  • 1. Data: 2017-09-01 08:09:32
    Temat: czy w rolkach można jeździć po przejściu dla pieszych?
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    witam
    Wiem że nie można rowerem jeździć po przejściu dla pieszych. trzeba
    zejść i przeprowadzić. ale nie wiem jaki przepis zmusza do tego
    rowerzystów. ale czy w łyżworolkach można "przechodzić" przez przejście?

    w nawiązaniu do informacji:
    http://tvnwarszawa.tvn24.pl/informacje,news,zahamowa
    l-tuz-przed-dziecmi-swiadek-zamarlem-calkowicie,2395
    90.html

    ToMasz

  • 2. Data: 2017-09-01 08:20:42
    Od: MadMan <m...@n...wp.pl>

    Dnia Fri, 1 Sep 2017 08:09:32 +0200, ToMasz napisał(a):

> [...]
    >
    > w nawiązaniu do informacji:
    > http://tvnwarszawa.tvn24.pl/informacje,news,zahamowa
    l-tuz-przed-dziecmi-swiadek-zamarlem-calkowicie,2395

    Pieszy na rolkach to wciąż pieszy, zatem: tak.

    --
    Pozdrawiam,
    Tlen: madman1985, GG: 2283138

  • 3. Data: 2017-09-01 08:46:07
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 01.09.2017 o 08:09, ToMasz pisze:
> [...]
    >
    > w nawiązaniu do informacji:
    > http://tvnwarszawa.tvn24.pl/informacje,news,zahamowa
    l-tuz-przed-dziecmi-swiadek-zamarlem-calkowicie,2395

    Można. A nawet wolno. Dzieciakom chyba do 10 roku to nawet na rowerze
    wolno:P

    Shrek

  • 4. Data: 2017-09-01 10:22:16
    Od: Miller Artur <n...@d...com>

    W dniu 2017-09-01 o 08:20, MadMan pisze:

    l-tuz-przed-dziecmi-swiadek-zamarlem-calkowicie,2395
    90.html

    > Pieszy na rolkach to wciąż pieszy, zatem: tak.

    a kiedy pieszy przestaje być pieszym? się kiedyś zastanawiałem w
    kontekście pijanych rowerzystów. bo sprzętu do jeżdżenia jest sporo.
    czy pijany na hulajnodze też będzie miał problem? a na hulajnodze z
    napędem elektrycznym? albo z siodełkiem? czy może definicja ograniczała
    się do stricte rowerów? czyli dwukółek z siodełkiem, kierownicą i
    napędem łańcuchowym?

    ... a co z jednokołowcem?

    a.

  • 5. Data: 2017-09-01 10:49:52
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Fri, 1 Sep 2017 08:46:07 +0200, w <ooavnc$8nt$2@node1.news.atman.pl>, Shrek
    <...@w...pl> napisał(-a):

    > Można. A nawet wolno. Dzieciakom chyba do 10 roku to nawet na rowerze
    > wolno:P

    Dziecko do 10 lat na rowerze to pieszy (pod opieką dorosłego).

  • 6. Data: 2017-09-01 11:16:34
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 01.09.2017 o 10:22, Miller Artur pisze:

    > a kiedy pieszy przestaje być pieszym? się kiedyś zastanawiałem w
    > kontekście pijanych rowerzystów. bo sprzętu do jeżdżenia jest sporo.
    > czy pijany na hulajnodze też będzie miał problem?

    Za prowadzenie hulajnogi po pijaku? Nie. Co innego za sprowadzenie
    niebezpieczeństwa katastrofy w ruchu lądowym, jakby przypadkiem go
    limuzyna z antonim czy inną premierzycą jebła.

    > a na hulajnodze z
    > napędem elektrycznym?

    To będzie raczej motorower jak już. Albo nie dajboże motocykl, bo
    pedałów nie ma;)
    Shrek

  • 7. Data: 2017-09-01 11:17:46
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 01.09.2017 o 10:49, r...@k...pl pisze:

    > Dziecko do 10 lat na rowerze to pieszy (pod opieką dorosłego).

    No właśnie o tym pisałem. Co ciekawe opiekunkowi wolno po chodniku mimo,
    że pieszym nie jest. A po przejściu to gówniak może na kołach, ale
    opiekun musi na nogach:P

    Shrek

  • 8. Data: 2017-09-01 11:23:24
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Jednokolowcem po jezdni nie wolno bo nie ma kierownicy. W tv tak mowili.

  • 9. Data: 2017-09-01 11:26:54
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Miller Artur" napisał w wiadomości grup
    >a kiedy pieszy przestaje być pieszym? się kiedyś zastanawiałem w
    >kontekście pijanych rowerzystów. bo sprzętu do jeżdżenia jest sporo.
    >czy pijany na hulajnodze też będzie miał problem?

    O hulajnogach to dyskusja byla, ponoc policja twierdzi, ze to nie
    rower.

    Nie wiem czy dobrze twierdzi, za to
    "za pieszego uważa się również osobę prowadzącą, ciągnącą lub pchającą
    rower, motorower, motocykl, wózek dziecięcy, podręczny lub inwalidzki,
    "

    I juz moze pchac hulajnoge po pijaku.

    > a na hulajnodze z napędem elektrycznym?

    hulajnoge z napedem elektrycznym tez moze pchac :-)

    > albo z siodełkiem? czy może definicja ograniczała się do stricte
    > rowerów? czyli dwukółek z siodełkiem, kierownicą i napędem
    > łańcuchowym?
    >... a co z jednokołowcem?

    47) rower - pojazd o szerokości nieprzekraczającej 0,9 m poruszany
    siłą mięśni osoby jadącej tym pojazdem;
    rower może być wyposażony w uruchamiany naciskiem na pedały pomocniczy
    napęd elektryczny zasilany prądem o na-pięciu nie wyższym niż 48 V o
    znamionowej mocy ciągłej nie większej niż 250 W, którego moc wyjściowa
    zmniejsza się stopniowo i spada do zera po przekroczeniu prędkości 25
    km/h;

    Ja tam nic nie widze o siodelku, ilosci kol czy lancuchu

    J.

  • 10. Data: 2017-09-01 12:25:53
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    W dniu 2017-09-01 o 11:17, Shrek pisze:
    > No właśnie o tym pisałem. Co ciekawe opiekunkowi wolno po chodniku mimo,
    > że pieszym nie jest. A po przejściu to gówniak może na kołach, ale
    > opiekun musi na nogach:P
    A i tak najważniejsze, żeby rower był wyposażony w dzwonek :-P

    Maciek