  • 1. Data: 2009-06-29 10:15:43
    Temat: czy linia tepsiana?
    Od: "Andrzej Kłos" <a...@N...gazeta.pl>

    witam, natrafiłem na takie info:

    Telefon kontaktowy dostępny dla gości ośrodka
    (budka telefoniczna): 0 690 50 92 81

    to jest budka w potocznym rozumieniu (TPSA) czy jakaś nowoczesna (sieć komórkowa)?

    andy_nek

  • 2. Data: 2009-06-29 10:41:59
    Temat: Re: czy linia tepsiana?
    Od: "vari" <v...@p...onet.pl>

    > Telefon kontaktowy dostępny dla gości ośrodka
    > (budka telefoniczna): 0 690 50 92 81

    To jest numer z zakresu starej analogowej sieci komórkowejwg standardu NMT,
    należącej do PTK Centertel (wciąż działającej ze znikomym obłożeniem
    abonenckim).
    Sieć ogólnokrajowa co ma tylko... 1000 abonentów komórkowych. Ale obsluguje
    też radiodostępy TPSA (abonentów stacjonarnych ze stacjonarnymi numerami ale
    podłączanymi radiowo tam gdzie TP nie może podłączyć kablem).
    Sieć jest wygaszana, radiodostępowiczów przełącza się na dostęp przez sieć
    GSM (inny terminal ale ten sam numer stacjonarny).
    Abonentów komorkowych (ten 1000) zachęca się do przejscia na GSM w Orange
    (bo to ta sama firma).
    Na częsci pasma NMT Orange uruchomił dostęp do internetu przez CDMA (i pasmo
    NMT okrojono).
    Gdy zabraknie przepustowości dla nowopodłączanych użytkowników intenetu to
    NMT całkowicie wyłączą.
    Numer z zakresu 0-690 jest niby dla NMT ale nikt nie może zagwarantować, że
    nie został przełączony na GSM.
    To taka "komórkowa budka" któych kiedyś było sporo a dziś są w zaniku.
    vari
    ps Musi to być straszne zadupie.

  • 3. Data: 2009-06-29 16:12:01
    Od: "Big Jack" <a...@b...zz>

    W wiadomości
    news.neostrada.pl
    *vari* napisał(-a):

    > To jest numer z zakresu starej analogowej sieci komórkowejwg
    > standardu NMT, należącej do PTK Centertel

    Byłem przekonany, że mieli numery zaczynające się od 0 90

    --
    Big Jack
    ////// GG: 660675

  • 4. Data: 2009-06-29 16:17:26
    Od: "Andrzej Kłos" <a...@g...pl>

    vari <v...@p...onet.pl> napisał(a):

    > ps Musi to być straszne zadupie.

    schronisko pod Durbaszką w Pieninach

    dzięki za odpowiedź, jak dobrze rozumiem, koszt dla dzwoniącego jest taki,
    jakby to był numer stacjonarny Tepsy?

    andy_nek

  • 5. Data: 2009-06-29 16:18:22
    Od: "Mark" <t...@p...pl>

    Big Jack <a...@b...zz> napisał(a) w wiadomości

    > Byłem przekonany, że mieli numery zaczynające się od 0 90
    Owszem mieli, ale obecnie już nie mają takich numerów.
    --
    Mark
    k...@p...pl

  • 6. Data: 2009-06-29 16:19:11
    Od: "Sempiterna" <r...@a...pl>

    Użytkownik "Big Jack" <a...@b...zz> napisał w wiadomości
    >W wiadomości
    news.neostrada.pl

    > Byłem przekonany, że mieli numery zaczynające się od 0 90

    Po czym zostali wzbogaceni szóstką z przodka...

  • 7. Data: 2009-06-29 16:19:26
    Od: "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <m...@t...waw.pl>

    Andrzej Kłos wrote:

    > dzięki za odpowiedź, jak dobrze rozumiem, koszt dla dzwoniącego jest taki,
    > jakby to był numer stacjonarny Tepsy?

    Nie, taki jak do sieci komórkowej

    M.

  • 8. Data: 2009-06-29 16:20:00
    Od: "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <m...@t...waw.pl>

    Big Jack wrote:

    > Byłem przekonany, że mieli numery zaczynające się od 0 90

    Mieli, potem w ramach ujednolicania numeracji dostali szóstkę z przodu

    M.

  • 9. Data: 2009-06-29 16:22:59
    Od: "vari" <v...@p...onet.pl>

    > Byłem przekonany, że mieli numery zaczynające się od 0 90

    Owszem mieli ale numer miał niestandardową długość i zamiast 90 jest teraz
    690.
    Zmieniono już wiele lat temu.
    vari

  • 10. Data: 2009-06-29 16:23:33