eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.comp.programmingdalsza optymalizacja › Re: dalsza optymalizacja
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!not-for-mail
    From: " " <f...@N...gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.comp.programming
    Subject: Re: dalsza optymalizacja
    Date: Sun, 1 Apr 2012 10:23:11 +0000 (UTC)
    Organization: "Portal Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl"
    Lines: 64
    Message-ID: <jl9aaf$326$1@inews.gazeta.pl>
    References: <jl73ie$b6f$1@inews.gazeta.pl>
    NNTP-Posting-Host: localhost
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: inews.gazeta.pl 1333275791 3142 172.20.26.235 (1 Apr 2012 10:23:11 GMT)
    X-Complaints-To: u...@a...pl
    NNTP-Posting-Date: Sun, 1 Apr 2012 10:23:11 +0000 (UTC)
    X-User: fir
    X-Forwarded-For: 91.94.186.124
    X-Remote-IP: localhost
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.comp.programming:196493
    [ ukryj nagłówki ]

    =?ISO-8859-2?Q?_genera=B3_kenobi?= <f...@W...gazeta.pl> napisał(a):

    > ten sposob rysowania rotowanej bitmapy jest fenomenalny
    > swoja prostota
    >
    > for(int j=0; j<sprite_height; j++)
    > {
    > for(int i=0; i<sprite_width; i++)
    > {
    > SetPixel( x>>20, y>>20, sprite[j][i] );
    >
    > x += dxdx; // skosy/ poprawki dla ruchu pixele na fiz ekranie
    > y += dydx; // dla ruchu po tekselach x++
    > }
    >
    > x += dxdy; // skosy dla y++
    > y += dydy;
    > }
    >
    > tu raczej nie da sie nic poprawic - ale chcialbym jakos moze
    > poprawic sama funkcje stawiania pixela
    >
    > inline void SetPixelInDibInt(int x, int y, unsigned color)
    > {
    >
    > int yc = CLIENT_Y-y;
    >
    >
    > if(!pBits) return;
    >
    > if(yc<0) return;
    > if(yc>=CLIENT_Y) return;
    >
    > if(x<0) return;
    > if(x>=CLIENT_X) return;
    >
    >
    > int adr = (yc*CLIENT_X+x);
    >
    > ((unsigned*)pBits)[adr] = color;
    >
    > }
    >
    > mam tutaj cala mase warunkow, zabezpieczajacych wprost przed
    > postawieniem pixela poza pamiecia ekranu - samo filtrowanie
    > sprite'ow robie bardzo zgrubne (odrzucam sprity o srodku iles tam
    > dalej poza ekranem ) tak ze przez to przechodzi cala masa
    > pixeli ze sprite'ow ktore sa tylko czesciowo w ekranie --
    >
    > jak przerobic kod tej funkcji by bylo szybciej?
    >
    wychodzi na to ze wlasnie nalezaloby odwrocic proces - o ile
    teraz jake po calej tekturze (a duza tekstura w prog2.exe ma 1000x1000
    pixeli ) i czestokroc wypadam poza ekran to po obroceniu mozna
    iterowac bez problemu po obruconej teksturze tylko w tym kawalku
    ktory lezy w ekranie - tak ze to mogloby nawet przyspieszyc

    (choc sa dodatkowe koszty albo zapisywania tych krawedzi dla sylwetki
    albo iterowania po wiekszych kwadratach) - tak ze zarazem moze przyspieszyc
    jak i moze zwolnic


    --
    Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: