  • 81. Data: 2011-04-27 19:44:32
    Temat: Re: debata o jakości - UKE - zapraszamy
    Od: "B.Borkowski / borkow.org" <b...@b...org>

    W dniu 2011-04-27 21:07, niusy.pl pisze:
    > Ja pier... jeśli masz niższą cenę za brak P2P a gdy jest wyższą to
    > znaczy, że bierzesz pieniądzeza P2P. P2P którego w ogóle nie świadczysz.
    > I ja nawet rozumiem motywację itp itd, ale niestety nie mogę tego uznać
    > za neutralne.

    Już raz pytałem ale zapytam jeszcze raz - jesteś "niewydarzonym" ISP czy
    konsumentem który uważa, że wszystko mu się należy najlepiej za dopłatą.

    Dostałeś odpowiedź, której nie można było nie zrozumieć.

    Ostatnia próba a potem lecisz do dev null...

    ISP stawia nadajnik, wie, że podłączy do niego 10 klientów 1Mbps/256Kbps
    korzystających z p2p bo przy większej ilości stacja bazowa pakietowo
    "nie wyrobi" - technologia. Jednocześnie kalkuluje, że do tej samej
    stacji bazowej podłączy 20 klientów 1Mbps/256Kbps.

    Czy nie potrafisz pojąć, że ISP świadczą USŁUGI DOSTARCZENIA INTERNETU
    - inaczej będzie kształtował się koszt usługi w Pciumu Dolnym a inaczej
    w Warszawie.

    EOT - bo nie mam zapału do edukowania "MAŁAPETÓW" :-) (fajne to słowo)

    --
    Bartłomiej Borkowski

  • 82. Data: 2011-04-27 19:48:18
    Od: JanuszR <r...@o...pl>

> [...]
    > znaczy, że bierzesz pieniądzeza P2P. P2P którego w ogóle nie świadczysz.
    > I ja nawet rozumiem motywację itp itd, ale niestety nie mogę tego uznać

    Zatem uważasz, że ISP nie ma prawa kształtować swojej oferty? Dlaczego
    to nie jest neutralne? Nie ingeruję w treści, nie daję priorytetów na
    umówione hostingi, nie wycinam Internetu po kawałku. Klient nie życzy
    sobie mieć p2p to nie ma, chce to ma, nie ma niczego pod stołem. Nie
    uważasz, że to od klienta powinna zależeć decyzja a nie od regulatora?

    > Ale klient ma te wszystkie łącza ???
    Może iść do dowolnej z przedstawionych, wszyscy mają "zasięg".
    Zwyczajowo umowy są prawie wyłącznie bezterminowe, trzymam ich właściwie
    nie wiem czym, chyba jakością. Brałem terminówki przez rok i ciągną się
    jak smark. Zrezygnowałem ponieważ zauważyłem znaczący spadek przyrostu
    abonentów.

    JanuszR

  • 83. Data: 2011-04-27 19:51:12
    Od: "B.Borkowski / borkow.org" <b...@b...org>

    W dniu 2011-04-27 21:11, niusy.pl pisze:

    > Użytkownik "B.Borkowski / borkow.org" <b...@b...org>

    > Nie, to Ty jesteś pieniaczem, ja tylko napisałem jak uważam. A że
    > regulowanie jest złe to prawda tylko ...

    Gdybyś napisał jak uważał to bym pomyślał - "debil" i wrócił do swoich
    zajęć... Ale Ty próbujesz ZAKRZYCZEĆ i wmówić wszystkim innym że Twoja
    Rzeczywistość jest Jedyna Słuszna...

    > 1. ciągle nie każdy może konkurować

    Konkurować może każdy - mi pasowały czasy kiedy Neostrada była po 100zł.
    Spójrz ile w UK kosztuje takie samo łącze jak u nas - u nich 25 Funtów u
    nas 45zł...

    > 2. bez tego regulowania masz np gg. Jakoś rynek nie zweryfikował.

    GG ? nie rozumiem...

    --
    Bartłomiej Borkowski

  • 84. Data: 2011-04-27 19:52:35
    Od: "B.Borkowski / borkow.org" <b...@b...org>

    W dniu 2011-04-27 21:00, niusy.pl pisze:
    > To TCP powinieneś tylko oferować.

    A czemu nie? Jeśli będzie chętny na to klient.
    (abstrakcja) Jeśli z kalkulacji ISP wyjdzie, że inne protokoły to
    dodatkowe koszty amortyzacji, koszty personalne - DLACZEGO NIE ?

    --
    Bartłomiej Borkowski
    BORKOW.ORG PPHU, b...@b...org

  • 85. Data: 2011-04-27 19:58:33
    Od: "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <m...@t...waw.pl>

    W dniu 2011-04-26 23:55, B.Borkowski / borkow.org pisze:
    > Obudzisz się kiedyś w świecie, w którym będziesz świadczył usługi
    > dostępu do konkretnego kontentu... Zameeczysz żałośnie...

    Jednej rzeczy nie bierzesz pod uwagę. Zapatrzyliście się na wielkie
    molochy, które zaczynają żądać takich opłat i... w pewnym momencie
    obudzą się z ręką w nocniku, bo dostawcy treści, których oni chcą
    sprzedawać, też zażądają swojej doli.
    Będziesz miał premium dostęp do onetu? To onet też sobie zażyczy "za
    gniazdko" - oni mają dobry background w TVN24 :-)
    Zresztą może onet to zły przykład, ale ipla? Youtube? I tym sposobem Wam
    znowu zostanie opłata za utrzymanie drutu.

    Ludwiku Dorn i Sabo - nie idźcie tą drogą :-)

  • 86. Data: 2011-04-27 20:04:02
    Od: "niusy.pl" <d...@n...pl.invalid>

    Użytkownik "B.Borkowski / borkow.org" <b...@b...org>

    > A czemu nie? ...

    Akurat nie pytałem tylko stwierdziłem, że wobec przedstawionych argumentów
    przeciwko p2p logicznym byłoby oferowanie zamiast internetu wyłącznie tcp.
    Dodam, że mógłby jeszcze wprowadzić opłaty za przesłane bajty. I naprawdę
    nie byłoby problemu p2p. Tak poniekąd robią sieci komórkowe...

  • 87. Data: 2011-04-27 20:04:33
    Od: "B.Borkowski / borkow.org" <b...@b...org>

    W dniu 2011-04-27 21:16, niusy.pl pisze:

    > Każda używana usługa generuje koszt, więc to nie argument.

    Argument który kończy rozmowę.

    A chodziło o
    > to, że jak ISP może ograniczyć p2p to może także ograniczyć np voip. Co
    > gorsza, może go ograniczyć bo sam świadczy taką usługę, albo dobry
    > kolega świadczy. Rozumiesz chyba, że to działanie monopolistyczne a nie
    > zbawcze jak to naświetla JanuszR choć oczywiście coś w tym p2p akurat jest.

    Klient mając świadomość takiego ograniczenia wybiera innego usługodawcę.
    Po mimo nielegalnej konkurencji z niskimi cenami mam klientów, którzy
    decydują się na moją usługę, bo u mnie nie TNIEMY p2p... RYNEK WERYFIKUJE

    --
    Bartłomiej Borkowski

  • 88. Data: 2011-04-27 20:07:00
    Od: Smok Eustachy <s...@w...pl>

    Dnia Wed, 27 Apr 2011 22:04:33 +0200, B.Borkowski / borkow.org napisał(a):
    /../
> [...]
    > Po mimo nielegalnej konkurencji z niskimi cenami mam klientów, którzy
    > decydują się na moją usługę, bo u mnie nie TNIEMY p2p... RYNEK

    Jeżeli jest oficjalna oferta z oficjalnym cennikiem, to problemu nie ma
    albo jest znikomy.

  • 89. Data: 2011-04-27 20:11:21
    Od: "B.Borkowski / borkow.org" <b...@b...org>

    W dniu 2011-04-27 22:07, Smok Eustachy pisze:
    > Jeżeli jest oficjalna oferta z oficjalnym cennikiem, to problemu nie ma
    > albo jest znikomy.

    Przecież to oczywiste od tego jest UOKiK. I ta forma presji powinna
    wystarczyć...

    --
    Bartłomiej Borkowski

  • 90. Data: 2011-04-27 20:13:21
    Od: "B.Borkowski / borkow.org" <b...@b...org>

    Ale taka będzie przyszłość.
    My nic innego teraz nie robimy jak świadczymy usługę tranzytu...
    Masz vod.onet.pl - rozumiem, że planujesz pikietę pod ich siedzibą...

    INTERNET dawno przestał być WOLNY, NIEZALEŻNY itd...

    --
    Bartłomiej Borkowski