  • 1. Data: 2005-06-16 07:04:31
    Temat: czy dziala wam w3cache.icm.edu.pl ?
    Od: "Marcin Gontarz" <N...@n...pl>

    ... jak w temacie ...

    Marcin "MrG" Gontarz
    mbx : mrg(at)nowanet.pl | web : www.nowanet.pl
    gsm : 506 33 11 69 | gad : 3864459 | icq : 19032134

  • 2. Data: 2005-06-16 07:29:10
    Temat: Re: czy dziala wam w3cache.icm.edu.pl ?
    Od: "D.Wesolowski" <wesoly@klu..pl>

    --
    pozdrawiam
    D.W.

    mailto: wesoly[a.t]klu..pl
    [przy odpisywaniu popraw adres maila]

  • 3. Data: 2005-06-16 10:47:51
    Od: maz <m...@o...pl>

    Użytkownik Marcin Gontarz napisał:

    > ... jak w temacie ...

    nie, nie działa

  • 4. Data: 2005-06-20 16:22:21
    Od: Rafal Maszkowski <r...@i...edu.pl>

    On Thu, 16 Jun 2005 09:04:31 +0200 Marcin Gontarz <N...@n...pl> wrote:
    > ... jak w temacie ...

    Wygląda, że chodzi, przynajmniej pinguje i odzywa się na porcie http.

    R.

  • 5. Data: 2005-06-20 23:20:37
    Od: "Marcin Gontarz" <N...@n...pl>

    > Wygląda, że chodzi, przynajmniej pinguje i odzywa się na porcie http.

    Teraz juz tak .

  • 6. Data: 2005-06-23 15:05:41
    Od: Janusz - Vahanara <"[invalid]tu_wstaw_mój_nick"@olimp.gapp.pl>

    Nastał nam piękny 20 czerwiec 2005 roku,
    kiedy to Rafal Maszkowski posłał(a) w świat wiadomość

    > Wygląda, że chodzi, przynajmniej pinguje i odzywa się na porcie http.

    A może w końcu połowa polskiego ruchu p2p zapchało ICMa?

    Od ostatniej jesieni eMule ma zaimplementowane webcache.

    W skrócie i w pośpiechu

    Zamiast przepychać pierdyliardy bajtów po całym świecie, ruch p2p
    przechodzi przez coś jakby w rodzaju cache lokalnego dostawcy i w przypadku
    popularnych plików, powszechnie ściąganych, z tego cache dane są pobierane.
    Zamiast z komputera Johna Browna w Nebrasce, dane lecą z cache w lokalnym
    szkielecie dostawcy.
    Provider korzysta, bo spada mu obciążenie wyjścia "na świat", abonent jest
    zachwycony, bo ściągając w szkielecie (webcache działa w sposób
    "przezroczysty" dla użytkownika) zamiast sączenia bit po bicie ma istny
    huragan bajtów.

    Idea niezła, wykonanie dobre (jest automat, który to wszystko konfiguruje
    za użytkownika), ale "ziomal potrafi".
    - Wszystkie ziomki wpisujom w3cache.icm.edu.pl i tam siedzom i ściongajom.

    Większość dużych dostawców, jak T-Online, TP, szybko zablokowała dostęp do
    siebie, ale nie ICM. Tu korzystać może każdy.

    W sumie, to się dziwię, bo niby tak wszyscy klną na obciążenie łącz
    międzyoperatorskich przez p2p, a tylu ssaczy wypycha dane w kosmos (czytaj:
    ICM), kiedy większość operatorów ma własne "proxy" (w3cache.aster.pl,
    w3cache.dialog.net.pl, proxy.chello.pl, w3cache.man.bydgosz.pl,
    www-proxy.t-online.de, itd.).

    Jestem tu, by wrzasnąć: Ku-ku-ry-ku!,