  • 1. Data: 2010-05-27 01:00:35
    Temat: Stabilizator step-down na 5V...
    Od: <s...@p...onet.pl>

    Może któryś kolega będzie mógł podpowiedzieć, i uniknę przekopywania stosów
    datasheetów...
    Potrzebny mi stabilizator step-down na 5V, o stosunkowo małej obciążalności
    (1A góra , ale 500mA też wystarczy),
    coś małego, taniego w miarę, co by było w TME i do czego można (najlepiej
    też w TME no ale w ferysterze też może być) można zanabyć
    dławik, wszystko najchętniej SMD. Całość to ma być zasilacz do prostej
    elektroniki (głównie atmega + parę pierdółek), z zasilacza 12V.

    Nie bardzo chcę dawać 7805, chociaż pewnie też by się specjalnie nie grzał
    przy tym prądzie, ale jakoś tak spodobał mi się LM 2673, który mi tu jeden
    z kolegów polecił, i postanowiłem przerzucić się na te step-down'y :), tyle
    że ten LM to akurat armata na muchę...
    A że TME mam pod tzw. "nosem", to najwygodniej mi u nich kupować...

    Temat pewnie popularny , więc może ktoś ma to przerobione i podpowie ?

    pozdr.

  • 2. Data: 2010-05-27 05:14:48
    Temat: Re: Stabilizator step-down na 5V...
    Od: Grzegorz Brzęczyszczykiewicz <g...@o...pl>

    Może MC34063
    G.B.

  • 3. Data: 2010-05-27 07:20:04
    Od: zenek <z...@o...pl>

    s...@p...onet.pl pisze:
> [...]
    > A że TME mam pod tzw. "nosem", to najwygodniej mi u nich kupować...
    >
    > Temat pewnie popularny , więc może ktoś ma to przerobione i podpowie ?

    Do atmegi szkoda dawac cos lepszego niz 7805.

  • 4. Data: 2010-05-27 07:56:54
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello sundayman,

    Thursday, May 27, 2010, 3:00:35 AM, you wrote:

> [...]
    > A że TME mam pod tzw. "nosem", to najwygodniej mi u nich kupować...
    > Temat pewnie popularny , więc może ktoś ma to przerobione i podpowie ?

    W serii LM267x masz LM2671/2/4/5 - 0.5 i 1A

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 5. Data: 2010-05-27 08:01:11
    Od: "Witek Kaszkin" <w...@p...zakopane.pl>

    [...]

    a może takie coś ?
    http://allegro.pl/item1055543789_przetwornica_napiec
    ia_stalego_dc1_1a.html
    małe i zgrabne i działa :)

    mają też o większej obciążalności.

    pozdrawiam
    Witek

  • 6. Data: 2010-05-27 08:12:19
    Od: zenek <z...@o...pl>

    Witek Kaszkin pisze:
    > [...]
> [...]
    :):):):)

    To sie nazywa przerost formy nad trescia.

  • 7. Data: 2010-05-27 08:34:50
    Od: Zbych <a...@o...pl>

    RoMan Mandziejewicz pisze:

    > W serii LM267x masz LM2671/2/4/5 - 0.5 i 1A

    W TME żaden z tych układów nie ma ceny niższej niż 10zł. To jakaś
    fanaberia TME, czy to rzeczywiście jest tak drogie?

  • 8. Data: 2010-05-27 08:51:04
    Od: Przemek <p...@g...com>

    On 27 Maj, 03:00, <s...@p...onet.pl> wrote:
> [...]
    > A że TME mam pod tzw. "nosem", to najwygodniej mi u nich kupować...
    >
    > Temat pewnie popularny , więc może ktoś ma to przerobione i podpowie ?

    szukałeś LM2675 ?

    mniejszy prąd, mniejsza obudowa

    (w tme jest i smd i dip)

  • 9. Data: 2010-05-27 09:55:06
    Od: <s...@p...onet.pl>

    No tak, LM są najsympatyczniejsze, ale te ceny faktycznie jakoś nie chcą
    być mniejsze niż kilkanaście zł...
    Do 1 szt nie ma problemu, ale być może to będę powielał w przyszłości, więc
    wygląda na to że się przyjrzę temu MC34063.
    Co prawda to chyba taki produkt minionej epoki mam wrażenie, no ale po
    przejrzeniu datasheeta wygląda, że będzie ok,
    a w koncu to najważniejsze...

    W aplikacji jest stabilizator na 5V 500mA, bez zewnętrznego tranzystora, z
    dławikiem 220uH, tylko jak zwykle
    się zastanawiam czy TME-owskie dławiki się nadadzą (bo tam 100kHz ma być
    podobno) ?

    Z tym poprzednim LM-em eksperymentowałem z dławikami poleconymi przez kolegę
    RoMan'a z ferrystera, i nie sprawdzałem tych z TME
    chociaż nawet kupiłem, no ale nie było jakoś czasu... Zresztą muszę
    powiedzieć, że ten LM2673 bardzo się ładnie sprawdził, przy 5V 2A nawet
    ciepły nie jest...
    No sama przyjemność i sport, jak to się mówi.

    Najgorsze, że w TME nie ma informacji o dopuszczalnych częstotliwościach
    tych dławików, które mają.
    Np. DE1207-220 mógłby się nadawać, ale w datasheecie jest tylko "excellent
    for power line dc to dc conventers"...
    No i jak tu z nimi dojść do czegoś ?

  • 10. Data: 2010-05-27 10:22:29
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Zbych,

    Thursday, May 27, 2010, 10:34:50 AM, you wrote:

    > W TME żaden z tych układów nie ma ceny niższej niż 10zł. To jakaś
    > fanaberia TME, czy to rzeczywiście jest tak drogie?

    Jest drogie :( I pomyśleć, że dawno temu kupowałem 2675 po 2.10 PLN na
    Allegro...

    Jak Ci nie zależy na sprawności, to użyj serii 257x. A jak nie zależy
    Ci na niczym poza ceną - MC34063.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl