowe :

    >file lat*
    >lat2-08.psfu: Linux/i386 PC Screen Font data, 256 characters, Unicode directory, 8x8
    >lat2-10.psfu: Linux/i386 PC Screen Font data, 256 characters, Unicode directory,
    8x10
    >lat2-12.psfu: Linux/i386 PC Screen Font data, 256 characters, Unicode directory,
    8x12
    >lat2-14.psfu: Linux/i386 PC Screen Font data, 256 characters, Unicode directory,
    8x14
    >lat2-16.psfu: Linux/i386 PC Screen Font data, 256 characters, Unicode directory,
    8x16

    Sławek
    --
    ________ When the lusers ring! When the pager beeps! And at 3am they call.
    _/ __/ __/ I simply remember I'm the BOFH, And rm -r... them all.(Steve Shipway)

  • 3. Data: 2010-05-28 12:37:02
    Od: c...@p...onet.pl

> [...]
    > zapisu czcionki, zn 8x10 pikseli? idelanie by mi taki pasował ale znajduje
    > tylko standardowe 5*7.. ma ktos taka czcionke albo wie gdzie ja mozna

    Bitmapowe, wektorowe, a może jakie inne potrzebujesz? Do czego je
    potrzebujesz? Niepodanie tego wszystkiego powoduje brak informacji... tak mi
    się wydaje... RZuć w google "czcionka 8x10" i masz kupę podpowiedzi, bez
    naszego udziału...

  • 4. Data: 2010-05-28 17:32:48
    Od: DJ <j...@p...onet.pl>

    On 2010-05-28 14:37:02 +0200, c...@p...onet.pl said:

    > Bitmapowe, wektorowe, a może jakie inne potrzebujesz? Do czego je
    > potrzebujesz? Niepodanie tego wszystkiego powoduje brak informacji...
    > tak mi się wydaje...

    Źle Ci się wydaje... Twój post miałby sens na pl.comp.dtp
    Zważając że piszemy na p.m.e, jest to mało prawdopodobne że będzie
    potrzebował font postscriptowy czy OpenType.

    --
    DJ

  • 5. Data: 2010-05-28 19:56:35
    Od: c...@p...onet.pl

    > Źle Ci się wydaje... Twój post miałby sens na pl.comp.dtp
    > Zważając że piszemy na p.m.e, jest to mało prawdopodobne że będzie
    > potrzebował font postscriptowy czy OpenType.

    W ogóle mi się nie wydaje bo sam jeszcze podszepnąłeś fonty postscriptowe czy
    OpenType..., których ja w ogóle nie wymieniłem, bo nie ma sensu, albowiem
    autor tego postu ma Ciebie jak mnie w głębokiej d.... Dlatego nie dyskutuj o
    sensie... A w ogóle jak się ma font postscriptowy czy OpenType do bitmapowego
    czy wektorowego? Czy wiesz w ogóle o czym piszesz?

  • 6. Data: 2010-05-28 23:22:15
    Od: "nuclear2001" <n...@p...onet.pl>

> [...]
    > bitmapowego
    > czy wektorowego? Czy wiesz w ogóle o czym piszesz?

    bardzo przepraszam za jak to ująłeś "mam was w głębokiej d***" jednak
    chcciałbym wiedzieć dlaczego tak uwazasz. Może się źle wyraziłem, ale
    chodziło mi o czcionkę 8x10 pikseli, co raczej oznacza czcionkę bitową.
    Czcionek jest cała masa, ale wszystkie w formacie *.ttf za który nie bardzo
    wiem jak sie zabrać zeby wpisać to do uc. jednoczesnie bardzo gorąco
    przepraszam za zadanie tego pytania i obrazanie tym uzytkowników grupy.

  • 7. Data: 2010-05-28 23:26:14
    Od: "nuclear2001" <n...@p...onet.pl>

    dzieki, obejrze i zobacze co z tym moge zrobic, najwyzej juz ręcznie
    przepiszę, ratuje mnie juz podpowiedz z układem pikseli ;)

  • 8. Data: 2010-05-28 23:30:05
    Od: Butek <e...@i...invalid>

    W dniu 10-05-29 01:22, nuclear2001 pisze:
    > jednoczesnie bardzo gor?co
    > przepraszam za zadanie tego pytania i obrazanie tym uzytkownik?w grupy.

    Jakich znow wszystkich, tylko jeden nie zrozumial, ze pytanie tu o
    czcionke 8x10 nie oznacza domyslnie taka do prepressu, drobnym druczkiem ;)

    --
    butek
    bucket. Use at least two or three buckets and keep them in separate

  • 9. Data: 2010-05-29 04:42:39
    Od: c...@p...onet.pl

    > chodziło mi o czcionkę 8x10 pikseli, co raczej oznacza czcionkę bitową.
    > Czcionek jest cała masa, ale wszystkie w formacie *.ttf za który nie bardzo
    > wiem jak sie zabrać zeby wpisać to do uc.

    Ja też bardzo przepraszam za wszystko, ale nie pisząc celu i rodzaju czcionki
    nie ułatwiałeś zadania, poza tym: "raczej" znaczy na pewno? Ponadto pomijając
    cel na którym nie muszę się znać (UC) bo akurat znam się na czcionkach na
    przykład, proszę podać czy potrzebujesz czcionkę angielską czy z polskimi
    literkami ogoniastymi? Nie wszystkie są w formacie *.ttf, poczytaj:
    http://pl.wikipedia.org/wiki/Font?redirect=no
    Wysłałem Ci parę czcionek polskich bitmapowych *.fnt na próbę, czy o takie Ci
    chodzi?

  • 10. Data: 2010-05-29 14:28:11
    Od: Dariusz Zolna <a...@u...com>

    nuclear2001 pisze:
> [...]
    > wiem jak sie zabrać zeby wpisać to do uc. jednoczesnie bardzo gorąco
    > przepraszam za zadanie tego pytania i obrazanie tym uzytkowników grupy.

    Po sieci krąży programik mojego autorstwa o nazwie fnt2bmp, jest np tutaj:
    http://www.softhard.com.pl/sulek/legacy/coders/main/
    tools.html

    Myślę że może Ci się przydać.

    Pozdrawiam,