    From: maciek kanski <n...@s...maila>
    Newsgroups: pl.internet.polip
    Subject: defragmentacja Polpak <-> O2
    Date: Tue, 23 Mar 2004 10:45:37 +0000 (UTC)

    Witam grupę.

    Zauważyłem na swoich serwerach w Polpaku wiszące sesje SMTP z serwerów O2
    (212.126.20.*) Wysłałem sobie (z O2) małego maila (<1500b) i doszedł, wysłałem
    dużego (2000b) i już nie doszedł, tylko jego sesja mi się znowu powiesiła. Jak
    dla mnie klasyczny problem z defragmentacją. Polpak potwierdził, że moje łącze
    jest OK więc nie bawiłem się tcpdumpem na moim ruterze brzegowym aby wykryć czy
    te fragmenty dochodzą czy nie, tym bardziej że problem pojawił się na innych
    moich serwerach Polpakowych.
    Polpak oczywiście zadowolony, bo moje łącze działa poprawnie (w ramach ich
    sieci)
    Czy ktoś ma podobny problem? Z góry dziękuję za wszelkie uwagi. Dodam, że moje
    serwery nie były rekonfigurowane w ciągu ostatnich miesięcy (nawet jądra rzadko
    wymieniam;) no i rzecz dotyczy dwóch różnych końcówek polpakowych. Awarie mają
    okresowy charakter, tzn. co jakiś czas maile przechodzą od razu, czasem z
    opóźnieniem (jeżeli opóźnienie jest większe od timeoutów SMTP to nie dochodzą)

    http://www.pajacyk.pl/ - jeden klik == 5gr dla dzieciaków