  • 1. Data: 2010-05-27 19:27:52
    Temat: Nieoczekiwany wynik konwersji I/V w PCM67
    Od: pw <...@...p>

    Witam

    Podłączyłem rezystor 1k (plus kondensator) na wyjście przetwornika C/A
    PCM67 - do konwersji prąd/napięcie (drugą końcówką na masę). Według
    danych katalogowych
    http://www.datasheetcatalog.org/datasheets/105/37441
    _DS.pdf
    amplituda prądu wyjściowego to 1,2mA.
    A więc powinno to dawać ~1,2Vp-p. Jednak sygnał wyjściowy jest dużo
    (jakieś 10 razy) słabszy.
    Dlaczego tak się dzieje ?

    Dziękuję. Paweł

  • 2. Data: 2010-05-27 21:42:24
    Temat: Re: Nieoczekiwany wynik konwersji I/V w PCM67
    Od: "entroper" <entroper-pocztaonetpeel>

    Użytkownik "pw" <...@...p> napisał w wiadomości

    > Podłączyłem rezystor 1k (plus kondensator) na wyjście przetwornika C/A
    > PCM67 - do konwersji prąd/napięcie (drugą końcówką na masę).

    Obawiam się, że to nie za bardzo pasuje do idei stopnia wyjściowego tego
    układu :) Zauważ, że prąd wyjściowy zawsze wpływa do wyjścia a napięcie
    Vcom nieprzypadkowo jest wyprowadzone na zewnątrz. Raczej nie dasz rady
    uniknąć klasycznego przetwornika I/U na wzm. operacyjnym.

    e.

  • 3. Data: 2010-05-28 00:38:18
    Od: pw <...@...p>

    Dziękuję za odpowiedź.

    > Obawiam się, że to nie za bardzo pasuje do idei stopnia wyjściowego tego
    > układu :)

    To chyba jest wyjście prądowe, więc dlaczego nie ?

    > Zauważ, że prąd wyjściowy zawsze wpływa do wyjścia

    Tak wynika z tego pdf-a ?
    Na wyjściu mam około połowę napięcia zasilania.

    > a napięcie Vcom nieprzypadkowo jest wyprowadzone na zewnątrz.

    O ile dobrze rozumiem, to jest ono podane na nóż?ę (+) wzm.op. tak aby
    napięcia na wejściach wzm.op. były równe.

    > Raczej nie dasz rady
    > uniknąć klasycznego przetwornika I/U na wzm. operacyjnym.

    Dlaczego ?
    Przecież np. PCM56, PCM1794 też mają wyjście prądowe i bywa
    wykorzystywana pasywna konwersja na rezystorze ?

    A może PCM67 "nie podobają się" zmiany napięcia na wyjściu ?

  • 4. Data: 2010-05-28 12:48:18
    Od: "entroper" <entroper-pocztaonetpeel>

    > To chyba jest wyjście prądowe, więc dlaczego nie ?

    to jest wyjście prądowe, które najwyraźniej pracuje poprawnie tylko w
    pewnym zakresie napięć wyjściowych (bliskich Vcom albo może wręcz tylko
    przy Vcom) i na dodatek tylko przyjmuje prąd. Jest to w pdf-ie napisane
    czarno na białym - wynika ze schematu konwertera I/U: aby napięcie na
    wyjściu wzmacniacza było ponad Vcom (a tak jest) prąd musi wpływać do
    wyjścia. A w tabelce jest zakres: od 0 do -1.2mA (akurat ten minus może
    być mylący, bo kojarzy się z wypływającym prądem).

    > Tak wynika z tego pdf-a ?
    > Na wyjściu mam około połowę napięcia zasilania.

    no i może przy takim napięciu źródło prądowe nie będzie działać dobrze -
    zauważ, że Vcom jest wyższe. Generalnie sprawia to wrażenie, że po prostu
    część stopnia wyjściowego została wyrzucona poza scalak ale musi być
    zrobiona w konkretny sposób.

    > Dlaczego ?

    nie wiem :)

    e.